Er det fisk i fisk?

//annonse

Det tar ikke lang tid før hun kommer.

Jeg lurer på hvor sensoren hennes er, men noe er det som gjør at hun helt plutselig står der ved kjøkkenbenken så fort jeg lager mat.

Ikke bare når jeg baker og lager middag, men også når jeg smører frokost, kvelds og matpakker.

Hun er liten, noe som gjør meg ekstra svak.

Så når hun står der å blafrer med øyevippene og spør om å få smake, smetter jeg rett som det er en liten bit ned til henne.

Hun er høflig som spør iallefall, lille vesle sultne minstemor.

Men det er et unntak, da glemmer hun alt som har med høflighet å gjøre.
Det er når jeg finner frem Stabbur-Makrell boksen.

Da rekker jeg knapt å smøre ferdig før hun er der å snapper til seg en skive.

makrell1
Og mamman synes det er helt ok, ikke bare er det godt, det er og veldig sunt.
Da er det ikke snakk om en liten bit nei, da må det være en halv skive, MINST.
Og det er bare smaksprøven.

makrell3

Her om dagen kom hun ved benken og stilte seg opp, som alltid.
Jeg har akkurat rukket å smelle igjen bestikkskuffen, og da står hun plutselig der.

Så liten at knapt nesa når opp til kanten, men øya følger godt med.

Jeg ser hun grubler, for rynken over nesa er på plass.

Mammaaaaa….
Sier hun og slipper taket i benkeplaten og setter hele foten ned på gulvet.

Jaaa sier jeg mens jeg fortsetter å smøre.

Det er ikke fisk i fisk?

hmm? Ikke helt sikker på hva hun mener.

Markus sier det, at det er fisk i fisk..
Men deeet er det vel ikke sier hun og legger til en nervøs latter.

Men fisk i fisk jenta mi sier jeg, og er fortsatt ikke helt sikker på hva hun mener.
Hun står der undrende, og venter på et oppklarende svar.

Så plutselig, i det jeg skal smøre hennes skiver, skjønner jeg hva hun mener.

I det jeg tar i den gule boksen som får henne til å glemme høflighet og bare MÅÅÅ ha en skive.
Stabbur- Makrell, det har hun alltid kalt fisk, ikke fordi den inneholder det, men pga bildet på fremsiden.

At den faktisk inneholdt fisk, var hun tydelig ikke klar over.

Jeg blir usikker, mammahodet prøver å pønske ut det riktige svaret
.
Det er en trend i barnehagen om dagen, fisk er ÆSJ.

Å få i henne fisk ellers har vært en utfordring.
Men denne gule boksen spiser hun som en hest.

Og det er igrunnen mer enn bra nok akkurat nå, siden en skive med Stabbur-Makrell inneholder nok omega3 til å dekke dagsbehovet.

Hun stirrer…

Jeg pønsker.

Hun forventer et svar.

Vel… sier jeg, og kommer på et svar i nøden.
Det er Makrell i fisk sier jeg og nikker ivrig.

Makrell? Hun skjønner tydelig INGENTING.

Jah, masse makrell og det er jo supergodt, bare smak.
Jeg serverer hun raskt en halv skive.

Hun er fornøyd.

makrell5

Det er mamman og.

 

Og vil du ha et godt tips?
Akkurat nå er det slik at om du kjøper 3 Stabbur-Makrell, får du morsom matboks.
Den er iallefall perfekt til en Makrellentusiast som minstemor her.

makrell6

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg