Et godt tips å holde orden i feriekaoset.

//annonse

Sommer kommer, sommer kommer, sol og regn og latter og sang
og kaos, et sabla kaos.
Iallefall når vi skal på tur.
Å pakke er en utfordring, men det å holde orden på sakene er eller iallefall var på kanten til mission impossible.
Jeg hadde temmelig kontroll når vi hadde en og to barn med oss på tur, litt kontroll på tre, lite kontroll med fire og jeg tørr ikke tenke tanken med fem.

Det er kjekt å vite hvem som er hvem sitt.
Det er mye ting og tøy med på ferie, og ofte reiser man med andre også.
Og uansett om man vil eller ikke tilbringer man tid med andre rundt bassenget, på stranden, i parken eller lignende. Og de også, har ofte med seg en del ting.
 
Var det vi som hadde med oss grønn spade? eller hadde vi en gul?
Hvilken solkrem er vår igjen?

Solbrillene til størstemann eller er disse nabogutten sine?
Og for mannen sin del er det også kjekt at tøyet har et navn, med relativt tette er  det ikke er enkelt å vite hvem sin tskjorte han egentlig holder i hånda. eller om det var mellomste eller største frøken som hadde den lilla tightsen?
Ny sommergarderobe på fem barn gjør at man mister kontrollen. Ofte er det slik at vi tar i bruk tøy i ferien som knapt er brukt.Jeg er god på å merke alt til skole og barnehagestart, men en erfaring jeg gjorde meg forrige sommer gjorde sommeren en smule mer oversiktlig og ikke minst ryddig.
Jeg tok en merkerunde før ferien slo til. Ting som er med oss på ferieturer, sommergarderoben, som ofte er med den første måneden ved barnehagestart også. Kjekt med alt som er gjort.
Våre favorittmerkelapper er Askeladden navnelapper, superenkle å lage, med mange muligheter så man kan lage individuelle lapper som ikke kan forveksles med andres. De sendes raskt og ser akkurat ut som på skjermen når du bestiller.

Lappene klistres rett på og sitter veldig veldig godt så lenge overflaten er ren og fin og på tøy klistrer jeg bare rett på vaskelappen. Og de sitter vask etter vask.

Lappene tåler også vann, supert når man merker strandleker feks.

Jeg merker alt, jeg har også laget noen universielle lapper som alle i familien kan bruke, også vi voksne.

Askeladden Navnelapper har flere ulike design å velge i, i tillegg til de nøytrale temaene har de også disney, spiderman, Elias og hello kitty lapper. Noe for enhver smak med andre ord.
Sjekk ut de ulike designene på navnelappene her

Sommergarderoben er klar, og merket.
Bøtte og spade ligger klar til bruk, og merket
Solkremen er handlet inn, og merket.
Sommer, nå kan du bare komme!
 

1 kommentar
    1. Det er så kjekt ? har gjordt dette leeenge selv da jeg har tvillinger og de ofte får like leker. Så jeg fant ut for noen år siden at hei vi bare setter på lappene deres, så slipper dere å krangle om hvem som hadde hvilken grønn bil. ?
      Har fungert utmerket og hindret uendelig mange krangler ?
      Men når de spurte om jeg kunne merke EN OG EN togskinne, DA sa mamma nei ? for de er det mange av. 🙂
      Et annet tips for små barn som skal ta på sko selv, tegn et 🙂 på innsiden på hver. De skal alltid smile til hverandre 🙂 da er det lett å ta på riktig. ?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg