Familiemat – Appelsinhavrekjeks.

Disse kjeksene baker jeg ALLTID dobbel porsjon av.
Kjeksene er veldig populære hos barna, og kan serveres med god samvittighet.
Vi har de på lur i bilen, med på tur, i matboksen, før middag, til kvelds osv.
I tillegg er de VELDIG enkle å lage.

havrekjeks

Hva trenger du?

 

(ca 20 kjeks)

250 gr havregryn
2 ss sukker
1/2 ts kardemomme

100 gr smeltet smør
2 egg
1 ss flytende honning
Saften fra 1/2-1 appelsin.

Sett på ovnen på 160 grader.

Pisk egg , kardemomme og sukker lett sammen.
Tilsett havregryn.
Rør inn honningen.
Bland inn smøret
Tilsett appelsinsaften.

havrekjeks4
 

La blandingen stå å svelle i 10 min

Fordel blandingen utover bakebrett, Disse flyter neste ikke utover.
Stek kjeksen 12-15 min til de blir lett gyldne.
Oppbevares i lufttettboks, hvis de kommer så langt 😉
havrekjeks3
 
// Trykk LIKE dersom du synes det er alrigth vi deler slike oppskrifter på bloggen.

12 kommentarer
    1. Dette var en super oppskrift!! Takk for tipset, nå vet jeg iallefall hva jeg skal gjøre i dag 😉

    2. Kjeksa vart veldig gode, takk for tips 🙂
      Men mine vart mjuke, og datt veldig ifrå kvarandre i små barnehender.. Korleis blir dine?

    3. Mine ble myke og detter litt fra hverandre. Skal de være sånn. Måtte ha de lengre i ovnen og på ca 180 grader på brett nr 2.

    4. Heeeeei! Hvilken type havregryn bruker du på disse? Tenkte å prøve å lage disse i ettermiddag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg