Familiemat- Nudler med kinesisk kjøttsaus.

Vi får som mange av dere vet levert 3 middager i uken av godtlevert.no.
Ikke fordi vi ikke orker å handle selv, for det må vi jo siden det er syv dager i uken og vi trenger mer enn middag 😉
men for å få hjelp til å ha nok variasjon og smake nye ting.
Jeg skal helt ærlig si at jeg lager ting jeg er 100% sikker på at mine små IKKE kommer til å spise, og 2 av 3 tilfeller tar jeg klekkelig feil. Nudler med Kinesisk kjøttsaus er en av de rettene.
Superrask å lage, 15 min ca og veldig godt.

Hva trenger du?
3 gulrøtter
1 liten spisskål
1/3 kinesisk hvitløk knus eller finhakket.
5-600 gr kjøttdeig.
2 ss tomatpure
1ss dijonsennep (kan sløyfes)
1-2 ss soyasaus
125 g minimais
1-2 dl kjøttbuljong
Pepper

2 pakker nudler (eventuelt nok til antall personer som spiser)
 
start med å riv gulrøttene grovt.
Dette er en super aktivitet for de litt større barna.
2014-04-24 16
Ha litt olje i en panne og stek kjøttdeig, tilsett 2 ss tomatpure mens du steker.
Kutt spisskål i strimler og finhakk hvitløk
Ta kjøttdeigen til side og fres spisskål, gulrot og hvitløk i pannen med litt olje.
132753_22
I ha i kjøttdeigen sammen med med grønnsakene, også minimaisen.
Tilsett soyasaus, sennep og buljong. La småkoke i 10 min.
Smak til sausen med litt pepper.
Forvent i disse tider noen som henger i buksebeinet, for nå begynner det å lukte goooodt.

2014-04-124 17
Eeeeer det maaaaat snart maaaamaaaaaa?

mens kjøttsausen koker, koker du opp en kjele med vann til nudlene og følger anvisning på pakken.
Sil av vannet, bland sammen med kjøttsausen og server.

2014-04-1124 17

1 kommentar

Siste innlegg