Ferdig snart??

Dere får bare gå ut, sier jeg til eldste som står klar i gangen med sine to brødre mens jeg
bærer minstemor på armen.
Heldigvis er hun en storesøster som ikke er redd for å ta i et tak når hun må.
Kom da Jonatan, så gå vi ut.
Han smiler fra øre til øre. Tålmodig hadde han ventet en stund. Fryktet vel vi skulle ombestemme oss, eller smelte bort i gangen.
Matilde, nå må du komme snart.
Hun svarer ikke.
Jeg går bort til den lukkede døren,
Matilde? Hører du.
Jaaa daaa, men jeg skal sitte her litt til.
Jeg går tilbake til kjøkkenet, fisker med meg alt jeg trenger, ikke trenger og litt til og putter i stelleveska.
Småkaster litt på veslemor som tålmodig henger på armen og nyter utsikten.
Jeg hører noen lyder fra doen, ja for det er der hun sitter.
Ferdig nå?
Neeeeei
 
Jeg slukker lys, kontrollerer at alle er like hele ute før jeg på nytt steller meg ved døra.
Matilde,
er du ferdig snart?
NEI, sier jeg jo. Hun begynner å bli lei av maset.
Men, sier jeg og kjenner tålmodigheten er brukt opp.
Jeg åpne døren.
Men kjære deg, vi venter?
Du har jo sittet her i evigheter.
Ja? Sier hun oppgitt, gløtt så vidt på meg før hun blar om til neste side i donaldbladet.
Nå må du faktisk komme.
Nei, jeg er ikke ferdig enda. Jeg har ikke sittet her lenge nok.
Men vennen min, sier jeg så hyggelig jeg klarer inn i en eng av frustrasjon,
hvor lenge skal du sitte da?
Jeg skal sitte så lenge pappa pleier å sitte.
Så er jeg klar….
 

3 kommentarer
    1. Det skal æ også begynne å svare når pappen spør kor lenge æ skal være på badet ???

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg