For en dag.

Ahh slike dager som dette er fantastisk.
Det er slike dager jeg putter i baklommen og drar frem når jeg trenger det.
Til tross for at natten har vært humpete og stakkato og at 2 åringen stod opp på feil ben og alt for tidlig har dette vært en av de dagene som minner meg om at jeg og vi jammen er heldige som har hverandre.
For en flokk jeg har <3
Vi er en ekstra i huset disse dagene. En av mine mindre søsken, min lillesøster fra Trondheim er nedover og ungene er i ekstase (jeg også)
Og det er ikke rart, for makan til supertante skal man lete lenge etter.


Jeg må innrømme det er litt uvant, på en måte får jeg følelse av å miste kontroll.
Plutselig ha et ekstra sett med hender som uten oppfordring fisker med seg en-to-tre ja til og med fire små og finner på sprell.
I dag har jeg til og med laget middag uten en unge på hvert ben.
Men før middag ble dagen fylt med masse moro.
Vi besøkte Hadeland Glassverk som arrangerte barnas helg.
Og med selskap strålende sol på en skyfri himmel visste vi at dette måtte bli bra.
En sen frokost med ferske rundstykker og egg senere og vi var på vei.
Oda fikk første lange kjøretur i det nye sete sitt Britax Dualfix (eeeeelsker det)

Barnas helg på Hadeland glassverk har vi vært på før, og vi vet at barna koser seg der.
stor plass å leke og løpe.
Masse spennende å se og mange minner å ta med seg hjem.

Vi startet dagen med en tur på Barnas Bondegård.
Kalv, hest, sau, lam, høner. kaniner er blant annet noe av de dyrene man kan se.

Så var det glassblåsing og ansiktsmaling før ferden gikk videre til farging av lys.
Og jammen møtte vi ikke selve mummitrollet på veien og. Hadeland Glassverk skal ha en egen attraksjon i sommer.
Hentet fra selveste London, DEN gleder vi oss enormt til (kan lese mer om de HER)

Innom en lekeplass og utforsking av toget som står bak i bakgården.

Følelsen av vår og solen som varmet gjorde at vi fikk lyst på is.
Og jammen ble ikke årets første softis fortært av hele gjengen også.
På vei hjem tok Oda siste dupp og resten av gjengen digget den nye sangen til Marcus og Martinus (årets sommerhit)

Og vel hjemme fikk jeg laget middag uten unger rundt meg mens det ble sparket ball, laget sandslott og utforsket i hagen rett utenfor.
Pizza, godis og barnetv.
De minste i seng og litt oppmerksomhet til de største.
Også avsluttes kvelden med litt stillhet og en ekstra oppmerksomhet til a mor.
 

 
For en dag, for en dag.
 
Og du, følg oss gjerne på Snapchat for både gode og vonde dager: Idebankmamma
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg