Den første forelskelsen.

Hun snakker om han konstant…

Siste hun snakker om på kvelden,
Og den første hun spør om når hun våkner.

Hun blir helt øm i blikket når hun snakker om han, og smiler som bare hun kan smile.
Bildet av han henger på vegge, så vi alle kan se på han sammen.
Hun mer enn oss.

Hun ser alle hans gode sider, selv om andre kanskje synes han er litt spesiell.
Ja noen vil til og med gå så langt å kalle han farlig.

Men ikke jenta mi.
Nei hun ser en snill, god, spennende og tydeligvis veldig fasinerende mann.
Hun kan se på han i det uendelige.

Blir aldri lei.

Han er hennes store helt nå, pappan kan bare gå å legge seg…
Det finnes ingen andre for henne nå.

Kun han.

Hun kan se på han i timesvis, får aldri nok.
Og når hun snakker, vel da er det stort sett om han.
Hun går rundt i hans klær hele dagen,
Noen ganger kan vi høre henne fra rommet, hun later som hun er han.
Og synger hans sanger.

Ja for denne mannen kan så mangt.
Han har egenskaper enhver mann kan sikle etter.
Erfaren seiler, økonomisk bevisst og en reser på å fekte. Han kan synge, ja sangene må jeg innrømme er fengende og..han er Fryktløs, selvsikker, kjekk, stil, målrettet og av alle ting kan han lukte gull.

Han frykter ingen, alle frykter han sier hun.

Han er visst kongen,

Kongen på havet.
Og med den flotte uniformen sin og en hatt jeg ikke har sett maken til kan jeg jo skjønne hva hun mener.

Det bleke ansiktet og blå posene under øynene derimot, har jeg ikke like stor forståelse for.

Jeg snakker selvfølgelig om selveste Kaptein Sabeltann.

sabeltann5_5681537a

Jeg forundrer meg stadig hva det er med den mannen.
Hva som gjør at hvert et barn går igjennom en Sabeltannfase og den skumle mannen som kun er ute etter gull blir den store helten.

Jeg blir forvirret jeg, selv lar jeg meg fasinere av mannen, sjarmerende er han og uniformen er bra.
Men heier vi på han? Eller frykter vi han?

Vi vil jo at Sabeltann skal vinne? men hvorfor, når han både er egoistisk og farlig?
Han raner jo andre, plyndrer og pløyer for å få det han elsker mest.

GULL.

For barna er det ingentvil, Kaptein Sabeltann er både farlig og helt i samme slengen.

11116930_346735185515466_1952495787_n

De har dilla, de er hekta og kan se på han i timesvis.
Synge sangene og leke, og minstas lille store crush på denne mannen har gjort oss andre betatt.

10249274_659271537512936_268739904_n

Derfor avslutter vi sommerferien med et besøk, til selveste Sabeltann og hans rike.

Vi skal bo i Abrahavn, like ved grashavet hvor Den Sorte Dame seiler.

abrahavn_0638
Vi skal bli vekt av Sjørøvere og ha ildprøver til kvelds.

Sort lapp og skaut blir nok en del av antrekket de kommende dagene.
Vi har aldri vært der før, vi har vært i dyreparken, og elsket den.
Vi har sett showet og DIGGET det, men nå skal vi og bo og være i Abrahavn.

Har akkurat mottatt brevet som ønsker oss velkommen.
Jeg må innrømme, jeg gråt en skvett.

Ja jeg kan kanskje skylde på hormonene, men jeg skal love deg, dette må bare bli en super opplevelse for hele gjengen, og spesielt minsta som er så innmari forelska.

Jeg gleder meg, som en unge.
Og unga gleder seg som bare unger kan.

Dette blir nok en topp avslutning på ferien for i år.

Har dere sovet i Abrahavn?
Hvordan var deres opplevelser?

4 kommentarer
    1. Jaa, vi bodde på Abra Havn i noen dager i fjor sommer. Hadde noen fantastiske dager!! Tror aldri vi har bodd på bedre “hotell” noensinne. Og alt rundt var bare helt magisk. Det var helt naturlig å si “hiv o’hoi” til folk man møtte i gatene. Og barna fikk venner bare de hadde en hatt på hodet og en sabel de kunne fekte med hverandre. En livs opplevelse for hele familien! Og allerede bestemt at vi skal tilbake om noen år når minstejenta er stor nok til å nyte det hun og.

    2. Sov der 4 netter i fjor. I sjøbodene helt ytterst. De første skuddene fra båten kl 08 om morran var rett ved vårt soverom. Men en overraskende fin måte å bli vekka på. Sjørøverfrokost med rottesuppe, ildprøver, skattejakt i gatene osv. Abra Havn er fullstendig gjennomført og veldig bra. Kos dere masse, det gjorde vi. 🙂

    3. Vi vender snuta mot Sabeltanns rike (og resten av Dyreparken) i dag, men skal dessverre ikke bo i Abta Havn…

    4. Jeg er kanskje litt ung til å være her (veldig ung, faktisk) men jeg lette etter bilder av Den Sorte Mann på Google og fant et bilde med link til denne siden, og følte jeg bare måtte legge igjen en kommentar.

      Jeg trodde jeg var gjennom ‘Kaptein Sabeltann fasen’ for rundt fem-seks år siden (jeg er tolv nå), men for en liten stund siden var det en av sangene hans jeg ikke klarte å få ut av hodet (‘Heksesangen’)! Så jeg gikk på Spotify for å laste den ned og høre den, og der fant jeg mange album med sangene hans. Jeg lastet dem selvfølgelig ned!

      Og nå er jeg hekta igjen…

      La oss håpe jeg snart er ferdig med fasen på nytt, siden både familie og klassekamerater snart har fått nok av Kaptein Sabeltann sangene mine, som jeg synger på hele tidenXD

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg