Fortsett å svømme – Konkurranse.

Se nå mamma, se nå da.

Han plasker ivrig rundt seg, spruten står bak to propeller av ben.

markusbader

Sååå du det eller?
Han gnir vannet bort fra øya og sender meg skikkelig smil, du vet et slik smil som nærmest gir deg sommerfugler å se. Et smil du ikke klarer å la være i smile tilbake til.

Det var to, MINST! Sier han og slår ut med armene.

SÅ du det?

markussvømmer

Mhmmm sier jeg uten å helt vite hva det var minst to av da jeg har vært for opptatt med å myse mot solen.
Det blir lite med det når man har en liten sjel på 8 mnd å passe på.

Han gjør det igjen, spruten står så bassenget nærmest ligner et boblebad.
Nå var det nesten tre!

Tre hva da ?
Jeg blir nysgjerrig.

Svømmetak vel, så du det ikke?

Å ja, du svømmer ja, så bra.
Ja, det er bare å fortsette å svømme venne.

Jah, akkurat som Doris sier han før spruten står på ny rundt han.

Doris?

Ja, hun vennen til Nemo vettu.

Ahhh hun ja.

dory

Ja akkurat som Doris, fortsett å svømme. Hun gir aldri opp, selv om hun møter utfordringer og har dårlig husk. Hun fortsetter å svømme, uansett hva. Gir aldri opp.

Og det skal ikke jeg heller, jeg skal bli en FISK!

Så blir han kanskje ikke en fisk, men svømme, det kommer han til å lære iløpet av sommeren.
Kanskje han rekker det innen vi skal å se Oppdrag Doris har premiere på kino 26 august.

For oppfølgeren til Oppdrag Nemo er ENDELIG på vei, for tro det eller ei, det er  hele 13 år siden Nemo svømte rundt på kinolerrete, 13!

Oppdrag Doris har hatt kjempe suksess i USA, med tema som familie og vennskap og Doris sitt motto “just keep swimming” i fokus er det kanskje ikke så rart at dette er en film som blir tatt godt imot av både små og store.

Den engelske versjonen er fullspekket med kjente stemmer, og at Ellen Degeneres er Doris gjør det hele komplett, men den norske versjonen er også fullspekket med kjente gode stemmer.

 

Trond Viggo Torgersen, Siw Anita Andersen, Dennis Storhøi, Sigurd Sollie for å nevne noen.

I forbindelse med lansering er vi så heldige å få dele ut en fullspekket Oppdrag Doris gavepakke.

dorypremie
Stooort strandteppe, tskjorter til 2 voksne og barn, badeball, penal, klistremerker og en beachbag.

Vi har trukket en vinner.
Gratulere så mye Ida Lind!
Send oss en epost til nina@smaba
doriskonk

Legg igjen en kommentar som forteller oss når du lærte og svømme, og du er med i trekningen av denne deilige gavepakken V. LYKKE til.

 

Og har du noen små fiskefans der hjemme, kan dere begynne oppvarmingen med å jobbe litt i aktivitetshefte, last ned filen ved å trykke på bildet og print ut.

Skjermbilde 2016-07-16 kl. 19.00.45

135 kommentarer
    1. Teller det å løpe rett utti vannet uten noe form for reddsler??Gjorde ett godt forsøk på å “svømme som dorry”Det har mini på 2år gjort noen ganger i sommer!Mini elsker vann og morro med vann;)

    2. Som 5- åring 🙂 Til storebrors fortvilelse, 2 år eldre og litt mer forsiktig av seg i vannet!

    3. Har jente på 6 år som øver og øver. Hun tror selv hun kan svømme så selvtilliten er på topp. Håper å lære det i løpet av sommeren 🙂

    4. Jeg har ikke lært det ennå, ligger bare strak ut i plaskebassenget med hodet høyt til værs ? Kanskje vi skal begynne å øve utover høsten, hvis jeg klarer å konsentrere meg ?

    5. 7 år?? og vesle frøkna mi knakk koden nå i sommer, akkurat like gammel som jeg var?

    6. Har ei jente på 7 år som elsker å være på badeland.
      Kasta armringene da ho var 4 år, og er meir som ein fisk i vatnet. Dykker ned til 4 meter og svømmer 10- 12 meter under vann, fekk svømmeknappen for å ha svømt 25 meter da ho var 4,5 år.
      Ho gleder seg kjempemasse til Oppdrag Dori kjem på kino

    7. Har ei jente på 7 år som elsker å være på badeland.
      Kasta armringene da ho var 4 år, og er meir som ein fisk i vatnet. Dykker ned til 4 meter og svømmer 10- 12 meter under vann, fekk svømmeknappen for å ha svømt 25 meter da ho var 4,5 år.
      Ho gleder seg kjempemasse til Oppdrag Dori kjem på kino
      Eg sjølv lærte å svømme da eg var 7 år ?

    8. Lærte det ganske seint selv, kanskje 10-12 år. Har alltid vært litt redd vann.
      Dette tenkte jeg at jeg ikke måtte videreføre til mitt barn, så vi var på plass på første babysvømming når han var 12 uker. Han ELSKER vann og basseng, er 3 år, og ser at så gjerne vil svømme – så tar nok ikke så altfor lang tid før han svømmer ?

    9. Jeg tror jeg var rundt 5-6 år. Elsket vannet lenge før det, og var stadig uti for å utforske (med en gedigen rød sløyfe i håret så mamma skulle se meg lettere). Har selv en jente på tre år nå, som går i mamma fotspor. Hun digger å være i vannet og å utforske hun også ?

    10. 2,5 år… En svømmelærer som ville forsøke å lære meg å svømme, og det klarte han ?

    11. 6 år ?Har nå en 4 åring som øver og øver, forhåpentligvis snart klarer hun å svømme ?

    12. Etter jeg druknet i syden, lærte jeg fort å svømme! Har vel 56 år?

    13. Jeg lærte å svømme i Ann Arbour, Michigan da jeg var 6 år. Av en canadier som hadde vært på OL-laget i svømming:-) Vi var 6 uker i USA siden pappa måtte på et jobboppdrag der.

    14. Lærte å svømme da jeg var 7 år. Har tre sønner på 7,4 og 1 år som har gått på babysvømming og fortsatt er på svømming. De elsker å bade. Eldste har akkurat lært å svømme.

    15. Tja, jeg er 27 år, og vet ikke om jeg kan si at jeg kan å svømme.. husker fremdeles svømmeknappen i 10 klasse, læreren vår ga meg den kun i sympati.. svømmer som en hund og kommer meg nok fremover, men er livredd der jeg ikke når bunn.. så passer meg fint at sønnen på 1 år ikke er på dyp bunn enda ?

    16. Eg lærte meg å svømme i 3.klasse. Gjennom den obligatoriske svømmingen på skolen ?

    17. Var vel en 7-8 år ☺️ Nå øver vi på å få frøkna på 3 år litt mer glad i å være i vannet ☺️

    18. Jeg var så heldig at jeg lærte det i barnehagen som 4-5 åring. Vi dro ofte til Tøyenbadet og det er jeg veldig takknemlig for i dag 🙂

    19. Jeg var 5, og min datter var også akkurat fylt 5 når hun lærte seg. Svømming er topp 🙂

    20. Lærte å svære når jeg var 7 ca? håper og tror at min sønn på snart 5 lærer det før han begynner på skolen,han elsker å bade?

    21. Jeg var nok nærmere 8 år, men tror guttungen klarer det i løpet av året (snart 5).

    22. Jeg lærte å svømme når jeg var 4-5 år, mens mini lærte i en aldre av 6-7 år… Han er veldig glad i vann, så lenge han kan ha fast grunn under beina ☺️

    23. Nei, du det husker jeg ikke. Men vet jeg kunne svømme da vi begynte med svømming på skolen i tredje klasse..
      Men guttungen på snart 9 har gått på svømmeskole og har kun to kurs igjen, og han “svømmer” som en fisk. De har ikke kommet helt til de svømmetakene vi er vant til, men dyktige er de over og under vann. Minsta på 3 liker seg best med vann kun på bena, så løper uti og opp igjen mens bølgen kommer etter…??

    24. Jeg var nok en 7 år gammel tror jeg. Svømmeskole, flinke svømmelærer hadde vi. Var heldig å fikk ha svømming på skolen. Digger doris. Blir gjerne med i trekning. God sommer ☀️

    25. Det husker ikke foreldra mine, men det var en gang for lenge siden på Tenerife ;P

    26. Jeg var 7år når jeg lurte å svømme, på hytta i Stokke. Var mer under vann enn over vann,elsket å dykke:) til bestemor sin store fortvilelse ! Nå skal min datter på 5år begynne på svømmekurs i august, og minstemann på 3 år har i sommer blitt en skikkelig tøffing i vannet- han svømmer med armringer og hopper fra kanten! Vet småfiskene mine hadde fått stor glede av denne flotte pakken- vi gleeeeeeder oss til å se filmen og Dory på kino !!!!

    27. Var vel kanskje på svømming på skolen. Ca 7 år.
      Eldste gutten på 6 lærte nå i vår, og Minsta på 4 trener og trener med hjelp av swimfin nå?

    28. Jeg var 5-6 år da jeg endelig, syns jeg selv i hvert fall, lærte å svømme. Hadde holdt iherdig på med pappa som ivrig trener gjennom hele ferien vår i Italia. Til og med flere av de ansatte på hotellet vi bodde spøkte med meg og lurte på om jeg hadde “flyttet inn” i badebassenget for godt ? Som mamma til to små gutter, ser jeg nå at eldstemann på snart fem har “kopiert” mamma’s svømmetreningsteknikk. Og vil vel trolig i løpet av ferien ha utviklet svømmehud mellom fingre og tær ?

    29. Hmm.. Tror jeg var rundt 7 år:) guttungen her elsker å være i vannet, han har lært seg å dukke, samtidig som han holder for nesen.. Så er’n sååå stolt npr han ligger i baderingen å “svømmer” .. Håper inderlig han lærer seg før ferien er over, de skal begynne på svømming nå i siste pret på bhg, hadde vørt gøy om han behynte der å allerede kan si “jeg kan svømme jeg” 😀 å han har akkurat oppdaget nemo filmen på netflix å ser den om å om igjen, å det er ikke bare han som ser , å gleder seg til oppfølgeren 😉

    30. Jeg lærte å svømme da jeg var på sydenferie sammen med min tante og min onkel, da var jeg 8 år. Jeg var såå stolt da jeg fikk det til 🙂
      Selv har jeg to gutter, en på 6 og en på 3. Storgutten min øver og øver, tror nok han lærer det tidligere enn jeg gjorde 🙂
      Vi ønsker oss denne pakken, den hadde vært perfekt for to små Nemo & Dory fans 🙂

    31. Trivdes som fisk i vann den gangen da. Jeg var 6 år den sommeren baderingen ble liggende på land.
      Nå venter vi på sol og Strandvær, for her mener Veslefrøken 5 år at svømmeferdighetene er på plass. Det gleder jeg meg til å se. ?
      ??

    32. Lærte å svømme ordentlig før jeg begynte på skolen. Fant meg en mann som er like glad i å bade som meg og begge ungene har vært trygge i vannet siden de var knøtter.

    33. Vi har ikke begynt å lære å svømme. Vi ønsket det men jenta vår fikk dessverre hoftedysplasi og vi måtte utsette det. Vi har veldig lyst til å lære henne å svømme for det er kjempegøy og siden hun elsker å bade, blir hun glad. Vi hadde elsket å vinne premien.

    34. Jeg lærte å svømme året jeg ble 6år rett før jeg begynnte i første klasse 😀

    35. Lærte å svømme i 5 års alderen og har elsket å bade så lenge jeg kan huske! Gleder meg til minstemann i huset lærer seg å svømme. Han elsker å bade like mye, om ikke mer, enn mammaen! 🙂

    36. 4 år gammel. Men først under vann så over. Håper min datter på 4 år tar etter sin mor 🙂

    37. Hei! Prøver å huske men kunne ikke si det nøyaktig. Måtte spørre min mor og far. De prøver å huske, svaret ble: siden du var baby! Du var jo alltid i vannet!
      Har 3 eldre brødre og vi har alltid passet på hverandre og lært hverandre det ene og det andre. Selvlært gjennom flott barndom med fantastisk familie. Har vært på babysvømming med min jente siden hun var 2 1/2mnd? vi Elsker vann?

    38. Da jeg var 4,5 år og svømte på gulvet hos bestemor og hadde min første “nærdøden”opplevelse da jeg skulle svømme i sjøen. Det gikk jo ikke, så da kunne jeg egentlig ikke svømme før våren da jeg var 8… I basseng ?

    39. Jeg aner faktisk ikke når jeg lærte å svømme. Kan aldri tenke med at mora mi husker det hekler. Har en 3 åring som ikke kan svømme, men hun vaker rundt I badekaret og tror hun svømmer. Utrolig morsomt. Hun er kjempe fan av både nemo og doris og dette hadde Vært topp å overraske henne med. Vi gleder oss til å se filmen.

    40. Jeg svømte da jeg var 6 år.
      Gutten min svømte da han var 8 år og jenta mi svømte da hun var 5 år. Hun er litt som Doris, som aldri gir opp!

    41. Jeg var 7 år, junior på 5 har nettopp lært å svømme på ferie og stråler av stolthet ?

    42. Til mors store fortvilelse (hun trodde hun kunne svømme omtrent samtidig som hun startet å gi uttrykk for det?), har eldstemann hatt vannskrekk helt til han ble med på svømmetilvenning da han var 6. Nå er han 11 og endelig trygg nok og svømmer bra? Mellomstemann har inne fått helt taket enda og ettåringen skal få plaske litt til før vi forventer svømmetak? Er forresten veldig misunnelig på bassenget deres??

    43. Jeg heter Alva og er 3år. Har øvd meg isommer på å svømme? Det er av god hjelp av mamma & pappa og noen armringerØvelse gjør mester Sies det ??

    44. Er litt usikker men må ha vært 3 eller 4 år. Pappa var dykker så svømming var en viktig del av livene våre. Vi var å bAde året rundt ❤️ Mamma har vannskrekk så når pappa døde når jeg var 5 var det flaks vi kunne svømme 😉 mine 3 små elsker også bading ❤️

    45. Husker ikke hvor gammel jeg var, når jeg lærte å svømme. Men tror det var når jeg var ca 7-8 år.
      Minstemann er 5 år, har ikke lært seg å svømme helt ennå.
      Men han elsker å bade ?
      Han har 3 eldre søsken, de lærte seg å svømme når de var rundt 8-10 års alder.

    46. Jeg svømte først da jeg var 6 på ferie i Danmark. Jeg glemte å ta på svømmevingene og oppdaget plutselig at jeg ikke hadde de på etter mye svømming, hopping og stuping. Jeg vil gjerne lære barna mine å svømme tidlig så jeg og datteren min går ofte i bassenget ?

    47. Var vel rundt 8-9 år, til tross for at vi tilbringte sommerene ute i båt på oslofjorden. Bada på dypet med de andre, og ville slippe armringer og redningsvest så måtte lære det da. Har ei på 7 som endelig har overvunnet en liten vannskrekk og øver som bare det på å svømme ?

    48. Tvillingene lærte det like før de ble 7. Minstemor som akkurat fylte 4 har lært det nå på sydenferie ? Alle i familien elsker å bade !!?

    49. Jeg lærte å svømme ved 4-5 års alderen, da mamma sendte meg på svømmeskolen. Siden da drev jeg aktivt med svømming. Videreført disse egenskapene til min sønn på 2 år, som blir dyktigere og dyktigere i vann. ❤️❤️

    50. Jeg var rundt 7 år, knakk koden på sydentur da jeg plutselig skjønte hvordan man svømte over vann og ikke bare under ? Elsker å svømme og har hatt begge barna på svømmekurs fra de var babyer. Førstemann svømte som treåring og har nå som femåring tatt 1000 meters svømmemerke, er spent på når lillesøster på 2 år tar etter!

    51. Jeg lærte å svømme på Nebbursvollen bad i Lillestrøm da jeg var 6 år gammel ☺️

    52. Jeg var rundt 6 år når jeg lærte å svømme. Lærte å svømme under vann først.

    53. Jeg lærte å svømme i 7-8 års alderen. Min datter jublet i går og aa at ho endelig hadde begynt å lære seg å svømme.. tok flere svømmetak alene.. visstnok med armringer. Men fire åringen var knall fornøyd.

    54. Jeg var vel rundt 7-8år da jeg lærte og svømme. Lite redd for noe egentlig. Min datter på 8år går på “trygg i vann”, og har fullført det første kurset. Det er veldig flotte kurs som begynner med å bli skvette på, dykke under vann,svømme under en bøyle,hente ring på grunnen. Når en har fullført alle kurs så kan en svømme og mye mer enn det! . Mi jente har forskjellige utfordringer som gjør at hun måtte ta 3 ganger 1 kurset, men er klar for kurs 2 til høsten. Små skritt for noen, men for henne kan det være store skritt! Veldig stolt av henne! Du skal se hun kommer til og bli dyktig til slutt!!!?

    55. 7-8 år tror jeg at jeg var ? vi skal på svømmetrening med 6 åringen til høsten. Vi elsker Dory og Nemo! Hadde vært kjempegøy å vinne denne ????

    56. Jeg var veldig utrygg i vannet, selv etter “tilvenningskurs” og svømmeundervisning i skolen, og følte vel ikke at jeg kunne eller turte å svømme, før mamma “tvang” meg.. Jeg var kanskje 9 år, sommer, sol og deilig strand et sted på Østlandet, da mamma sa: Nå skal du svømme! Jeg mente at jeg ikke kunne, men hun sa: Jo, det kan du! Svøm!
      Så gjorde jeg det, da 🙂

    57. 4-5 år. Hoppa på vannet, gikk under, blei dratt opp igjen av mamma og søsken, flere ganger. Og plutselig satt svømming. Alltid elska å svømme og bade, og det ser ut til at begge ungene har arva gleden for vann. Og ikkje minst filmen Oppdrag Nemo, så eldste mann gleder seg stort til den nye filmen kommer. ??

    58. Vil tippe eg var rundt 7 år ? Alltid vert glad i å bade, og har sjølv fått ei lita badenymfe no ? Svømmer ikkje endå, men det kjem fort vil eg tru ?

    59. Husker ikke alder, men husker at jeg var lei etter en hel sommer med orange egg på ryggen!

    60. Her lærte både mor og barn å svømme som 4,5-åring. Stor stas og full jubel da de første takene med hodet over vann var et faktum for 2 uker siden. Noen av mine aller beste barndomsminner er fra tiden i og ved sjø og basseng, jeg tror og håper at begge døtrene mine får det samme.

    61. Mamma sier at jeg skal få øve meg på å svømme i Danmark, vi drar på fredag 🙂 Jeg og lillebror Noah på 4 år elsker å bade, vi er så heldig at vi har en mormor og morfar som tar oss med i bassenget når vi får tid 🙂 I Danmark håper vi på sol og deilig badevær, for her hjemme er det bare øs pøs regn (Bergen) 🙂 Jeg har fått med dykkerbriller og snorkel, det har jeg pakket med meg 🙂
      Hilsen Leon 5,5 år som snart kan svømme 😉

    62. 7 år var jeg før jeg kunne svømme “flytende” uten hjelpemidler! ?

    63. Jeg var 7 år. Gikk på svømmekurs i nabokommunen. Junior på straks 6 år svømmer, gått på svømmekurs.

    64. 4 år! Og hoppet i vannet der mulighetene bydde seg, til foreldrenes fortvilelse. Her har barna i huset også arvet noe av fryktløsheten i forhold til vann, men vi prøver å lære de å ha respekt for vannet/havet også.

    65. Jeg husker faktisk ikke, men tror jeg må ha vært ca 7 år, husker vi hadde svømming på skolen…

    66. Lærte å svømme når jeg var ca 7.
      På hytta til bestemor og bestefar var du “svømmedyktig” og klar for å bade alene når du kunne svømme over harasjøen. (På tvers).
      Det gjorde jeg når jeg var 8-9. Med bestefar ved siden av i robåten.
      Fantastisk mestringsfølelse ?.

    67. Tro det eller ei så husker jeg ikke hvor gammel jeg var, men husker at jeg ville lære det for å kunne være sammen med storesøster mi og hennes venner. Hun var fem år eldre og jeg så veldig opp til henne.
      Og så husker jeg første gangen jeg lærte det til noen andre, da var jeg ti år. Da var jeg superstolt.
      Det som vi synes er kjekt er at sønnen vår på fem har begynt å svømme med armringer og stående svømming uten armringer.

    68. Hei Nina 🙂

      Jeg kan ikke huske det selv, men mener på at mamma har sagt jeg var rundt 5. Vi var ofte ved sjøen, besteforeldrene mine har en egen strand – så søskenbarna mine og jeg har flotte sommer-minner derfra med lek, tull og tøys. Har alltid vært mer under enn over vann, elsker det! Masse flott å se/oppleve under vann 🙂 Krysser fingrene (og svømmetærene”) for å vinne 😀

      Tone

    69. Jeg lærte å svømme da jeg var 5-6 år. Pappa holdt meg under haka, trodde jeg, men jeg svømte visst alene 🙂

    70. Nolhan snart 6 år ga bort sin smokk til Nemo rundt 2,5 år etter å ha sett filmen maaangggee ganger;) han har vært på svømmekurs i snart to år og kan svømme nå . vi har venta lenge på film nr to, og gleder oss til å se den?

    71. Da jeg gikk i 4.klasse. Hadde en flink lærer som lærte meg å svømme:-) veldig glad i å være i vannet:-)

    72. Jeg var 5 år, nå skal sønnen min på 5 lære seg det 🙂 og minstemora på 3 skal gi sutten sin til Nemo når vi reiser til Spania om to uker har hun sagt, så tror nok hun virkelig hadde satt pris på denne gaven 🙂

    73. Husker ikke når jeg lærte det selv! Datteren min lærte det da hun var 6 år. Det gledes til Oppdrag Dorri her i huset!!!

    74. Jeg elsket vann og lærte å svømme da jeg var 4 år. Sønnen på 6 elsker ikke vann før 28 grader og opp- så nå utforskes det i strandkanten.

    75. Jeg var litt sein med å lære å svømme. Tipper jeg var rundt 8-9 kanskje til og med 10 før jeg kunne det skikkelig.
      Jeg har alltid hatt litt vannskrekk, og er fremdeles redd for å få hodet under vann.
      Datteren min elsker vann, og begynte vel å svømme skikkelig i 6-7 års alderen. Vi gleder oss til Oppdrag Dory kommer på kino ?

    76. Jeg lærte å svømme veldig sent. i 5 klasse. Hatet det kalde vannet så sto bare stiv som en stokk. Men så fikk mamma og pappa meg på svømmetimer, og da lærte jeg meg det heldigvis. Har en liten jente her på 5 år som svømmer veldig bra under vann, men trener på å svømme over også 🙂

    77. Jeg lærte å svømme med mine besteforeldre på Sjøstrand- vi var der hvert år 🙂 <3
      Ida Lind
      urettferdig(æt)live.com

    78. Jeg var ca 5-6 år, men jeg var ikke så glad i å gå uti vannet. Men når jeg først hadde kommet meg uti, så ville jeg ikke opp 🙂

    79. Å ja det husker jeg godt. ❤️DET ER GODE BARNDOMS MINNER DET ❤️ det var pappa som lærte meg og svømme 😀 2 søndager i månden var vi på fabrikken på hov der han jobbet. der var det basseng på toppen,jeg husker godt pappa sin bade shorts, at baseneget ble dypere å dypere. Jeg var allerede ganske så dyktig i alderen 6 år med mine fine røde svømme ringer på og den gule badedrakten min. ( ligger i skapet hos pappa enda hehe) Når sommeren kom måtte vi ut i randsfjorden og teste lærdommen etter vinteren .:)

    80. Denne gamle farmora var 5 1/2 da jeg lærte å svømme,vi bodde like ved sjøen 🙂 De tre sønnene har vært rundt 6-7 år,ett av barnebarna var bare 5 år da hun lærte seg kunsten ♥ Kanskje 4-åringen tar noen svømmetak på slutten av sommeren ? Han liker nok best å leke og herje i vannet,har blitt veldig tøff. De to yngste gulla på 3 og 2 år nøyer seg med å leke og dukke hodet under vann foreløbig…..

    81. Litt usikker der da både mamma å pappa har vær sin historie om når de lærte meg og svømme.. men tipper 6-7 år !? har samme problemet med sykkling begge har vist lært meg det også ?

    82. 34, and still learning.? Mini på 3 år skal lære mamma,sier han,må bare lære det selv først.??

    83. Det husker jeg faktisk ikke, men var nok igjennom svømmeopplæringen på barneskolen. Regner med at barna på 5 og 3 år i huset lærer seg å svømme tidligere, da de elsker å bade og plaske i vann.

    84. Var nok så mye som 10 år da jeg lærte å svømme, har alltid mislikt vann. Derfor har alle mine tre vært med på babysvømming 🙂

    85. Har 3 barns alle har lært å svømme i forskjellige aldre. Tenåringen min var 8, og yngstejenten min er en racer… under vann… i en alder av 5…
      Men gutten som har imponert meg… er min store 9 åring. Han lærte svømme når han var 5-6 år. Pga sykdom måtte han operere/knekke venstre hofte når han var 7 år og høyre når han var 8 år. På 9 års dagen svømte gutten 1000 meter og klarte knappen. 6 mndr etter siste brudd. Gutten klarte det på 1.03. Han er rå. Han er en helt.

    86. Min søster slapp en tier nedi bassenget hos et vennepar av våre foreldre var små, og sa hvis jeg klarte å hente den så skulle hun lære meg å svømme. Dum som jeg var så hoppet jeg uti og sank som en stein. Fikk hjelp med å komme opp igjen da vår mor fikk panikk, men fikk en forståelse på hvordan jeg skulle bruke arma. (Helt sant) Jeg var vel 7/8 år.

    87. Tror jeg var ca 6-7 år når jeg var på ferie i Kroatia for første gang?

    88. Jeg gikk faktisk på babysvømming, dette var i -85 så var ganske nytt, men etter dette og som barn så elsket jeg vann! Husker ikke når jeg lærte meg å svømme, bare at der hvor det var vann, ja, da var jeg uti, både over og under ?

    89. Husker ikke min egen alder når jeg lærte å svømme, men her lærte eldstejenten min det i fjor høst (uten armringer) da hun hadde badet en del om sommeren og begynte på svømmekurs utover høsten, 7 år. Blit veldig flink og trygg etter et år med svømmekurs. ? Minstemor på 5 år har nettopp turd å svømme på egenhånd med armeinger, men skal begynne på svømmekurs til høsten og håper hun blir fort trygg i vann også? Vi tenkte oss på kino å se Oppdrag Dory, ser ut som en morsom film??

    90. Jeg var 6 år. Ungene 3, 4 og 5 da de lærte det. Så forøvrig Finding Dory tidligere i sommer, den er kjempefin!

    91. Tok litt tid å lære å svømme. Kansje fordi min mor hadde vannskrekk sjøl. Det var ca i 4 klasse, mn lerte det på egenhånd den sommeren 🙂

    92. Eg var 5år da eg lærte å svømme og synst d er viktig å lære det tidleg. Mine 4 barn: eldstemann var 5år, nr2 var 6 år, nr3 “frøken uredd” er begynt å kaste baderingane og tar nåken tak allerede og ho blir 4 år no i slutten av august.. Nr4 ho er bare 2 år, men flyte rundt med baderinger og kjem seg dit ho vil.. ( vi fikk oss hund for 12 år sia og den hette Nemo og elska å bade!!!)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg