Gapenuss, hjemmekontor og knekt skrivekode.

Som jeg fortalte dere i går kveld, skal jeg denne uken prøve å dele en typisk uke for vår del.

Bakgrunnen er mange spørsmål fra dere om hvordan vår hverdag faktisk er, og for min del vi det være en god utfordring…og ikke minst, kanskje det vil bidra til å vise meg selv de fine små øyeblikkene i hverdagen.

Mandag kommer alltid kastet på oss, selv etter en helg med NULL planer har en tendens til å bli full av aktiviteter. Og to dager fri flyr unna.

Det er morgen ifra 06.30 hos oss. Det er som regel eldstefrøken som står opp først og det gjorde hun i dag også, hun dekket frokostbord så det var klart når vi en etter en kom tuslende opp. Er det noe vi skal klappe oss selv på skuldra for så er det alle fellesmåltid vi nailer. Vi spiser ALLTID felles frokost, både ukedager og helgene.

Hun plukket opp minstemann, mens pappan løp etter minstefrøken som nektet å ha på seg akkurat DEN genseren. I det jeg fikk somlet meg opp satt skolebarna å smurte seg matpakker og frokost mens det luktet nytraktet kaffe.

Noen fordeler må oss menneskeprodusenter ha 😉

PANG så er frokost over, unger på skole og mannen og eldstefrøken dratt ut av huset de og.
I dag er det barnehagedag og mannen har nesten 300 ordre å pakke…wow!

Ja, det er han som driver nettbutikken vår. www.kosmedkaos.no.

Jeg og minstemann rocka huset, fylte dagen med klesvask (zzzzzz never ending story)
Hjemmekontor ( ha ha ha så mye jeg får gjort)

og det nye… nemlig deilige gapenusser.

Vi er velsignet med en aldri så liten kosegutt.
Han koser på ekte gutters vis, og nærmest stanger hodet inn i ditt når du setter kinnet frem.
Men det nye er altså nusser. Og det nusses når det nusses kan.

Han la seg plutselig ved siden av meg i sofaen i dag (mor måtte strekke kula) jeg tenkte at det var lurt å knipse et bilde av det hele (er ikke ofte han ligger på sofaen,,, rolig.

Men den gang ei, istede benyttet han min distraksjon til å ta en real gapenuss.

The glory of motherhood.

Mandagen nærmer seg slutten, en produktiv mandag.
4 klesvask (har forøvrig i snitt ca 12 vask i uken…)
Noen setninger på boka, 2 telefonmøter, satte i gang produksjon av nytt selvdesignet produkt (åååå som jeg gleder meg til å vise dere) og masse masse gapenusser.

Og sist men ikke minst, minste storesøster knakk skrivekoden så det sang og klinket til med å fullføre minstebror sitt navn på rableveggen vår i dag, kun ved at jeg leste opp bokstavene.

Det er så moro å se hvordan disse barna ELSKER å lære noe nytt.
Så da ble det litt feiring til kveldsmat med FROKOSTblanding og eplejuice.

Det var mandagen, i morgen blir så langt ifra en vanlig tirsdag.
Første kontroll hos kommunejordmor, de to minste skal besøke Besta og Besten og de to eldste skal til tannlegen. Her er det bare å henge på 😉

2 kommentarer
    1. Hihi mi tulle har også begynt smått med gapenusser, men ho er 5 mnd på fredag da og ikke 1 år 😛 Ser ut som ho skal angripe oss hver gang for ho rynker nesa i samme slengen og ser ut som ho er klar for kamp 😛

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg