Gjør vognen vinterklar – Mine 10 favoritter(20% rabatt på ALT tilbehør)

Minstemann sover duppene sine ute i vogna.
Første av fire som jeg har klart det så lenge på.

Ingen av de andre har trivdes særlig godt i vogn.

Jonatan må trilles til søvnen kommer, men en liten rusletur 1-2 ganger om dagen har absolutt ingen vondt av. Jeg prøver å se på det hele som en bonus fylt med frisk luft og bevegelse.

I dag var første gang jeg kjente det var et skikkelig riv i luften, det er ingen tvil, vi er midt i oktober og gradestokken kryper nedover fortere enn vi ønsker.

Jeg har planer om at Jonatan skal få sove i vognen så lenge det er forsvarlig, gjerne ned til -10
For å kunne være trygg på at det er fornuftig er man avhengig av godt utstyr i vogna til vinteren.

Han må ligge komfortabelt og jeg må være trygg på at han holder seg god og varm gjennom duppen.
Det finnes mye å velge i, dun, fleece, ull eller litt av alt.

Det fine er, at utvalget er stort, på den måten er man garantert noe som passer for akkurat seg og barnet.
Klima er forskjellig i vårt langstrakte land, og ikke alle sover i vognen heller, bruker den kun til å trille feks på tur eller til og fra barnehagen.

Uansett hvor man befinner seg, så lenge man bruker vogn trenger man å gjøre den vinterklar.
Er du i den situasjonen, DA bør du lese videre.

For, i samarbeid med flotte mimmis.no skal jeg få dele en rabattkode som gir dere hele 20 % på absolutt ALT av vogntilbehør.

Her snakker vi poser, kroker, regntrekk, stellevesker, muffer,reflekser, you name it.
Utvalget er stort, ta en titt her, og ta med deg rabattkode IDB57848 så er du igang.

Dersom du er usikker, og trenger inspirasjon, viser jeg deg mine 10 favoritter nåh 🙂

 

1. Easygrow Nature.
Denne norskdesignet posen står på min ønskeliste, jeg har testet mange vinterposer men ikke denne.
Det unike med denne er at den kan forlenges til hele 130 cm og er dermed en av de aller lengste posene på markedet. Denne kan brukes som sovepose helt opp til ca 6 år.
Yttertrekket er i tillegg vindtett og har en god vannsøyle dersom nedbøren skulle melde seg overraskende.

I tillegg har den en smart lomme utenpå som er flott til en kos og smokk feks.

mimmis6

2. Tinkafu vognpose.
For mange er ull gull, og denne posen er av 100% ull.
Meget vakker å se på, full av kvalitet og en behagelig varme som regulerer seg.
Dette er en kjempe fin pose til de aller minste.
Kan så absolutt brukes til større også, men dersom du har barn som skal mye ut og inn av vogn med sko osv er kanskje ikke denne å anbefale.

mimmis7

3. Voksi Dream.
Nok en norsk aktør, voksi har jeg selv veldig god erfaring med, og dream posen er den perfekte overgangsposen eller vinterposen for de som ikke har de aller kaldeste klima.
Funksjonabel, forlengbar og enkel å rengjøre.
Egne justeringsmuligheter og denne har også en praktisk lomme utenpå.

4. Muffer.
Herlighet se på disse her da, nyhet for årets vinter, muffer som matcher posene fra easygrow, kan brukes på vognen eller alene. Jeg elsker at de er todelt og ikke henger sammen, jeg har en sammenhengende muffe nå, og den SKAL byttes ut med disse.

0041771_easygrow-handmuffe-black

5.Se å bli sett.
Reflekser får man virkelig ikke for mye av.
Og disse refleksene passer både bag og sportsdel, er nøytralt men synes GODT i mørket.
mimmis10

6. Regntett stelleveske?
jeg har alltid en stelleveske hengede på styret på vognen når vi er ute å triller, min er IKKE regntett for å si det slik, det fikk vi erfare her en augustdag og ankom helsestasjonen med søkk våt stelleveske og skiftetøy.
Havrekjeksen var ikke spesielt hyggelig den heller 😉
Tinkafu har et universalt regntrekk til stellevesken. Det tar liten plass når det ikke er i bruk og VELDIG pratkisk når du trenger det.

0031989_tinkafu-regntrekk-til-stelleveske

7. Få bena opp.
En duppedings til småbarn utviklet av en småbarnsmor må jo bare være knall.
Denne universale fotstøtten passer alle vogner uten regulert fotbrett og gjør at bena kommer opp. Ekstra kjekt om barnet sover ute om vinteren synes jeg.
mimmis1

 

8.Jonatans favoritt.
Jonatan er avhengig av skinnet sitt og sover alltid bedre når han har det under seg. Babydan sitt skinn er stort og godt og uten et eneste hull til seler, perfekt siden det kan tilpasses akkurat slik du vil ha det.

mimmis3

9. trehjuling på snø.
Har du prøvd vet du AKKURAT hva jeg snakker om, noen ganger kan det være HELT håpløst.
Mountainbuggy har utviklet en ski som skal passe alle hjul og er PERFEKT tilbehør i snø og slaps.

mimmis2

10. Kaos under kontroll.
Det finnes mange forskjellige koppholdere til vogn, og smaken er som baken. Man bør vite hva man vil ha og hva man trenger før man velger seg en. Jeg vet jeg vil ha plass til to flasker, en glidelåslomme til mobil og lommebok. Ekstra bonus på denne er at den har en langsgående lomme med plass til krisebleier og våtservietter.

mimmis4

2 kommentarer
    1. Hei !

      Hengekrokene fra Tinkafu har vært veldig nyttig når jeg handler ting som ikke er så tungt.. Kan jo legge tunge ting under vognen (har en urban jungle vogn..). Godt å slippe handleposer når det er kaldt ute 😉

    2. Hei! Må få tipse deg om soveposene til Fjellpulken. Vi har vært strålende fornøyd når det kommer til den posen og varmeisolering. Og her er vintrene kalde! At den er lett å trekke over ryggen når den reises opp i vogna, slik at den ikke glir når barnet sitter, er bare ett av plussene i tillegg. Og så mener jeg den er forholdsvis rimelig i pris sammenlignet med andre. Genial! Vi har brukt den opp til 4 årsalder, på teltturer og slikt.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg