God morgen.

Er du våken? Like tidlig som meg?

Har du våknet til små tassende barneføtter over iskaldt stuegulv eller kanskje pludring fra sprinkelsengen.

Sitter du der trøtt, like trøtt som meg?
Ja da kan jeg fortelle deg vi er to.
12383629_992367550847654_1411479144_n
Og mest sannsynligvis enda flere der ute, oss småbarnsforeldre…

Det er kanskje det jeg misliker mest med å være mamma, det er aldri rom for å sove til man våkner.
Vel selvsagt om man er to om foreldrerollen kan man planlegge en senere morgen, men det er liksom noe med en helt spontan sove heeeelt til 08 følelse.

For det har skjedd, ja jeg tror kanskje jeg kan fylle en hånd de siste 10 årene, hvor jeg har våknet nærmest i sjokk, lett desperat etter telefonen og funnet ut at den er åtte, ÅTTE! Hello world I am ready!

Men det er lenge siden nå, så lenge at jeg ikke kan huske det.
Men jeg jobber… hver eneste dag, med meg selv.

For hva er det, å bli sint og lei for..

Hva er egentlig resulatet av å stå opp tidlig, tidligere enn fuglene fiser? Man er trøtt, jo selvsagt, men..
man får FANTASTISK mye av dagen.

Og igrunnen, er det ganske så koselig å starte dagen slik…
Selv om jeg allerede er på kaffekopp nr 2, men med denne utsikten kan jeg sitte litt til..
morgenstund

(en alt for tidlig) lørdags morgen

 

Når stod du opp?

Psst følg gjerne våre morgenstunder på snapchat: idebankmamma

8 kommentarer
    1. Var morgen 6:20 i dag! Har i 1,5 å vært vane å våkne 5, så nå er dette luksus. Selvom mini gjerne kan få sove til 7-8 :p

    2. Her kom pappaen hjem fra nattevakt for 20 minutter siden, og det er jo mye gøyere å pludre med han enn å sovne i sengen vår igjen etter frokosten. Så da må mor og baby stå opp og begynne dagen, sånn at far kan få sove.
      Heldigvis har vi en baby som sover hele natten, selv om hun bare er 2 måneder, så jeg kunne fått sovet 10 timer hvis jeg la meg samtidig som hun kl 21 i går.

    3. Her er jeg så bortskjemt at bedre halvdel står opp og jeg får ligge i senga til kl 9 sammen med resten av familien som kan klokka.

      men i dag snudde jeg på flisa og sto opp. egentlig veldig ok!

    4. God morgen 😀 Mini bestemte seg egt for å starte dagen 03.14 inatt.. ZZZzz da lå han å skravla å dasket til meg . hehe. fikk han til å sovne igjen men lørdag eller ei han våkner 7 unasett .
      Jeg sov lite pga avbrytelser av de andre inatt. hehe..

    5. Haha, ja! Har måttet vekke de søte små kl 7 hver dag hele uken, men nå som det er lørdag var de så klart våkne kl 6.15! ( Whyyy??)

      Men når man først er oppe, og de er plassert i sofaen med film og dyner og en skål fylt med frukt-biter, så er det faktisk veldig koselig å sitte for seg selv og våkne litt, med kaffe og en bok!

    6. Godt å vite at vi er flere som er våkne tidligt idag? Blir masse rot men mest av alt masse kos med TV og noe godt i skålen til kaffien til mammaen begynner å virke?Ha en fin lørdag

    7. Jeg som syns 7 er tidlig på en lørdag ? Må si jeg har vært bortskjemt med barn som har et godt sovehjerte, men når de våkner “tidlig” i helgene, så ser ieg bare på det at hun har kommet seg inn i en rutine. Litt slit og ork når jeg må hoppe ut av sengen, men når mor og datter sitter helt for oss selv ved frokostbordet, så er det ganske herlig. Får mye tid ut av dagen når man våkner med barn ?

    8. Jeg ser på morgenstund som beste kosestund. Bare legge seg tidlig. veldig tidlig. I helgene å. Gode rutiner og vi rekker mye før barnehagestart. Slipper stress og syting.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg