Godt levert – Våre erfaringer og konkurranse.

Jeg hadde akkurat prøvd å planlegge familiens middager og kjente jeg ble kvalm av hele greiene.
Vi varierer alt for lite, finner aldri på noe nytt og kjører såkalt “safe og enkelt” hver gang.
Men det er jammen ikke enkelt, når eldste grøsser bare hun ser kjøtt, mellomste skal helst ikke se noe grønt og minsta skal helst ikke ha maten blandet. (les: det er virkelig KRISE om sausen havner oppå potene istede ved sidenav)
Vi har funnet få, alt for få retter som absolutt alle kan spise, for det er viktig for meg, at vi spiser sammen.
Men rettene var overhode ikke av god variasjon, ikke spesielt sunne heller og vi var blitt middagsleie hele gjengen.
 
Så satt jeg der, frustrert og lei. Skrudde på godmorgennorge og der hadde de en reportasje om mat levert på døren.
Det så rett og slett HELT fantastisk ut, jeg tenkte.. dette må jo være GENIALT for travle småbarnsforeldre.
Få servert ferske råvarer på trappen og en meny som noen ANDRE har laget for deg.
 
Jeg satte meg ned å skrev en mail til godtlevert.no, og vi ble enige om et samarbeid. Vi tester maten og hvordan det hele fungerer for en travel familie på fem. Er det virkelig så genialt som det så ut til.
Man får en mail noen dager før levering. Som forteller menyen og hva man bør ha av basisvarer (typisk er krydder, smør olje osv)
Screenshot 2014-05-13 08.38.34Maten kom levert på døren mandag kveld. I to esker har de fordelt kjøl og tørrvarer, på toppen ser dere fruktesken.
godlevert
Og her våknet det plutselig en interesse hos meg som jeg ikke har oppdaget før.
Men råvarer fra andre aktører enn gilde og prior og findus tente ett eller annet i meg.
DSC08222
DSC08225
Synes det var superspennende at vi skulle teste ut andre levrandører enn de vi var vandt med å se i butikkene.
 
Så satte vi igang.
Jeg må innrømme at jeg tenkte, great… ikke en eneste middag som alle vil like.. ja ja..jeg får bare prøve.
Første retten vi laget var enchilladas med kylling, jeg var HELT sikker på at dette kom ikke eldste til å spise.
Så feil kan man ta. Helt stille rundt middagsbordet og ALLE spiste. Whhhhat?
201403053_152714
Og det har altså vært tilfellet flere ganger, jeg har tenkt at dette kommer de ikke til å spise, 2 av 3 ganger har jeg altså tatt feil.
Jeg har ikke bommet hver gang… noen ganger har tallerken knapt vært rørt, dette er ingen mirakelkur, men godt på vei. 😉
 
 
Men konseptet er rett og slett perfekt for oss.
Økonomisk, vell, de tre middagenen vi har i uken (vi har barnemeny med 3 retter i uken) koster oss 795.
Altså 265 pr middag for oss 5. Jeg hadde nok kunne fått det rimeligere om jeg hadde gått å handlet og fulgt tilbud osv.
Men for de 265 kommer altså middagen på døren, FERDIG PLANLAGT (det er kanskje det beste) og med en ny spennende oppskrift.MEN jeg kan nesten garantere at vi ikke hadde variert så mye som vi gjør i dag.
Ikke hadde vi prøvd så mye heller.
Ved å ha mat fra godtlevert.no sørger vi for å variere middagen vår, tørre å prøve noe nytt og ikke minst jeg prøver meg på nye retter.
Jeg så også for meg at det skulle være utfordrende å få spesielt mellomste og eldste å prøve å smake, men den utfordringen har vi ikke sett så mye til. Kanskje kan det ha noe med vår ordning å gjøre. De gir nemlig retten score, fra 1-3.
Og den scoren har blitt viktig å kunne gi, de sitter der som en liten jury, og mellomste vet jo at han også må smake for å kunne gi score 🙂
 
Vi er som sagt veldig fornøyd med konseptet, det var virkelig så genialt som det så ut.
Jeg har snakket med godtlevert.no og vi er så heldige å skal få lov til å dele ut en ukesmeny til en av dere.
Jepp en av dere skal få levert mat på døren fra godt levert 😀
godlevertcollage

1. Besøk www.godtlevert.no, finn den menyen  som du synes best for din familie, finn så den ukesmenyen du liker best.

2. Fortell oss i en kommentar hvilken meny som passer best for dere og hvilken uke du kunne tenkt deg å prøve.
Vinneren vinner den meny og uke som er skrevet i kommentarfeltet.

3. Kryss fingre og tenk gode tanker, vinneren trekkes 31 Mai 🙂

God middag 😀

 
 
 
 
 

110 kommentarer
    1. Super konkurranse, dette har jeg vurdert å prøve 🙂
      Barnemenyen passer nok veldig bra for oss, med barn på 3 og 7 år.
      Barnemeny uke 26 kunne jeg gjerne tenke meg å prøve – krysser fingrene 🙂

    2. Dette var en super konkurranse! barnemeny passer nok best 🙂 uke 27. Krysser fingrene 😀

    3. Vi har hatt mat fra Godtlevert i snart ett år, og anbefaler det på det varmeste. I travle hverdager er det godt med noe forutsigbart og mer variert enn hva vi selv klarer å finne på. Jeg må si at det hele gjør oss i heimen til bedre kokker, jeg kan nok mer om mat og smaker nå enn da vi begynte med tjenesten. Vi er forøvrig fire stykk i familien, men Duo(den for to) passer oss perfekt, størrelsen større resulterte i for mye restemat hos oss.
      Fra neste uke av tar vi et opphold for sommer og grillsesongen 🙂 Her er problemet akkurat det samme som hos dere, barna skal ikke ha ditten og ikke datten. Men vi har innført en regel om at man skal smake på alt, vi tvinger dem ikke til å spise mye av det de ikke liker, men når de har smakt på alt får de mer av det de liker. Vi ser at spesielt storebror på 8,5 år finner ut av nye ting han liker, spesielt når han har smakt på en ting ved flere anledninger. Det er fint.
      Ideèn om å la de små gi karakter på maten var genial, det skal jeg huske på når vi lager maten denne uken.

    4. 🙂 Vi kunne godt tenkt oss å prøve barnemenyen.
      Menyen for uke 24 ser fantastisk ut!
      Mathilde (2,5) og Sebastian (3,5) krysser fingrene.

    5. Vi er en stor familie med 4 barn, og dette er noe vi virkelig kunne tenke oss å prøve.
      Med en hektisk hverdag, er det nok ekspress menyen som vil funke best for oss.
      Så ekspressmenyen pluss i uke 26 kunne vi tenke oss å teste!

    6. Jatakk 🙂 det hadde vært bra med litt variert kost. Kunne tenkt meg rodemeny uke 22 🙂

    7. Vi kunne tenke oss å prøve barnemeny i uke 24. Tror den hadde falt i smak hos Benjamin på 2 år og Alexandra på 8 mnd 🙂 vi krysser fingrene!

    8. Dette har jeg hatt så lyst til å teste ut 🙂
      Barne meny og hvilke uke spiller ingen rolle men si eks 25/26 .

    9. Vi ønsker oss barnemeny fra uke 24. Spennede med andre (og lokale) råvarer. Vi har testet ut barnemeny og vanlig meny fra en annen leverandør, så det hadde vært veldig spennede å teste Godt Levert også! Vi ble også litt overrasket over lillejenten som slurpet i seg middag (med sterk saus) og erklærte den “fantastisk!”.

    10. Med en hektisk hverdag, ørten avslutninger på diverse aktiviteter som alle faller på den uka jeg skal ha en stor eksamen. Så hadde barnemenyen i uke 23 passet perfekt for oss 🙂 Ikke minst hadde det vært godt med litt forandring fra den samme gamle tralten 😉

    11. Hei. Jeg jobber for tiden med å gå ned i vekt, og kunne gjerne tenkt meg å prøve Roede menyen for uke 24. Den ser supergod ut, og er mat som passer for hele familien min 🙂

    12. Vi kunne godt tenke oss å prøve roedemenyen. Og i uke 25 hadde det virkelig vært deilig å slippe unna litt handling.

    13. ååååh! det hadde vært gøy å få prøve dette! lurt på det lenge 🙂 Med to små (1 og snart 3år) og tre hunder går dagene veldig fort! En ferdig planlagt middagsuke hadde vært midt i blinken for oss. Spesielt no i eksamens tidene! Vi kunne tenkt oss å prøve barnemenyen i uke 22 🙂

    14. Vi er vanligvis flinke og planlegger mat for uka, og handler inn til hele uka i en runde. Men nå er det eksamenstid for min del, og da er det mye som faller på gubben i huset. Hadde derfor vært deilig for han å slippe middagsplanlegging og handling, det er nok av andre ting å gjøre. Ønsker oss en normalpakkke, 5 dager. Selv om vi har bare 1 barn, bruker vi å lage litt ekstra middag, og tar med restene til lunsj dagen etter. Uke 25 falt best i smak

    15. Perfekt premie….og vi har vært innom tanken å prøve dette flere ganger, men har liksom aldri “turt” 🙂 Hvis jeg skulle være så heldig å vinne så ønsker jeg Barnemeny uke 27 🙂

    16. Dette er et kjempe flott tilbud, håper bare det passer for oss som ikke tåler gluten også

    17. Barnemeny uke 26. Krysser fingrene og tenker mange gode tanker!! Hadde vært så deilig å slippe å tenke på middager og innkjøp.. Og ikke minst få litt variasjon, for her går det gjerne i det samme gamle uke etter uke..

    18. Originalmeny uke 24 hadde passa for oss. Takk for tips om få ungen t å gi poeng t maten. D ska testast

    19. Super konkurranse, dette høres supert ut!
      Barnemeny uke 26 kunne jeg gjerne tenke meg å prøve.

    20. Barnemeny uke 24 hadde vært supert da jeg har en gutt på 7 som elsker fiskegrateng 🙂 Dette høres hyggelig og spennende ut 🙂 gøy å prøve noe nytt istedenfor å gå på Rema hele tiden 🙂

    21. Originalmeny uke 24 =) Høres spennende ut! Ville også likt å prøve andre levrandører! Her er det ett herk å skrive ukesmeny, så det hadde sikkert fungert godt for oss! Vi krysser fingrene for å få lov til å prøve=D

    22. Spennende! Har ei venninne som har prøvd,og hun var veldig fornøyd! Vi, en familie på 5,kunne tenkt oss ukesmeny 24. Barnemenyen ;))

    23. Først og fremst, takk for det du skreiv 🙂 Jeg ser et lite håp i mine kresne barn. Ønsker Barnemeny Uke 27, siden den uker er uten planer. Vi er en familie på 5, med barn på 3, 4 og 5 år. Og ja, det er hektisk. Og ja, de er som sagt kresne, meget kresne. Så dette kan evt bli meget spennende 🙂

    24. Oh, perfekt for oss i en travel hverdag der det er vanskelig å tenke ut varierte og spennende middager!!
      Barnemeny i uke 25 så veldig spennende ut!! Krysser fingrene 🙂

    25. Har vurdert den ekspressmenyen tidligere, har såå lyst til å prøve den!
      Uansett uke egentlig 🙂

    26. Hei!
      Min datter mener vi bør spise sunnere, og en uke med Roedemeny ville nok gjøre henne (og oss) glade. 🙂 Roedemeny uke 22 hadde vært helt topp! 🙂 Krysser fingrene og tenker gode tanker.. 🙂
      Mvh Beate F

    27. Orginalmeny uke 26.
      Hadde vært flott om spesielt minstemann ble litt mer utfordret i matveien.

    28. Det ha jeg tenkt å prøve men ikke “tørt” å gjøre. Jeg kan tenke meg at barnemeny i uke 26 er en god start å prøve det. Kryss fingrene. 🙂

    29. Barnemeny må eg vel si for å ta hensyn til resten av familien :p og sier uke 27.

    30. Åååh, dette var en flott premie!!
      Som alenemor og heltidsstudent er forsommeren en veldig hektisk tid med mange eksamener og aaaalt for lite tid! Og midt oppi alt sammen skal vi flytte til et nytt hus og alt står på hodet!
      Dette ville vært en helt ypperlig tid og få Godt levert på døren! 🙂
      Hvis jeg er så heldig å vinne så kunne jeg virkelig ønske meg Ekspress uke 24!
      Ønsker dere alle en fin forsommer!

    31. Jaaa:-) 5 dagers normal originalmeny. F,eks uke 24, men uke spiller egentlug ingen rolle.

    32. Barnemeny for veke 24 hadde passa godt. Då mor skal tilbake i jobb og far skal vere heime i permisjon.

    33. Dette så virkelig spennende ut!
      Barnemeny uke 26, tror jeg hadde passet for familien vår.

    34. Barnemeny uke 27 kombinert med orginalmeny uke 27 hadde vært supert hær i huset 🙂

    35. Ekspressmeny uke 24 hadde passet perfekt! Da er det siste vanlige uke før skoleferie, og ikke minst mange forberedelser til bryllupet vårt. Hadde vært fint å prøve det ut i en “vanlig”, og travel hverdag. Normal holder helt sikkert til oss som er to voksne og ett barn.
      Krysser fingrene 🙂

    36. Originalmeny uke 23 var veldig spennende! Ikke den mest barnevennlige, men utrolig fristende! Hadde passet om den ble levert sammens med sol og sommer – hi hi. (Siden det er grillmat)…

    37. Å, dette har jeg vurdert å prøve ut lenge! Ekspressmeny uke 24 hadde vært spupert 🙂

    38. Barnemeny hadde vært perfekt for oss! Gjerne uke 28,for da er vi tilbake fra ferie… 🙂

    39. Det hadde vært veldig spennende å prøve godt levert. Tror Ekspressmenyen passer fint for oss om dagen. Er ikke så mye tid til matlaging midt oppi salg av leilighet og venting på ny baby 🙂

    40. Orginalmeny i uke 26 hadde passet oss 😀 Fin overraskelse til dama (og mini)… Morro å prøve noe nytt og spennende

    41. Dette har jeg tittet på flere ganger.
      Så hadde vært fint å få testet det.
      Da måtte det ha blitt barnemeny. Hvem uke hat ingen ting å si. Men må jeg si en uke så f. Eks uke 24

    42. Hei. Vi har også sett på dette, men ikke tatt steget ut å prøvd ennå. Å vinne en gratisuke ville jo vært helt perfekt. Roedemenyen virker spennende for oss. Vi er en familie på to voksne og to barn som hele tiden ønsker oss et sunnere kosthold. Uken vi ønsker er uke 25.

    43. Jeg kunne tenke meg å prøve Rodemenyen i uke 26. Jeg er glad i å lage mat, men mangler inspirasjon til å variere middagene. Er veldig nysgjerrig på konseptet og vil fjerne teste det.

    44. Må jo bli barnemenyen -og uke 27 så spennende ut og hadde vært en perfekt uke å teste dette!

    45. Jeg vil veldig gjerne teste ut Roedemenyen i uke 24. Jeg ønsker å spise sunnere og derfor hadde det vært fantastisk å se om dette konseptet er noe for meg. Det vil hjelpe når man har oppskriftene og ingrediensene kommer på døra. Krysser fingrene 🙂

    46. Dette hadde vært fantastisk å vinne. Ønsker å teste Roedemenyen i uke 25 🙂

    47. Vi ønsker oss orginalmeny! Spiller ikke så stor rolle hvilken uke, men uke 23/24 hadde vært helt topp!!! Tror dette hadde vært supert for oss alle tre 🙂

    48. Dette hadde vært Morro å prøve. Kanskje jeg kan lage mat å. Hihi… hadde syns barnementen hadde passet fint her i uke 27,

    49. Så bra konkurranse, hadde vært morsomt å prøve GodtLevert.
      Så mye godt! Med 2 voksne, 2 store barn og en liten hadde det passet best med originalmenyen.
      Uke 26 ser veldig god ut – NAM!! 🙂

    50. For en fantastisk premie! 🙂 Vi kunne tenke oss en Rhodemeny fra uke 26. Den ser spennende ut, liker at den kan lages på relativt kort tid og at den er sunn. Alltid godt å lære seg noen nye sunne oppskrifter. Barna har heller ikke vondt av å spise sunt. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg