Gratis app som holder orden på min familie.

//annonse

Hva er det som skjer tirsdag igjen?
Det er mandags ettermiddag og kaoset er komplett rundt middagsbordet.
Uka er i gang og jeg sitter som en liten mombie sammen med flokken min.
Barseltåka er i ferd med å lette men jeg merker godt at jeg ikke er helt på nett.
Jeg har langt igjen til jeg har den oversikten jeg pleide å ha før nattevåk og ammetåka tok over.
Det krever sin kvinne og sin mann å ha oversikt over familien AS når vi er 8 medlemmer.

Som mange av dere vet, har vi mye skrevet ned i kalenderboken vår. Men for at den skal hjelpe deg å holde oversikt må man også sjekke i den.
Og det er jo ikke alltid den er tilgjengelig. Derfor må vi planlegge litt parallelt. I papirboken skrives alt opp som er verdt å huske, både av det som plutselig skjedde (som at mini mistet en tann osv) og det som skal skje. Minner, som er viktig å ta vare på.
I den digitale planleggingen er fokuset det som er VIKTIG å huske.
Det som SKAL skje og ikke minst skal det sørge for at vi ikke dobbeltbooker oss.

Vi bruker MinFamilie appen til Telenor.
Ved å bruke en app har man oversikt også når man er utenfor huset og uten kalenderbok.
I tillegg kan vi som har den oppdatere hver for oss, og samtidig være sikre på at de andre også har det i sin kalender.
For telefonen reiser man jo aldri ifra 😉
Jeg har testet mange planleggingsapper, men har enda tilgode å finne en som er mer dekkende, oversiktlig og praktisk enn MinFamilie.
Vi er nå 3 medlemmer som bruker den, (de som har telefon) og med et raskt glimt på appen kan jeg se hva vi skal ha til middag, finne ut hvor Amalie er, hvilke avtaler som er i nær fremtid , hva jeg har på to do listen, oppdatere handlelisten, se hva mannen har handlet på vei hjem.

Jeg bruker også appen til å søke inspirasjon når middagene for uka skal planlegges for her er det en hel BANK med oppskrifter, og rom for å lagre mine egne.
 
MinFamilie brukes aktivt av alle tre, jeg gir eldstefrøken oppgaver, hun kan huke av når de er utført og eventuelt kreve lønn for strevet.
Vi oppdaterer hverandre med avtaler og planer og gir viktige beskjeder. kalenderen er oversiktlig og enkel å forstå, selv for 12 åringen

Dersom du også vil teste den geniale appen kan MinFamilie lastes ned HER
Jeg anbefaler så absolutt å legge til alle med tlf i husstanden!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg