Gravid uke 29 med femte barn – Hello tredje trimester.

Whaaat?

Hello tredje trimester?

Hva skjedde med det andre?

DETTE er heilt vilt, som Jorun Stiansen sa.

POFF så var vi altså i tredje trimester.
Kan kan ikke si at det ikke merkes, for det gjør det. Igrunnen har jeg brukt denne uken på å bli en hval. iallefall føles det slik. MEN at jeg har superkrefter er det ingen tvil om, for jeg har nemlig tryllet vekk 29 uker. Sim Sala POFF!

Hvor langt på vei er jeg?
29 uker med ei frøken i magen, under 90 dager igjen til termin.

 

Babyen er så stor som:


A butternut squash kaller engelskmennene denne frukten. jeg aaaner ikke hva den heter på norsk og er igrunnen en dårlig sammenligning.

Jeg hadde helt ærlig forventet å se en vannmelon akkurat nå 😉
På estimeringen var hun ca 1250 gram nå, hun, i likhet med sine søsken ligger over snittet. Akkurat nå ca 11 % så hun er nok større enn denne gule squasjen, men greit å ha noe håndfast vel? 😉

Magen viser iallefall tydelig at den bærer på

Tottelot tottelott
Hvor er du?
Her er jeg her er jeg.. god dag god dag god dag.

Liv og røre:
Jeg kjenner hvordan hun ligger nå. Og det betyr jo at det ikke er så stor plass der inne.
Hun er nok ikke av de huleboerene som gjør mest uttav seg,  Og jeg er minst en gang hver dag innom tanken på at det er lenge siden jeg kjente henne sist.
Men hun er der, så absolutt. Hikker gjør hun også, hver eneste dag minst en gang om dagen og det synes jeg er så eeeeekkelt. Hodet hennes dytter liksom litt ned hver gang.

 

Søvn-Humør og form.
Som jeg skrev forrige uke, så har jeg ikke så lyst til å skrive om det, mye fordi jeg sliter.
Ikke bare med humøret nå men også det fysiske formen.
Denen uken har jeg fått nytt yrke som hval og det meste er tungt.
Jonatan har skjønt greia og reiser seg opp etter beina mine nå for at jeg skal kunne løfte han opp.
Psyken er i ubalanse, det er alt for mye som skjer rundt meg med negativt ladet energi som jeg jobber med å riste av meg. Men som menneske kan jeg ikke noe for at det som er nære også berører meg.

Jeg har valgt å be om å bli henvist av jordmor, vi har blitt enig om at vi først og fremst prøver psykiatrisk sykepleier. Så tar vi det derifra.

Søvn har ikke blitt bare bare, en ny plage er skikkelige stikninger i bena når jeg ligger, som nålestikk, jeg trodde rett og slett jeg hadde en nål i sengen den første natten det kom. Jeg prøvde mannen sin madrass som er litt harderer i natt, og det hjalp.

Men så var det det å komme seg ut da..

Nam nam dette må jeg ha.
Smooothies… mmmmmmm nom nom nom.
Hver kveld lages det nå som jeg har smoothiemaskinen min tilgjengelig igjen på det nye kjøkkenet vårt.

Fødselsforventninger.
Æsj, jeg er inne i tredje trimester og nå er det ingen vei utenom.
Nå begynner redebygging for fult og enten jeg vil eller ikke er det ikke snakk om mange ukene før hun faktisk kan komme når som helst. Fødselsangsten er der, og jeg merker at jeg må jobbe litt med fødeavdelingen her så vi sammen kan jobbe om en plan.

 

Shopping:
Svært lite gitt. hmm har jeg shoppet noe i det heletatt?
Nei, men jeg har bestemt oss (ha ha) for vogn 🙂
Så den skal kjøpes, vurderer å ta en tur over grensen for å spare noen lapper.
Hvilken vogn det blir skal jeg fortelle dere om 😉

 

Mammakroppen:
et beskrivende ord nå: hval.
Alt er tungt, jeg føler jeg har stooooor mage og bena hovner nå opp etter å ha stått for lenge.
Åreknute på det ene benet som gjør vondt.. og forresten, når vi snakker om åreknuter… visste du at man kunne få det i hmm hmm hmmm også?
Jepp da utgangen har fått seg en grusom liten blokade av en ganske så stor og vond åreknute.. den er skikkelig vond. Legen sier den vil roe seg etter fødsel.. håper hun har rett.

Og jah… SOM jeg flyr på do…
Det er trimmen jeg oppnår om dagen, 657 turer på do i døgnet.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg