Gullkorn under istid.

Dette har skjedd på ordentlig vet du…

Jeg og eldstejenta har satt oss til under teppet for å se Istid 4.

Istid 4 (3D)

Her tar de for seg oppdelingen av kontinentene på jorda, alt utløst av et sultent ekorn(?) og en nøtt.
Frøkena titter opp på meg med rynker på nesa..

Har det?

Ja… sier jeg og nikker, eller det er iallefall noen som mener at jorda har blitt delt slik,
men noe ordentlig bevis har vi jo ikke.

Har vi ikke bevis? Nå rynker hun nesa slik at rynkene vises enda bedre.

Nei det skjedde jo for lenge lenge siden, sier jeg og ser ned på henne med et smi.

 

Å ja..sier hun og vender blikket mot tven igjen.

 

Vi blir vitne til at det som mest sannsynligvis er Afrika blir til.
Vann og is spruter og det er riktig så dramatisk mens vi sitter der i den fredelige stuen og knasker superchips.

Plutselig ser hun opp på meg.

Titter opp på meg en stund, før hun sier…var dere redde?

Redde?

Ja…når jorda slo sprekker og sånn?
Du var jo bare et barn når det skjedde?

Nei jenta mi, sier jeg og ler. Det skjedde jo for lenge lenge siden. Jeg klapper henne lett på hodet og gir henne et nuss på pannen.

Jaaa? sier hun mens hun tydelig ikke skjønner hvor jeg vil.

Veldig lenge siden.Sånn VELDIG veldig lenge siden, sier jeg og legger trykk på de riktige ordene.

jaaa?…er ikke du født i sånn 1985 eller no da?

Istid 4- Kontinenter på avveie

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg