Hallo vår, har du glemt at du skal komme?

Du vet, kroppen min er ikke lagd for dette.
Hvert eneste ledd værker, jeg er på den 3. uken med forkjølelse og jeg er stiv og støl i ryggen etter å ha stabbet meg frem på glattisen i flere uker.
Jeg beklager herr vidunderlige vinter,
jeg – er – drittlei – deg!

Du overrasket oss tidlig i år, gledet oss med en hvit førjulstid og en gnistrende hvit jul.
Og tro du meg, en julesjel som meg er evig takknemlig for det.
Men når du har beholdt glansen din i snart fem måneder av et 12 mnd langt år, er det vel på tide å takke for seg?
Du tviholder på makten, i dag stod vi opp til 16 skrekkelige minusgrader, og det kun få dager fra vi skriver april. Det holder nå!
Du stampet inn med dunder å brak dette året, flere liter med snø har gjort våre omgivelser om til et magisk vinterland, og tro du meg vi har kost oss.
Men nå er du inne i vårens 2. måned straks.
Det er på tide å gi seg nå.
Appropo vår.

HALLO VÅÅÅR, har du helt glemt at du skal komme, eller har du blitt sjarmert av Herr vinters vidunderlige sjarm.
Ikke la deg lure, han er iskald, jeg lover.
Kjære vår, ta et magadrag eller to og get over him.
Skyv vidunderlige vinter til side og velg oss.
Oss med fem barn som har stått i kø for overtrekk av sko og votter i den alt for lille gangen vår nå i fem måneder.
Oss som har brøytet oss gjennom uendelig mengder snø mens vi dytter barnevognen foran oss.
Oss som har trosset vind og vær og påstått at det ikke finnes dårlig vær, bare dårlig klær.

Velg oss som har laget ufattelig mange snøengler, enda flere snømenner, oss som er såre i stumpen etter uendelig mange turer ned akebakken og fall på glattisen.
Velg oss.
Kjære vår.
Har du glemt du skal komme?

6 kommentarer
    1. Tihi😄 kanskje litt stygt å flire. Forstår frustrasjonen når de har hatt snøen så lenge. De får flytte til vestlandet😆😆 har en onkel som bur i Oslo som er veldig flink og opptatt av hagen. Han har skreve å kjøpt tulipaner og påskeliljer og satt ut i snøen på trass😊 no var han begynt å skuffe snøen vekk frå plenen🙈

    2. Jeg bor på Vestlandet å vi har en del snø her og det er forsatt ganske kaldt,så å flytte til Vestlandet gir ikke bedre vær 😛

    3. Nordvestlandet på kysten har ikke snø ihvertfall, her blomstrer krokus snøklokker og påskeliljer 😍

    4. He he jo da er lov å le 😉 Er jo ingenting å få gjort noe med. Men nå er jeg lei av å vente.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg