Han er litt annerledes.

Hun kommer hjem ganske så irritert.
Jeg merker det fordi hun slenger sekken fra seg i gangen og sier ingenting i det hun setter seg i sofaen.
Går det fint sier jeg, jeg står å rugger minstemann som skal sove dagens siste dupp.
Nei,
Sier hun å ser ned i gulvet.
Hva er galt?
Jeg merker klumpet vokser i magen med en gang.
Bjørnemamman i meg våkner umiddelbart.
Jeg bare skjønner det ikke sier hun og slår begge håndbakene i sofaen.
Skjønner det ikke?
Nei, de voksne snakket om en gutt i dag.
Som er på skolen.
De snakket til alle i klassen.
Jaha sier jeg.
Også sier de,
Dere skal vite at han er litt annerledes.
Jaha?
Sier jeg og ser hun har mer på hjerte.
Han hadde en sykdom i hodet sitt sa de,
og derfor er han annerledes.
okei? Og hva er det du ikke forstår?
Jeg bare skjønner det ikke, sier hun og tenker litt for hun fortsetter.
Hvordan kan de si at han er annerledes,
når ingen av oss andre er like.

10 kommentarer
    1. Jenta di har skjønt det aller viktigste buskapet ❤😍 så rørende og vakkert !
      Selv om noen har en sykdom er de som oss andre !
      Trenger å få være med , bli husket på og bli elska og likt av de rundt seg !
      Fantastisk lesning , du er god på å skrive , heldige unger du har som deler så mye flott !

    2. Åh herlighet, for en skjønn jente!❤️ Den kommentaren rørte meg skikkelig❤️ Hun har virkelig hjertet på riktig sted!

    3. Herlig kommentar! Skjønt det aller viktigste her i livet, den frøkna der! 😍

    4. Tusen takk for at du delte denne. Jeg har en som er “litt anderledes” og nå triller tårene. Traff meg midt i hjertet!

    5. Jenta di må være et reflektert barn! ❤ Hun har virkelig skjønt det mange voksne sliter med å forstå, at vi alle er litt annerledes. For hvem er det som bestemmer hva om er normalt og hva som ikke er normalt?🤷

    6. Fantastisk jente dere har . HO har lært alt det aller viktigste om mennesker er like mye verd.
      Ho er unik på mange måte Å være endel av en stor søskenflokk gjør noe fantastisk med de Det gjelder De greier å se det lille som ikke mange andre tenker over i hverdagen ❤Dere har,stor grunn til å være stolt av henne Amalie kommer til å nå langt i livet Et godt medmenneske på mange måter 🥰

    7. Altså, så flott jente du har😍 og applaus til deg og mannen din som har oppdratt et så reflektert menneske! God start på livet har hun fått❤

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg