Høstferietips: Lytt gratis til over 50 000 lydbøker

#Annonse
Så var jammen høstferien her, knapt blitt vant til skolestart så var det ferie igjen.
Høstferien.
Jeg vet liksom ikke helt om jeg og den har blitt helt venner enda. Synes den kommer før jeg lengter etter ferie, men når den først er her kjenner man jo at det er godt med en liten time off fra hverdagen.
Hos oss er det ikke alle som har ferie.
Men vi velger å skru ned tempo alikevell.
Det har gått hurra meg rundt for oss, i forrige uke bestemte jeg at det var på tide å roe ned litt og da passer det jo igrunnen perfekt med en aldri så liten ferie.

Men hva gjør man da, når en ukes fri kommer kastende på og man ikke har noen planer?
Erfaringsvis får vi fylt dagene uten problem.
Men jeg har noen ønsker på plakaten.
Aktiviteter som gir meg ro og en liten timeoff.
Turer i skogen i de fine høstfargene.
Bake litt
og rolige ettermiddager hvor vi samles rundt bordet, gjør litt høstkreativiteter og lytter til lydbok.
(min og Matildes favoritt)
Jeg har tipset om tjenesten til dere flere ganger.
Appen Storytel gir oss tilgang til et hav, ialefall en innsjø av lydbøker og ebøker (som du enkelt kan bytte mellom lese selv og lytte modus på) og nå i høstferien er den helt super å ha med seg.

Bøkene kan lyttes til via appen både på android og apple,
og med offline modus er den perfekt å ha i bilen om man skal ut å kjøre i ferien også.
Lydbok hos oss brukes i flere settinger.
Det gir en helt egen stemning, i huset når høstmørket senker seg, jeg har mulighet til å tenne noen lys og kanskje fyre litt i peisen. Sørge for at belysningen er akkurat dunkel nok til at man ikke ser alt rotet, lim, glitter, ark, og saks på bordet og en lydbok på høytaleren. Neeesten så julestemningen kryper på 😉

Når jeg har eneansvar for legging av alle små kan en lydbok redde meg for å rekke over alle.
Når det egentlig skal være jeg som leser, leser storytel en bok eller to for meg mens jeg legger nestemann, PERFEKT.
Og de gangene vi har  ekstra god tid, da kjører vi dobbelt, lydbok til kveldsmat og høytlesning fra mamma på sengekanten.
Appen er oversiktlig og fin, og Matilde håndterer appen greit selv.
Bøkene legges i en digital bokhylle og vises oversiktlig og fint.

Vi har favoritter om dagen:
Trolle og den magiske fela 
Hvem visste at Alexander Rybak, ja han med fela vet du, også kunne skrive magiske barnebøker.
Lydboken er en herlig miks med fengende musikk og gode mystiske stemmer.
LasseMaja – Brannmysteriet
De er nok preget av sikkerhetsuka i barnehagen for denne er veldig stas.
LasseMaja har fulgt oss lenge nå og er en tilbakevennende favoritt rett som det er. Mysterier er jo til for å løses.
Milla Bestemmer
Milla synes ikke det er noe stas å alltid måtte gjøre slik mamma og pappa sier.  For en hel uke må
mamma og pappa gjøre akkurat slik milla sier, Nå er det Milla som bestemmer og hvordan går det?
Apestreker:
Denne har vi nevnt tidligere, boken om apen som leter etter mamman sin. Han får hjelp av en litt forvirret sommerfugl som slett ikke synes det er så lett å forstå hvordan mamman til apen skal se ut.

 
Det er ikke bare barna som lytter til lydbok.
Ethvert gjøremål kan raskt få et hyggeligere preg med selskap av en lydbok.
En trilletur, amming på sengekanten for kvelden (som tar eeeeevigheter for tiden) og klesbrett er bare noen få av flere muligheter for meg for å finne frem en god bok. Akkurat nå har jeg “dilla” på selvutvikling og lytter til bøker med nettopp det tema. Begynner jeg å bli gammel?
 
En annen bok som kan være ok å høre på i en travel småbarnshverdag er Tiden med barn av Inger-Lise Køltzow. Noen tankevekker gjennom boken kan man si.
Og jeg gleder meg til 13.11 da kommer boken God nok for de svina, der tror jeg det er mye inspirasjon!

 
Storytel fungerer som netflix, bare istede for film og serie Er det bøker. Et beløp i måneden og du kan lytte og lese så mange bøker du ønsker. Ingen oppsigelsestid og du styrer enkelt abonnementet via appen.
Akkurat nå kan du teste Storytel gratis i hele 30 dager om du følger denne linken.
Perfekt nå som det er høstferie og dere kanskje har en time eller to til overs 😉

 
 
 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg