Hva er det med babysmil?

3 Mamma, hva er det med babysmil egentlig?

Hmmm sier jeg mens jeg hakker iherdig på kjøttdeigen.

På gulvet sitter storebror og leker med lillebror?

Hva mener du?

Hva er det som er så spesielt med babysmil liksom?

Han sitter på gulvet og spretter ball, han forventer et svar,  minst like reflektert som spørsmålet.

Nei, er det noe spesielt med ed babysmil da?

Ja, for når noen smiler, blir jeg glad. Men når babyer smiler og ler, blir jeg ekstra glad liksom.

Jeg snur meg for å gruble rundt dette med han, men han er allerede over lillebror igjen, som ligger og gurgler mens han holder et godt tak rundt tærne sine.

1515162_1571934949786542_1204391675_n

Han har så rett så rett, det er noe spesielt med babysmil.
Men hva er det egentlig?
Jeg blir som han glad når noen smiler og ler, men kan ikke motstå å smile selv dersom en baby serverer meg et glis.

Er det fordi smilet er så fersk, så nytt og så innmarri ekte?
Er det proporsjonene med store kuleøyne, liten potetnese og tannløst glis?

12591746_10156423873135641_376985853_o

Eller er det fordi det lyser 100% glede ut av øynene på en liten en som smiler?

 

Noe må det være,  for ved et enkelt smil kan de snu en regnværsdag om til skyfri himmel.

Uansett hva det er, merkes det ekstremt godt i huset at minstemann er inn i godalderen, hvor barnet stråler så lenge basale behov er dekt. Han leker med smil og øyekontakt, flørter og sjarmer oss i senk.

Selv når han sover <3

12528212_10156399227955641_146730749_o

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg