Hva skal lillebror hete.

Navnet til første barn hadde jeg klart før hun var i magen.
Amalie heter vår eldste og er oppkalt etter en av sine besteforeldre.
Min manns bestemor som jeg aldri fikk æren av å møte.
Han ville vise meg hennes grav og på veien opp dit snakket vi om å kalle barna opp etter tidligere familiemedlemmer og konkluderte egentlig med at ingen hadde navn vi likte eller så var de navnene vi likte allerede “godt brukt” og oppkalt tidligere.
Nå skulle vi besøke graven til Agnes og Johan.
Og der så vi plutselig at Agnes hun het også Amalie.
Og vips, var navnet i boks.
2 år senere, ble Amalie født.
Markus, Matilde og Jonatan har også en historie rundt sitt navn. Den kan du lese her om du er mer nysgjerrig.
Oda fikk navnet sitt av betydning.
En overraskelse og berikelse vi absolutt ikke så komme.
Oda betyr rikdom.

 
Jeg synes helt ærlig at det å velge navn er vanskelig.
Enten man vil eller ikke blir det en del av personligheten. Noe som skal følge de resten av livet.
Ikke vil vi ha for spesielt, ikke for alminnelig og hvordan i alle dager vet vi om det passer det lille vesenet som kommer ut av min mage.
Vell, sannheten er vel at man ikke vet.
Navn er noe man må ta på magefølelsen.
Jeg bryr meg ikke om navnet passer med resten av flokken, det er i grunnen uvesentlig. Jeg mener, hva betyr det for lillebror om navnet matcher hans søsken?
Jeg pleier å holde navne kortet tett til brystet.
Og denne gangen blir inget unntak.
Årsaken er at det finnes vanvittig mange meninger rundt navn, og sjeldent sitter folk på de.
Og hva trenger vel jeg å vite, om du synes navnet er pent eller ei?
Det viktigste er at det passer for oss som familie og ikke minst for han som kommer?
Samtidig blir det på en merkelig måte viktig, hva andre synes.
Da det er han som etterhvert skal oppleve responsen rundt sitt navn.
Men, to små hint rundt navnet kan vi dele.. så kan du kanskje gjette…og kanskje har du rett.
Barnas navn har en ting til felles.
Alle inneholder de minst en A, som et symbol på at de alltid kommer først i rekken for oss. Alltid.
 
Så da blir familien vår bestående av.

For Jan-Anders

For Nina

For Amalie

For Markus

For Matilde

For Jonatan

For Oda
 
og

 
For….
 
Vi gleder oss til å fortelle dere.

14 kommentarer
    1. Tipper også Daniel ❤
      Hvor har du kjøpt de fine bokstavene man kan ha på juletreet? Utrolig flotte!!

    2. Jeg er så enig. Med første delte vi navnet og mange kom med sine meninger, så med nr to holdt vi navnet tett til hun var kommet. Og enda da fikk vi kommentarer på hvilke andre alternativer hadde vi, hun kun da ikke hete det og vi kunne enda endre. Aurora var det og Aurora blei det. Med det samme jeg så “D” tenkte jeg på David, eller Daniel 💙

    3. Min nr. 3 heter Jonathan, og lillebror har også et navn på D, han heter Damian💙

    4. Tipper David, siden det betyr “han som er elsket” og han har allerede 5 fantastisk søsken og 2 fantastiske foreldre som elsker han allerde 😍.

    5. Det første som slo meg var David.. deretter tenkte jeg på Daniel. Tanken slo meg også med Dan-Anders når jeg så pappaen i huset sitt navn, men kanskje dere syns det blir litt
      vel likt navnet hans 🙊 Uansett, det navnet dere har valgt er nok helt perfekt for den lille gutten i magen😍

    6. David -den som er elsket! Hadde hvertfall passet inn når det gjelder betydning av navn 😉 elsket å lese om deres vei til navn 😊

    7. Første jeg tenkte på var David! Syns det er et sterkt og stødig navn:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg