Hva våre barn får til jul og noen meget gode julegavetips.

//annonse

Da skriver vi jammen meg november alt.
Og fra nå av FLYR tiden.
Med termin rett over jul er jeg klokelig klar over at formen ikke akkurat vil være superwoman i det julerushet setter i gang, så min plan er å gjøre ting så enkelt som mulig og ikke minst, IKKE drøye.
Jeg mener… med under 50 dager igjen til Julaften og alt som skjer før tatt med i betraktning, hva er det vi egentlig venter på?
Ønskelistene hos ungene våre er lange, og det ER så moro.
Et bevisst valg fra vår side, er at de ikke får leker og annet smått utenom bursdag og jul.
Så ønskesekken fylles godt opp mellom hver feiring.
Jeg husker det så inderlig godt selv, hvordan det var å virkelig ønske seg noe.
Kjenne sommerfuglene i magen når jeg så besteforeldre snike rundt med pakker uten at jeg skulle få se på de.
At soverommet til mamma støtt og stadig fikk en spennende pose på rommet.
Kanskje, men bare kaaanskjje var det akkurat det jeg ønsket meg i en av de pakkene.

Jeg skal være helt ærlig, vi legger ikke mye fornuft i julepakkene til ungene.
Vi setter svært stor pris på om besteforeldre eller andre nære gjør det, men for vår del er en del av julemagien å oppfylle ønsker.
Vi fyller med andre ord ikke opp med praktiske ting under treet dersom ungene ikke ønsker seg det.
Jeg synes derimot det er viktig å kjøpe kvalitet, og ofte er det nye leker som står på listen og da tar jeg meg frihet til å sile ut det jeg tenker bare er..
tja hva skal vi kalle det? Ræl?
Med fem små i flokken er det klart det er noen gaver som skal handles inn, og jeg må innrømme at jeg synes det er gull verdt å kunne handle alt på et sted.
Og med fem ønsker som skal fylles opp, er jeg selvsagt også opptatt av pris.
Lekekassen.no er vår faste lekebutikk på nett av flere årsaker.
Men godt utvalg, rask service og VELDIG gode priser oppsummerer det godt.
Og i år, som i fjor er det nettopp her vi velger å handle julegaver til barna.
Jeg VET det er mange som er sugne på tips og inspirasjon til julegaver til de små.
Det er jo ikke alle som har hodet fult av ønsker, men som likevel fortjener noe fint og flott under treet.
Så her kommer altså avsløringen:
Hva våre barn får til jul og noen gode stalltips til andre leker vi ELSKER.
Oda (1,5 år til jul)
Veslemor er som de andre ikke verdens raskeste rent motorisk.
Dette bordet fra Fischer Price trigger henne til å stå å leke og har masse spennende aktiviteter og minimalt med løse deler. Perfekt.

 
 
Jonatan (3 år til jul)
Han elsker å leke, og kan leke i timesvis bare han får holde på fred.
Han er en smule hardhendt så han trenger leker som tåler litt.
Trelekene fra Hape er fargerike og fine og tåler å bli lekt med. Og denne brannstasjonen har 13 deler. Masse moro.

Matilde (6,5 år til jul)
Matilde er vår superrolleleker.
Hun har alltid med seg en dukke under armen, og jeg forventer egentlig at dukkefeberen skal vokse når lillebror melder sin ankomst i januar.
Hun har slitt ut sin tidligere dukkevogn og mangler dukkeseng, så da får hun nettopp det 🙂
En morsom dukkeseng med litt ekstra. Et skap til plass til dukkestæsj og en uro som spiller musikk.

Dukkevogn fra Brio (selvsagt)

 
Markus (8 år til jul)
Her må jeg glatt innrømme at det står mye på ønskelisten jeg ikke synes så mye om.
Han er svært glad i tv spill og mye av ønskene bærer preg av det.. og ting som NERF osv (skyteleker) som jeg heller ikke er spes begeistret for)
ikke helt anti, men ikke noe jeg kjøper. Får han det av noen andre er det helt greit.
Derimot, inni blant alt mulig annet dukket plutselig radiostyrtbil opp på lista.

Også fant jeg denne bilen, som går på ALLE overflater.
Sand, gress, grus, snø OG VANN!
Det er jo dødskult!
Også har vi tatt oss frihet til å kjøpe noe han ikke vet finnes.
Han har flere ganger sagt han ønsker seg ymse utstyr til snø og vinter men det blir sjeldent brukt.
Snowboard er en av de tingene, fult utstyr er for dyrt, men dette fra STIGA vil raskt gi han en pekepinn om han synes dette er gøy eller ei.

Amalie ( 11 år til jul)
Her kjøper vi noe som ikke står på ønskelisten.
Dette er rett og slett en gave jeg håper også kan gi oss litt tid sammen.
Det merkes så godt at hun begynner å bli stor. Trekker seg mer og mer på rommet og tilbringer mindre og mindre tid med oss.
Jeg håper og tror at hun vil like dette spillet. Jeg ser det har en aldersgrense på 16 år, har prøvd å lete etter årsak men finner det ikke. Uansett er det et spill hun skal spille sammen med oss så antar det går helt fint.

 
felles:
Siden vi har barn i samme alder opplever vi ofte at de ønsker seg det samme.
Og felles gaver er veldig typisk hos oss, ofte er dette noe som de får fra Nissen på morgenen og som gir de noe annet å tenke på gjennom dagen.
Ofte er det en leke som vi håper de kan holde på med en stund.
I år, ønsker jentene seg det sammen, og guttene er også ganske samstemte.
Og kjenner jeg de rett er dette to leker som de vil leke med på kryss og tvers alle sammen.
Lekekjøkken er den ene fellesgaven.
Her VET vi at det vil bli tilbrakt mange timer foran, og siden det er flere som kommer til å leke samtidig med den er det greit at det er litt størrelse på det.
At det er i tre og at det følger med litt ekstra er også supert. Også har det en veldig god pris.

 
Som annonsert på tv kunne jeg skrevet her, denne bilbanen har vi sett utallige reklamer på tv for og alle barna har blitt sittende pal med kopende munn og store øyne. Jeg krysser fingrene for at den kan kobles på guttas allerede eksisterende flexitrax.

 
Så lovet jeg dere noen stalltips, og med det tenker jeg leker som vil falle i smak hos de fleste.
og jeg kan jo ikke komme utenom Lego,
LEGO LEGO LEGO
Lego har en uendelig variasjon, så man finner garantert noe som passer både alder og interesse.
Og beste av alt, også prisklasse.
Lekekassen.no er så og si alltid best i pris når det kommer til lego (har kjøpt en del større pakker og endt opp med å spare masse)
SÅ skal du ha lego, lønner det seg å ta en titt her.
SÅ har du Brio,
Klassikeren som ALDRI går av moten. Alle våre barn har i en eller annen grad hatt et snev av togbane dilla og vi har brukt timesvis på gulvet med å bygge disse togbanene som tåler ALT. Nå får man MASSE spennende til brio togbanen og lekekassen har et meget godt utvalg.
Lundby dukkehus flyttet inn hos oss i fjor.
Og her ser jeg også tendens til at dette blir en leke vi kommer til å se mye i bruk.
Jeg må innrømme at jeg er ekstra fan av leker som kan samles på og bygges ut. Som også lego og brio er eksempler på.
Mindre “rot” i lekene på et vis. Lekekassen har et MEGET godt utvalg i Lundby også.

 
Også er det noen enkelt leker som virkelig har fått kjørt seg hos oss.
Den sorte dame har seilt mang en sjø hos oss.
Enten de har vært Sabeltann fans eller ei.

Laugh and learn hundevalp fra Fischer price har alle våre små lekt med, kan sangene utenat for å si det slik.
Og nå er det slik at jeg ikke har sett denne til bedre pris noe annet sted.

Og sist men ikke minst denne.
Jeg ELSKER denne og det gjør også barna.
 

Denne kan justeres mellom å være et høyt tårn hvor bilene raser nedover i superfart eller mer liggende så flere kan leke på og ikke minst tilpasses barnet dersom det ikke reiser seg enda. Denne leken har kanskje vært en av våre mest populære.

Og til slutt så må jeg nevne lekekassen sin outlet.  Her er det masse spennende, også kjente leker.
Her finner jeg alltid mange gode julegaver til barna i vår nærmeste omgangskrets.
Her kan man VIRKELIG gjøre noen kupp.
 
Ja, der har du altså litt inspo fra oss, vi har den store esken fra lekekassen stående nede i boden og jeg kan nesten ikke vente til vi skal pakke de inn og snike de inn på soverommet en etter en mens de nysgjerrig følger med 🙂
Masse lykke til med julegaveshoppingen du også..
Det er bare å begynne 😉
 

7 kommentarer
    1. Vår frøken fikk akkurat samme gavene til bursdagen sin nå som Mathilde får til jul 😊 Stor stas begge deler 😍

    2. Escape room er veldig gøy… har selv spilt det med en 13 åring… det gikk helt fint… men tidtakeren som teller ned lager en skummel lyd samtidig som den teller ned, den er ment som å stresse deg… og noen av historiene er litt skumle, men av de vi har prøvd har det gått helt fint og vi forklarte at det bare var et spill og en fortelling…
      lykke til med spillingen! 😊

    3. Takk for tipset om lekekassen.no der fant jeg legoen junior ønsker seg til jul litt billigere enn i butikk😃

    4. Kan hende Escape Room er for 16 år fordi det er litt vanskelig. Jeg har spilt det sammen med noen venner og det var jammen ikke lett. Men nå vet jo ikke jeg hvordan deres eldste er da, kan hende det faller i smak allikevel 🙂

    5. Escape Room er et ganske vanskelig spill , men om man ikke bryr seg så hardt om tiden, og de soner med er gode problemløsere på lag så skal det vel gå:) skal sies at fire voksne her ikke klarte alle oppgavene innen tiden.

    6. Har akkurat fått en hel haug med Lego ting i posten fra lekekassen.no, er så fornøyd. Lego Friends kalenderen var billigere enn til vanlig, når man brukte rabatten man fikk. Lego friends er det det går i her i huset, og litt My Little Pony. Så ble litt perler med det. Vi har ei som fyller 6 år rett før jul, så måtte handle inn til begge begivenhetene. Ble litt fornuftige gaver også, en Lego matboks og en Lego vekkerklokke. Håper hun blir fornøyd nå😊😊

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg