Hvem hadde trodd.

Hvem hadde trodd, den dagen du kom kjørende inn på bensinstasjonen i din nyvaska sierra, at vi skulle ende opp her.
7 (!!!) småtroll, smågrå i håret begge to, på flyttefot til fjellet og temmelig godt gift.

I dag er du 39 år og du fortjener å bli bært på gullstol hele dagen slik som du har stått på for alle rundt deg det siste året.
Istede, gikk alt galt.

jeg løp fra soverom til soverom halve natten til små som gråt mens du lå i din dypeste søvn og var umulig å vekke (jepp en av dine “gode” egenskaper”) så min plan om å stå opp for å avlaste gikk rett i dunken.

Junior bestemte seg for at det var mat rett i det jeg skulle helle eggerøren i stekepannen, så du måtte dekke eget frokostbord stede for å komme til ferdig dekt.

Men frokosten gav oss en god samtale, ferske smil fra en liten kar og trillende latter og tøys og tull fra en nybakt storebror.

Så blir det kanskje ikke bursdag slik det ble før.
Med å sove lenge, kanskje til og med sove ut alkoholen etter en fest dagen før med gode venner, pakker jeg har forberedt flere uker i forveien og når du omsider våkner er det langsom start med kaffe på sengen og dandert frokost.

I stede, blir du overmannet av sju små soldater, og en sliten kone i bakgrunnen som er så ufattelig stolt av deg, av oss og av vårt.

Akkurat nå, står vi midt i våre tøffeste år, det kjenner vi nok begge.
Samtalene blir korte setninger som knapt blir fullført før de blir avbrutt av bleieskift, barnegråt, en liten som trenger en klem, har mistet ballen, er sulten eller bare trenger oppmerksomhet.

Vi rekker knapt å gi hverandre en klem før noe skjer.
Alenetid har vi ikke hatt på flere måneder.

Vi sjonglerer unger, danser oss gjennom dagen, snubler over togbaner og legoklosser.
Og smeller ned i sofaen etter endt leggetid, temmelig utmattet og mettet.

Men jeg håper du tar deg tid til å kjenne på det, innimellom.
Hva du har fått til og hva du har.

For selv om det er enormt, slitsomt, krevende og til tider overveldende.
Er det også ufattelig mye kjærlighet.

Huset ditt er proppfull med mennesker som elsker deg.
Beundrer deg og ser opp til deg.

Uten deg, ingen meg.

Det er kanskje litt voldsomt å si.
Men du vet godt hva jeg mener,

Over halve livet har jeg fått dele med deg.
Møtte deg som jente, giftet meg med deg som blivende mamma til tre og nå er vi godt gift med en skokk på sju.

 

Også er du ikke 40 engang.

For en mann!

Det er få som er som deg, og det er godt, for det er få som er som oss.
Det krever en god dose galskap, mot og tålmodighet for å få dette til å fungere.

Du er tydelig, standhaftig og rett frem.
Du er omsorgsfull, tålmodig og usannsynlig snill.

Du er unik som far, som bestevenn og kjæreste.

Og sammen, er vi dynamitt.

Gratulere med dagen.

Jeg – elsker – deg!

 

 

 

3 kommentarer
    1. Gratulerer så mye med dagen 🎉🎉🎉 skjønner godt det du skriver om 💞 sammen er dere sterke

    2. Gratulera so mykje med dagen til gubben i huset 💗🎂

      De to er ein stor inspirasjon for meg!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg