Hverdagen…

å var den jammen over, ferien som vi hadde gledet oss til så lenge.
Hverdagens kjas og mas hadde omringet oss fullstendig og vi lengtet etter rolige dager.

Sommerferie.

Deilige morninger hvor vi alle kunne slumre litt.

Oooh dette er så koselig kjære at jeg tror jeg vil lage en til...

Lange og sene frokoster med rykende kaffe og ferske scones.

Herlige dager på stranden, med sand mellom tærne som resulterte i et lite skille og fregner på nesa
Smågrå dager med pysj i sofaen og smågodt.

Spennende nye steder,  familiekvelder med brettspill,
mye tid med familie og lange kvelder sammen ute i sommervarmen.

Tid sammen.
Masse tid, sammen.
Mye tid, sammen

Uendelig mye tid sammen.

Uutholdelig tid, sammen

tired-mom

For kjære venn, misforstå meg riktig nå når jeg sier dette, for tro du meg jeg har gledet meg…
og tro du meg jeg har kost meg..

Men du og jeg, vi er nok ikke enige i hva slumring under dyna innebærer.
Det er ikke alltid like koselig at små barneføtter tasser inn på iskaldt soveromsgulv, du gløtter på klokken og ser den lyser 04.59

run-on-beach-and-breakfast-063

Det er blir ikke mye slumring av iskalde barneføtter på rygg, mage, lår og nakke mens du hører på
sporadisk nynning av Branmann Sam og God morgen alle sammen.

Det blir heller ikke mye slumring av en frøken kanin slengt i ansiktet med et påfølgende

jeg er suuuuuulteeeeen.

Lang og sen frokost lille venn, det er lengre enn 10 minutter og starter ikke 07.00
Og de levende lysene kan godt brenne mer en 15 sekunder før du blåser de ut.

Rykende fersk kaffe ble det, men jeg drakk den kald.
Og scones, det bakte vi.. med stor suksess. Bare så kjedelig at det er
jeg som må rydde kjøkkenet etter dere 😉

Lange dager på stranda med sand mellom tærne, vell den skal jeg ta på min kappe.
Jeg glemte visst i mine drømmer at vi bor i kalde nord.

Mye regn, lite sommer vær byr på innestunder, og innstunder byr på
sjonglering av søskekrangling, søskenkrangling og la oss ikke glemme søskenkrangling.

Inne i 2 timer i strekk, og dere blir som apekatter.
Godt vi har regntøy hele gjengen.

Idyllen om filmer og godis i sofaen klarte vi jo å gjennomføre, iallefalle en halv film, men jeg skal
ærlig innrømme at jeg har sett nok Karsten og Petra for en stund nå.

I duestien barnehage har vi det så...

 

Familiekvelder med spill ble det, og koselig hadde vi det, men jammen var det godt å få dere i seng også.

Det har vært godt, å ikke stresse, ha god tid og nyte tiden sammen.
Men lille venn, nå gleder jeg meg jammen til hverdagen kommer å omfavner oss igjen.

Jeg gleder meg til den omfavner oss så hardt og intenst at vi gleder oss til ferie igjen.
Til Lange frokoster og hele dager i pysj…

 

Lik og del om du også gleder deg til hverdagen igjen… og til ferie ?

 

3 kommentarer
    1. God hverdag! Det er jo den det er flest av, så det viktigste er jo at det er de som er gode ? Jeg har nettopp fulgt jenta mi på sin første SFO-dag, tenk så skummelt det skulle være… Så gikk det bra likevel ? Lillebror har allerede stått opp kl 6 i en uke, så han var nesten førstemann i barnehagen i dag. Godt å starte tidlig på en mandag, så slutter vi av litt før..

    2. Godt med hverdag, hatt 3 uker ferie jeg nå og denne gravide kroppen skal ta resten av ferien til høsten. det blir kos. fra idag var det bhg og jobb igjen, litt godt, men trist da for da er ferien vi gledet oss til over. men må innrømme at jeg har ventet litt på hverdagen igjen 🙂

    3. Her synes jeg det var utrolig deilig med hverdag igjen. Riktig nok begynner ikke ungene i skole (17.) og barnehage igjen før den 12. Men det er så mye som skjer som skal ordnes før skole og barnehagestart at denne uken så begynner vi å snu døgnet til ungene og oss voksne. Og jeg må si det var skummelt lett å stå opp når klokken ringte i dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg