Hvordan er det å være baby i Afrika?

Mamma, hvordan er det egentlig å være baby i Afrika?

Spørsmålet dukket opp helt ut av det blå mellom slafsing av frokostblanding og melk.
Mine tre største små sitter og spiser kveldsmat og har allerede fått et Ole Lukkøye slør over øynene.

Mange ganger har jeg tenkt tanker rundt det å være mamma et annet sted i verden, og tradisjoner og kulturer rundt foreldreskap har alltid fasinert meg.
Men hvordan er det egentlig å være baby i et annet land?
Hvordan blir de tatt imot til denne verden? Hvordan feires milepæler og utvikling? Hvordan får de utforske verden?
Hvordan vokser de til uten skjema og sjekklister?

Jeg har kommet over en MAGISK dokumentar som gir deg svar på akkurat dette.

uten et eneste ord får vi følge babyer i ulike steder i verden det første leveåret.
Og har du 1,5 time til overs denne helgen er dette det du skal bruke den på.

Den varmet hjertet, og den rørte sjelen.
Rett og slett veldig veldig fin, og rett under her har du HELE  dokumentaren tilgjengelig

Babies from Dani Lima on Vimeo.

 

Kan sees i fullskjerm dersom du trykker på videoen.

1 kommentar
    1. De sendte denne på NRK for et par år siden. Jeg synes det er fascinerende hvor likt babyer oppfører seg i starten av livet uavhengig av hvor i verden de er og hva foreldrene gjør!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg