Hvordan kan jeg si takk?

Det er jo en stund siden.
15 år på dagen.
Jeg var ung, nervøs, spent med en yrende sommerfuglaktig følelse i magen.
Vi satt sammen for første gang, ute i høstmørket og pratet.
Jeg kjente deg ikke, men magefølelsen min fortalte meg en ting.
At du var snill og til å stole på.
Den hadde rett, magefølelsen
Du var ung, jeg var yngre.

Ingen av oss ante hva det var begynnelsen av.
Vi ventet ikke.du og jeg. Følelsen var bare riktig, om man kan si det så klisje.
Etter tre måneder bodde vi sammen.
Lite ante vi hva som ventet.
Slag i slag gikk det og vips..

Er det femten år siden, og nå sitter ved ved siden av hverandre inne høstmørket, du og jeg.
Og fem andre. Fem små, våre små. Vår familie.
Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne, uten at dette skal bli ord som følger standaren,
for er det noe du er så er det langt ifra standar.
Hva og hvor mye du betyr for meg er ubeskrivelig, hva du har gjort med meg som menneske er enda større.
Jeg møtte deg full av skrubbsår, arr og blåmerker.
Nå føler jeg meg hel, og viktigst av alt, verdsatt

Du har vist meg at verden kan være god, uendelig god.
Selv når stormen herjer som værst og verden til stadig viser deg ryggen.
Det er femten år, jeg har snart delt halve livet mitt med deg.
17 år ung var jeg.
Hva du har lært meg, kunne jeg skrevet bok om.
TAKK
Et mektig ord som nærmest kommer til kort når jeg skal prøve å sette ord på hva de femten årene har betydd for den jeg er i dag. Buketten vi akkurat har puttet i seng er igrunnen et symbol på hva vår kjærlighet er.
RIK.

Du er irriterende snill og omtenksom, det har du alltid vært.
Der har jeg lært mye av deg.
Det er viktig å bidra, dele og bry seg.
Selv den minste innsats kan være viktigere enn man tror.
Noen ganger er et ekstra klapp på skulderen, en kaffekopp ved siden av papirarbeidet eller noen ferske rundstykker fra Jokern til frokost alt som skal til for å gjøre dagen for den andre. Der er du en reser.
Sammen er vi sterke er vårt motto, det gjelder ikke bare oss men barna også.
Sammen er vi harde som fjell føler jeg, for fy søren så mange orkaner vi har overlevd.

Jeg har aldri følt meg så sterk som jeg gjør nå, så rik som jeg er nå og så høyt elsket som jeg gjør nå.
Jeg hadde ingen anelse, hva livet hadde å tilby og hvilke dører vi to skulle åpne sammen.
Hva du har gitt livet mitt fortjener så inderlig mer enn takk, jeg bare finner ikke ordet.
Vi har knekt en gode, du og jeg føler jeg.
Vi har det godt, selv om vi går motstrøms.

Vi bor sammen, jobber sammen, ler sammen, gråter sammen.
Vi samarbeider, mot samme mål og mening.
Vi respekterer hverandre og i en travel hverdag gjør vi så godt vi kan, for å gi hverandre rom.
Det er ikke enkelt i dag.
Mye forstyrrer, skurrer og verden snurrer rundt i hurtig tempo.
Det krever mye, og det er jeg villig til å gi.
Vær du sikker.
Den som gir seg er en dritt.
Alt mitt er ditt, og jeg er uendelig takknemlig for at ditt også er mitt.
Takk kjære du.
Tusen takk.
 
Jeg
elsker
deg.
 
Over alt!
 

2 kommentarer
    1. Så rørende og så fint! Jeg er helt enig, dere passer virkelig godt sammen! To bautaer ??
      Gratulerer med 15 årsdagen?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg