Hvordan vet vi at dette er siste.

Jeg forstår egentlig hvorfor spørsmålet har dukket opp så ofte det siste.
Fordi det er ikke første gang jeg sier det, det er jeg klekkelig klar over.

Jeg var sikker allerede etter Markus jeg, altså nummer 2 om du har mistet tellingen 😉
Vi var komplette, og familien vår var en perfekt a4 familie, to barn med 3,5 år mellom, en jente og en gutt, stasjonsvogn og passe stor enebolig. Det var klart vi skulle stoppe her.

Så, som lyn fra klar himmel stod jeg plutselig med to streker i hånda igjen.

Og denne gangen med en baby på 8 mnd på hoften.

Hvordan var det mulig?

Amalie ble til etter over 1 års prøving, og null prevensjon mellom søsknene og jeg fullammet nå?

Følelsen av at alt ble ødelagt og ingenting gikk som planlagt spiste meg opp, men etterhvert falt valget på å beholde, heldigvis.
For i magen gjemte Matilde seg, det herligste, skjønneste, ærligste vesene jeg vet om.

Hun, gjorde familien komplett, følte vi.

Og satte strek.

Men… da er vi jo så vidt halvveis i ungeflokken, tenker du kanskje?

Jo da det stemmer.

Jeg ønsker ikke å lage dette til et problem, jeg ønsker bare å sette lys på det slik at man kanskje kan forstå.
Det er litt fokus på ufrivillig barnløshet, vi snakker om de som har vanskeligheter med å få barn.

Men svært svært sjeldent, snakkes det om de som, til tross for tiltak og prevensjon ender opp med å bli gravide.

Luksusproblem tenker du kanskje?
Eller kanskje du lurer på om jeg vet hva abort er?

Kan se tanken, samtidig er det langt ifra en enkel løsning hverken det ene eller det andre.
Det kan vi vel også være enig i ?

Vi har en flokk med medisinske mirakler.

Spiralbabyer, sex en gang i måneden baby, pille baby, jeg nevner I fleng 😉

Og resultatet eller enden på visa om du vil, er en xxl familie og en berikelse av syv barn.

Jeg hadde ALDRI et brennende ønske om en storfamilie,
I dag elsker jeg det.

Jeg er så stolt.
Så uendelig stolt over hva jeg og min fine fine mann har sammen.
Jeg føler meg ufattelig rik. Og i vår situasjon er det godt å vite at vi har en liten flokk rundt oss til tross for at situasjonen er slik den er.

 

Men nå holder det.

For oss, for kroppen og psyken min og ikke minst vårt forhold.
Jeg vil beholde vettet oppi det hele.
Jeg vil bevare parforholdet oppi det hele.

Og jeg har på mange måter fått dosen min når det gjelder småbarnslivet.
vi snakker 15-16 år i konstant småbarnsrus.
16 år med konstant bleieskift

16 år sammenhengende uten sammenhengende søvn.

Men hvordan kan jeg vite, at dette er siste mann ut.

Kan man egentlig vite?

Nei man kan vel aldri forsikre seg 100%, iallfall ikke om man foretrekker å ha sex en gang i blant.
Og jeg kan vel være såpass ærlig og si vi er av den sorten.

MEN, i sommer, gikk mannen drastisk til verks, og gjorde et ingrep på kroppen.
Som skal være en av de sikreste formene for prevensjon.

Jepp, han er snappet og snippet.
Soldatene svømmer ei lengre
Og pungen er full av løskrutt.

(det er vi sikre på)

Så om mine ord er feil, og han som ligger i sparker ut ribbeina mine nå ikke blir den siste,

Ja da vet jeg sannelig ikke…

7 kommentarer
    1. Ha.ha… så hærlig innlegg. Fantastisk å være så fruktbar. En velsignelse og gave vil jeg si. Og hipp hurra at du / dere har stått i det og tatt i mot alle de små skattene. En dag kommer dagene der dere igjen kan sove og sitte med beina høyt. Inntil videre er dette livet. Jeg heier på deg Nina. God helg og jeg tenker på deg i disse rare dagene😘

    2. Du får sagt det du Nina. Herlig. Ønsker deg og flokken din en god påske. Nå et det vel snart påskeferie for skoleungene deres, og en aktivitet kan strykes av dagsplanen. Forsto på et tidl innlegg at det blir fødsel ganske snart også. Masse gode ønsker og tanker for den hendelsen. Du er STERK. Skulle så gjerne gitt deg og flokken din er bamseklem…. HER KOMMER DEN🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸🧸. Og til lillebror🧸

    3. Jeg kommenterer aldri, men nå må jeg bare. Elsker måten du skriver på og at du er så ærlig. Når eg føler meg litt utslitt med mine tre, så ser jeg litt til deg og alt du får til, og tenker dette skal jeg klare.
      Vil ønske deg lykke til med den nye skatten 💛 og god påske til hele storfamilien!

    4. Hærlig!😍
      Ikke like lett for alle å bli gravid dessverre..
      Mens for visse andre som meg og deg så nytter ingen slags prevansjon😅
      Første er pille baby, andre ble til 8uker etter første fødsel og jeg fullamma (og den enste gangen vi hadde samleie på tre mnder..) og minste er spiral baby🤪 men valget har alltid vært lett, å beholde!
      Men nå planlegges faktisk nr 4! Har man først fått tre så 🤷🏻‍♀️

    5. Så kjekt å lese. Vi har ei lita på1,5. Hun ble til på ett forsøk. Vi prøvde bare en gang den måneden og det var første måneden med prøving. Vi tenkte at vi burde være gravide omtrent på det tidspunktet hun ble født så det var et stort sjokk når det var to streker. Nå er vi veldig spente på om nr 2 kommer like fort.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg