I bunn av livets viktigste bag.

//annonse

Uff det er så vemodig, jeg skal ærlig innrømme det.
Både godt og vondt på samme tid.

Men nå, er babytiden i ferd med å skli ut av hendene på meg.
Den lille deilige valkete bylten min blir større og større for hver dag som går.

Nå ryddes babystæsjet bort, de minste klærne og alt.

For siste gang.

I flyttekaos ble alt bare slengt med, inkludert fødebagen min.
Den rakk jeg (kremt: gadd jeg) ikke tømme helt oppi alt annet. Men nå var det på tide.

Jeg gravde ned i lommer, fant en pitteliten lue, en gravidbukse, og nederst lå det to små pakker med kompresser.

Jeg ble stående å titte litt på de.

Og to små pakninger kompresser gjorde at jeg ble plutselig tårevåt.
Fy søren for en forskjell disse kompressene gjorde. Og fy søren for en magisk tid de har vært med på.

Det er takket være de at jeg klarte å komme meg over kneiken med flere av disse små.

Ammekneika.

Amme, som skal være så naturlig og enkelt, er det mange som erfarer av ulike grunner ikke er så enkelt.
Mange opplever smerter, sårhet og ubehag den første tiden.

Noen ganger av en grunn, noen ganger bare fordi du og babyen er ferske og kløner med samarbeidet.

Jeg har hatt en skikkelig ammekneik med 6 av 7 barn.
Med ømhet og sårhet i ulik grad. På det værste var det store sprekker og jeg var redd jeg skulle klemme ungen flat i det han eller hun tok tak. Noe så skrekkelig vondt. Og så trist å la den magiske barseltiden bli preget av å grue seg til neste amming.

Multi-mam kompressene ble jeg tipset om av en god venninne, og siden har de vært et av mine gode råd til innkjøp til alle vordende mødre med ønske om å amme. For disse små rakkerne kan gjøre en forskjell.

Multi-mam kompressene inneholder en bio aktiv gel som er helt naturlig. Det er nærmest umulig å forstå hva de gjør, men kort oppsummert, de funker. Siden de er helt naturlig kan babyen amme selv om man akkurat har hatt de på.

På den måten slipper man å vaske av før hver mating og utsette de såre brystvortene for mere enn man må.

Jeg skrev om de da jeg pakket bagen også, og vil i likhet med den gang vil jeg også nå anbefale deg å ha en pakke Multi-mam tilgjengelig første dagene etter babyen ble født.

De fåes kjøpt hos de fleste apotek.

OM jeg skal kaste disse?
Så absolutt ikke. For snart får mini tenner, og da mistenker jeg at de kan være kjekke å ha.

2 kommentarer
    1. Skjønner så godt hva du mener💙 Jeg byttet fra babybag til sportsdel på vogna i dag og syns det var kjempevemodig😢

    2. Sikkert bra de der, men jeg vil jo veldig gjerne se hvordan de ser ut da. Er ikke interessert i å se hvordan pakken ser ut utenpå, men hvordan kompressoren faktisk ser ut! Kan du oppdatere innlegget ditt, med bilde av de! Og ja….jeg har prøvd å Google bilde av de, men får KUN opp bilde av forpakningen (bare prøv). Og da kjenner jeg at jeg blir liiiiiiitt skeptisk!!!!!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg