I natt?

Sommerfuglene i magen danser, det er så jeg nesten ikke klarer å ligge stille.

Innimellom må jeg bare gjøre noe kast i senga for å temme sommerfuglene. (les: prøve å gjøre noen kast)

Klokken er alt for mange og jeg vet jeg burde sove, men spenningen gjør at hjertet hamrer så hardt at jeg kan høre dyna røre på seg i takt med hjertet.

Jeg prøver å lukke øynene, men idet de glipper helt igjen begynner tankene å spinne.

Skjer det i natt?

6 dager igjen til termin nå.

pregnant-lady-wk-40-closeup

Så nære at hvis jeg strekker litt ekstra på fingrene kan jeg så vidt berøre den.
Følelsene danser utenpå kroppen, jeg er både redd og forventningsfull på en og samme gang.

Vil dette være siste kvelden jeg legger meg og ser bort på den tomme sengen?

dry1
Vil nesten gang jeg prøver å legge meg her være med en liten bylt på 50 cm?

Flere ganger om natten våkner jeg av at det murrer…. og jeg må ligge litt våken og kjenne om det kanskje kommer en til.

Kroppen forteller meg det klart å tydelig at det nærmer seg.
Vondt overalt, tung overalt, stor overalt.

Og av og til kjennes det rett og slett ut som en vannmelon prøver å trenger seg ut… ja der du vet.

Veslemann i magen, er ikke liten i magehulen lengre, han tar all plassen, flyter ikke i vann lengre men hviler seg på mageskinnet mitt, strekker i huden og har laget fine tigerstriper.

Tisser tusen ganger i døgnet, ja snakker om det så må jeg opp en tur til nå kjenner jeg.

Jeg hører klokka tikke, gløtter på den før jeg løfter dyna… klokken er bikket midnatt..

Hvem vet…

Kanskje…

I natt?

4 kommentarer
    1. Masse lykke til! Har det på akkurat samme måte som deg. Termin 26 nov. Kjenner murringene som bare det, og klarer ikke å sove. Spenningen tar overhånd!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg