Ibiza for småbarnsfamilier

Jeg skal være ærlig, det første jeg tenker på når jeg hører Ibiza er skumparty og fulle ungdommer.
Ibiza har et rykte, som startet for noen år siden. Hvor media satte fokus på ungdommens fest og fyll. Skumparty og dop ble koblet opp mot den lille øya i Spania. Det rykter henger igjen, ingen tvil. Men la oss løfte øya og se det hele i det store bilde i 2014. Hvor er det ikke fest, fyll, dop og skumparty i sydligere turiststrøk nå?
Men jeg skjønner godt når våre venner med barn ser rart på oss når vi forteller at Ibiza er ett av årets reisemål for vår familie.
“Ibiza? Hva skal dere der?” Er det vanlige spørsmålet vi får.
Og det er da jeg blir så glad, for det er MASSE som passer for en småbarnsfamilie i Ibiza.
Vi reiser med Ving til Figueral i Ibiza
Screenshot 2014-02-26 08.24.56
 
Figueral er en liten vik, nordøst på øya og ligger avsides uten forstyrrelser fra hverken trafikk eller uteliv.
I tillegg som en bonus, er en av Ibizas beste strender her.
Selv om Figueral ligger avsides er det lett å ferdes på resten av øya. Det er  gode bussforbindelser, flere ganger daglig går det busser til  Santa Eulalia og San Carlos.
Vi skal bo på Invisa Figueral Beach Resort, et family garden hotell hos Ving.
Hotellet ligger rett ved stranden og i rolige omgivelser, PERFEKT.
Invisa Cala Blanca
Hotellet er delt i to områder, Cala Blanca og Cala Verde, disse ligger kun en liten gåtur unna hverandre.
Vi skal bo på Cala Blanca.
Screenshot 2014-02-26 09.21.24
hotellområde
IBZCPX11118_2_30
 
Hotellet har et eget lite badeland (gjett om det er noen som gleder seg)
badeland
IBZCPX19008_2_30
og Vings maskotter Lollo og Bernie bor også på hotellet.
lollo
Det er barneklubb med skandinaviske personale, og jeg tenker meg det blir barnedisko hver kveld på oss 😉
 
Det finnes mange forskjellige typer rom på hotellet, noe som er supert for barnefamilier slik at man får tilpasset det hele seg og sitt, vi skal bo på et doublett Juniorsuite, det tror jeg vil passe perfekt for oss på fem. (barna er 2,3 og 7 når vi reiser)
rommetdoublett
Invisa Cala Blanca
 
Som en bonus er all inclusive inkludert når man bor på Invisa Figueral Beach resort, og det tenker jeg meg er GULL for oss som har med tre små, ingen venting på maten og barna kan ta akkurat hva de vil ha, og ikke minst se maten før de får den.
mat
Kort oppsummert tror jeg at vår tur til Ibiza, Figureal vi gi oss sol, varme, avslapping, moro, bading, dansing, kos, ny kultur, god mat og masse masse opplevelser og tid sammen.
Vi slipper å lage mat, vaske og rydde. Vi kan kose oss sammen og nyte tiden.
Og akkurat derfor tenker jeg at Ibiza er like perfekt som hvilket som helst annet sted denne sommeren.
Vi gleder oss.
strand
 
Vi har også fått gleden av å dele ut et gavekort verdi 15 000 slik at en annen familie kan få reise til fantastiske Ibiza.
Vinneren trekkes 28. februar.
 
Kunne du tenkt deg å reise til Ibiza med barna?
Legg gjerne igjen en kommentar, vi vil høre hva dere tenker.

18 kommentarer
    1. Hei.
      Ser ut som et flott sted å reise. Og det er genialt når det er et lite badeland på hotell området. Tenker dere kommer til å få en super ferie alle sammen 🙂
      Jeg kunne godt reist til Ibiza med mine 3 små og mannen. Ser jo så utrolig fint ut. 🙂

    2. Så fantastisk ut! Å etter nyheten om permiteringer på mannen å lite jobbing fram over hadde det vore deilig med å kunne sitt fram til ferie i varmere strøk! Noe som kan lette på kvardagen! Krysse fingrene:)

    3. Dette høres helt fantastisk ut. Hit skulle vi ha dratt, to små og to store, som aldri har vært utenfor skandinavia. En sydenferie hadde vært utrolig deilig i en stresset småbarnsfamilies hverdag.

    4. Dette ser fanrastisk ut. All inclusive og badeland kan ikke slå feil for våre to små.☀️❤️

    5. Godt at en kan se forbi de store stemplende plasser har fått å prøve å spre videre at det er gode forhold for barnefamilier rundt omkring på “fest” plassene også.. Såg utrolig koslig ut og håper ferien blir som forventningene om ikke bedre!:) kos dere:):):)

    6. Vi reise gjerne til Ibiza med våre barn på 9,12 og 16 år. Vi elsker Hellas!

    7. Vi er en familie med 2 små barn mellom 0-3 år, og tenker dette vil være en perfekt tur for oss! Barna elsker å bade men har ennå ikke badet i varmere strøk. Det hadde vært fantastisk om de fikk sjansen på dette vanvittig vakre stedet!

    8. Å dette ser helt nydelig ut <3 Ja,gjett om vi kunne tenkt å reise 🙂 Etter mnd.med behandlinger for sykdom,tror jeg det ville vært trygt for meg å reise også nå. Har fått fine tilbakemeldinger fra kreftlegene ,og takk og lov for det 🙂 Dette hadde vært en drøm som kom i oppfyllelse <3
      Ønsker dere uansett en flott dag. Hvis jeg hadde vært heldig,hadde jeg reist m min 24 år gamle sønn som virkelig har vært her for meg hele tiden. Han er min helt!! Gode gutten min <3 Vet ikke hva jeg skulle gjort uten ham….
      Mvh. Linda Salvesen
      [email protected]

    9. Gleder meg veldig til og reise med barn for første gang,ser ut som et spennende reisemål

    10. Hei!
      Det ser ut som dere kommer til å få en fantastisk ferie på Ibiza 🙂
      Jeg har helt ærlig tenkt på det samme som deg når det kommer til Ibiza; skumparty og fulle ungdommer. Men etter å ha lest artikkelen/innlegget ditt og sett på Ving sine sider er det absolutt et reisemål som har åpnet seg for oss med to små (baby 9 mnd’er og gutt 3 år). Ving sine family hotell ser helt supre ut og hadde budsjettet tillatt det hadde vi garantert tatt en tur sammen nå som vi skal ha fire måneder permisjon sammen hjemme alle fire, uten planer.
      Tusen takk for en fantastisk og inspirerende side!!
      Med vennlig hilsen
      Stine H-S

    11. Så hyggelig melding.
      Ja prisene til Ibiza er absolutt overkommelig, og med all incl kan man jo nesten dra med tom lommebok.
      Det synes jeg høres deilig ut. Kos dere masse sammen i permisjonen. Det blir nok
      en flott tid sammen. Og takk for at du liker siden vår!

    12. Eg kunne godt tenkt meg å reise dit med jenta mi! Har aldri vore på utanlandstur med ho. Og badeland vil nok være midt i blinken…:-P

    13. Dette var noe for oss:)LIkte bildene du la ut, så barnevennlig ut der. Tror nok lille på 1,5 og store på 14 hadde storkost seg der.

    14. Høres fantastisk ut med en ferie på Ibiza 🙂 Fine bilder! Jeg kunne veldig tenkt meg å dra på ferie med min lille familie. Vi er to studenter med ei jente på 3 år. Hadde vært godt med en sponsa etterlengtet ferie, når vi begge har “studentlommebok” 🙂

    15. Hei,
      Håper dere har kosa dere masse, det så fantastisk ut 🙂
      Har også hørt at Ibiza er utmerket for barnefamilier – de har bare fått litt dårlig rykte som party-øy. Vurderer også legge en ferietur dit * drømme seg bort*
      Men ikke billig på ving hotellet da… spess ikke suitene (50-70.000,- på søk for 2 voksne og 2 barn – auch, den svei)…
      Er det sponset tur siden du nevner ving så masse? 🙂
      Ser jo at du deler ut penger som kan dekke noe av kostnadene feks ved dette hotellet – så det er jo hyggelig.
      Mvh, Iren

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg