Idebankmamma bygger babyrede

Nå nærmer magen seg halveis, ja tenk det…
halveis i rugetiden.

Synes tiden har gått både fort og sakte.
Sakte fordi bekymringene igrunnen aldri har vært større enn denne gangen.
Denne gangen har jeg hatt morsinnstiktet på plass fra det sekundet plusstegnet lyste mot meg.

Ultralyden (skriver om den snart.) ble en magisk opplevelse.
Og med klarsignal om at alt var som det skulle, satte redebyggeinnstinktet umiddelbart inn.

Jeg har (u)heldigvis 😉 kvittet meg med alt som har med babyutstyr å gjøre, vi skulle jo ikke ha flere vi..
Men så feil kan man ta.. og huset skal igjen fylles opp med alt vi trenger og kanskje noe vi ikke trenger.

Men redebyggingen er i gang, noe er allerede i hus noe har jeg på ønskelisten.

Vognen er i hus:
Valget ble en MountainBuggy urban jungel Luxury model.
Gjorde et varp hos mimmis.no og fikk en super pakkepris.

vogna
Valget ble denne av flere årsaker.
Men at den er liten sammelagt, at det følger med både bag, sportsdel man kan ha mot deg og sportsdel er et pluss. I tillegg er det brukt ekstra slitesterke materialer.
Ekstra bonus at det følger med en knallfin stelleveske. Jeg har allerede falt for en annen stelleveske som jeg var så heldig å få snappet til meg på salg, men pappan likte veldig godt stellevesken som fulgte med.
Jeg gleeeder meg til å få sett skikkelig godt på denne.
0027684_mountain-buggy-urban-jungle-2015-luxury-pepita

Her er stellevesken jeg har falt pladask for:
0026569_jujube-stelleveske-bff-legacy_560

 

Jujube BFF The Marquess.
Med tre unger har jeg innsett at en god stelleveske er et must.
Med de to tette i midten hadde jeg tvillingstellevesken til Skiphop, denne er totalt utslitt.
Sier vel litt hvor mye den er brukt.

Jujube sin valgte jeg blandt annet fordi den er 100% vannavstøtende, ikke en flekk setter seg.
Og, (hold deg fast) den kan bæres som en sekk! Oh yes. Enkel inndeling av lommer og en lett tilgjengelig lomme til mammastæsj. Genialt.

Så har jeg rekjøpt en bæresele jeg faktisk har kjøpt meg to ganger tidligere (solgt begge gangene fordi jeg ikke skulle ha flere barn he he)

Caboo Carrier Close.
Enkel, liten, trygg og fantastisk til å bære de minste i.
Jeg ELSKER den. Samme komfort som et sjal men overhode ikke alle de meterene med stoff og null knyting.

image_1905

 

Med pittelite bad og et stellebord som har holdt ut i konstant bruk i 12 år (kjøpte brukt), har vi nå valgt å kjøpe oss et nytt vegghengt.
Valget falt på Viggo fra bassonbaby, vi har tidligere kun erfaring med Ikea sitt, så dette er jeg spent på.
0009878_bassonbaby-vegghengt-stellebord-viggo_560

Og der stopper listen over foreløpig innkjøp.

Så over til

ønskelisten:

Denne fra Chicco har jeg sååå lyst på.
Har halveis samsovet med alle tre, og det blir både trangt og dårlig søvn av, men en slik enkel sak ved siden av sengen har babyen sitt eget rede men alikvell er den rett ved når det er på tide med en nattetår.

image_1398

 

I alle mine tre barselperioder har jeg vært 100% avhengig av ammepute.
Og hjelpe meg som jeg har styra med å pakke oppunder og puter og dratt og styra.
Denne gangen ønsker jeg meg en SKIKKELIG ammepute.
BBhugme er den jeg har siktet meg inn på.

Denne kan jeg bruke i svangerskapet også som støtte og avlastning når jeg skal sove.
Den kan knytes rundt meg så den ikke stikker av. Og skal vistnok ikke krympe sammen som de ammeputene jeg har brukt tidligere. Jeg har både fått ta og føle på den da jeg hadde en kampanje for de tidligere. Puten jeg hadde da var bare til låns og gikk videre til en heldig vinner.

bbhugme7

Jeg drømmer om babynest.

460
bildet lånt fra www.lilleverden.no

Det er så mange fine der ute. SÅ mange flinke damer der ute som syr.
Det blir nok et nest som babyen kan sove i i sengen sin. Jeg må bare komme over det perfektet først.
Tips meg gjerne i kommentarfeltet dersom du vet om ei som lager flotte.

Babynestet tenker jeg vi også bruker som dagsoveplass i starten i en lekegrind vi velger å kjøpe brukt.
Så har jeg enda ikke bestemt meg for hva vi skal ha i vognen.
Jeg har falt pladask for posene til RisaRosa, vakre poser i håndlaget kvalitet. Erfaringene rundt de er og veldig gode.
jeg hadde utgangspunktet tenkt dundyne og skinn, men da er denne posen et liksågodt alternativ.
Lunere også i og med at den er lukket med glidelås i siden og har den lune og gode hodeenden sin.

Bildet lånt av risarosa.no og  carolinebergeriksen.no
Bildet lånt av risarosa.no og carolinebergeriksen.no

 

Babyen kommer i november.
Kaldt og surt. Og denne babyen må nok ut uansett vær noen dager. Jeg ser for meg at en bilstolpose vil bidra til å gjøre
hverdagen enklere og ikke minst tryggere for babyen da vi bare kan putte den i bilstolen uten mange lag med klær.
En pose jeg liker spesielt godt, er LUN fra refleks.
lun

 

Ja appropo trygt, bilstol må vi jo også ha.
Vi har hatt maxicosi på de tre andre, og vært veldig fornøyd med den stolen.
Spørs om det ikke blir det denne gangen også.
Bilsikring for meg er meget vitkig, og mye har skjedd siden sist jeg handlet babystol, så jeg skal nok sette meg litt inn i tester osv før det endelige valget taes.

maxi-cosi_6300_Pebble_alle Maxi-Cosi-Cabriofix-baby-car-seat.6937a

 

 

Og tilslutt, noe jeg ikke vil ønske meg (for jeg haaaater å bruke det) men som jeg vet er veldig veldig kjekt å ha i hus.
Nemlig brystpumpe.
Nok en gang har jeg god erfaring med et merke og kommer nok til å gå for det igjen.
Avent har vært min følgesvenn de tre andre svangerskapene.

27822_6975
Noe sier meg at denne ønskelisten kommer til å vokse, men det er da en start 😉

Hva hadde du i barseltiden som du ikke kunne klart deg uten?
Anbefal meg gjerne.

 

Pssst: linkene i innlegget er kun basert på hvor jeg selv har funnet eller handlet de.
Det er nok flere forhandlere som har samme produkt, kanskje en butikk nærheten av deg også?

12 kommentarer
    1. Jeg hadde ei som likte svært godt at det rista når vi trilla, spesielt kanskje hvis jeg trillet tur til butikken, og ristingen avtok idet jeg kom inn i butikken/kjøpesenter o.l.
      Jeg kjøpte en sånn bumper fra Enklere liv som man festa rundt hjulet slik at hun ikke våkna med engang det slutta å riste 😉
      Denne gangen skal jeg ha den sports ammebh’e fra boob! Den ser helt super ut! 🙂

    2. Har hatt nivåseng med begge mine små. Genialt! Kjøpte en solid, standard sprinkelseng, tok av den ene langsiden, og festet den ved siden av senga mi. Barna innenfor i en armlengdes avstand, dog i egen seng. Trygt og godt både for barn og for mor (som var virkelig redd for å kvele barna i sengen, men med ønske om samsoving). Satte på langsiden igjen når de nærmet seg 8-9 mnd.
      Og, tips til senere bruk, så har vi hatt meeeget god bruk for badestol i dusj/badekar. 😀

    3. Anbefaler virkelig Hjertenest! Hun syr nydelige babynest! Sjekk ut på facebook 🙂

    4. Jeg kjøpte et babynest fra Lykkefabrikken (søk på facebook). Hun lager babynest i forskjellige farger og mønstre etter eget ønske, tror de koster fra 550-700, litt usikker. jeg har vært så fornøyd med det. Yngstemann brukte det hver gang han sov, både i senga, stua og i vogna. han bruker det fremdeles når han dupper på dagtid og nå er han 9 mndr 🙂 anbefaler å bestille tidlig, da hun har stor pågang 🙂

      Skulle gjerne ønske jeg visste om BBhugme før jeg fødte yngstemann for det kunne vært godt å bruke om natta i siste trimester! spørs om jeg må kjøpe en sånn hvis det blir en nr 3 🙂

    5. Baby Bjørn! Masse kos og kontakt med babyen hele dagen, samtidig som man får gjort litt i huset?

    6. Ja ikke sant den puta ser fin ut?
      Jeg har fått ta og føle på den også..og den er virkelig super.

      Det er en verden der ute med nest, jeg må surfe en kveld og se hva jeg finner.

    7. Maxi cosi sin peppel+ med 2fix base er nokk sikreste valget ertersom det er den eneste Isiz godkjente babystol. Lykke til

    8. den stelle veska har jeg å 😀 er første gangs mor med termin i september, med 2 hunder, 0 bil & langt å gå til buss/tog fant jeg ut at ryggsekk funksjonen til den stelleveska var et must for meg! gleder meg til å ta den i bruk snart 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg