IKEA med 5 barn? We did it.

I dag gjorde jeg altså det umulige mulig.
Eller nei nå juger jeg, jeg gjorde ikke, VI gjorde.
Jeg og den fineste mannen jeg vet om.
IKEA var målet i dag, ikke fordi vi hadde lyst, men fordi vi måtte.
Jeg skal være helt ærlig å si at huset vårt er temmelig fylt med stæsj ifra IKEA men så og si alt er bestilt på nett og levert på døren, bært inn av menn jeg ikke kjenner.
Om det koster? Jepp, skjorta! Men DET ER SÅ VERDT DET!
Jeg kan sitte ifred å ro, klikke med meg det jeg ønsker (som er tilgjengelig på nett) og passelig stund etterpå er det her.
Uten at jeg heseblesende har kommet meg gjennom den (alt for) store interiørbutikken.
Men, i dag hadde vi altså ikke noe valg.
Vi måtte til IKEA.
Som mange av dere vet, så pusser vi opp badet, vi har separert toalettet og doen og ved doen trenger vi en vask.
Ingen butikker rundt oss hadde på lager, vi måtte på IKEA for rørleggeren er klar til skru på mandag.
og tro du meg det er ingenting annet jeg vil ha mer klart nå enn toalettet oppe. 1 do, 7 mennesker.. no more words needed.
Så frokost ble slukt,

unger stelt og vips satt vi i bilen på vei.

Og hold deg nå fast. For deg jeg nå skal fortelle deg kan virke som ren og skjær løgn.
Men vi hadde det KNALL.
Vi, med fem unger hadde det helt toppers på IKEA med fem små.
Når det kommer til shoppeopplevelse for småbarnsforeldre har mange bedrifter noe å lære av IKEA.
Det er altså så tilrettelagt med familieparkering med ekstra god plass,
stellerom som er innbydende og delikate
Lekerom ihvertfall 2 av våre 5 kan boltre seg en liten time på, HELT gratis.
Rimelig påfyll halveis i løypa. (jepp de obligatoriske kjøttbollene)

 
Ei av oss spiser heldigvis gratis enda:

og ikke minst knakanes god softis som kan brukes som motivasjonsmiddel for god oppførsel gjennom siste rest.

Jeg vil faktisk være såpass høy i hatten at jeg vil ta på oss litt av æren til at det hele gikk bra. Selvfølgelig med minst 3 barn i “faresonen” (les: humørsvingninger og mye følelser) vet man jo aldri hva som kan skje. Men vi hadde planlagt godt.
Lista med hva vi trengte var på plass (vi endte selvsagt opp med mer enn baderomsinteriør) og perfekt timing på avreise slik at vi ikke satte snuten hjem før det var for sent.
Jeg delte litt av IKEA ferden på snap (følg meg gjerne HER) og flere av dere spurte meg om det var så idyllisk som det så ut som. Og svaret er, JA 🙂 Ikke noe sosialemedier juks denne gangen. Ingen barn med humørsvikt, ingen svett mamma eller pappa. Rett og slett bare ren pur IKEA idyll.

Åhh denne lever jeg en stund på altså dere.
Ha ha tenk det..

At en vell gjennomført dag på IKEA kan gjøre meg så lykkelig 😉
 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg