Ikke ta på meg!

Det er igrunnen ganske rart, samtidig temmelig forståelig.

Men alikevell lar jeg meg fasinere av hvordan kroppen reagerer, noen ganger likt andre ganger ulikt.
Jeg er i siste innspurt i svangerskapet nå.

Vi er straks inne i tiden hvor det kan skje når som helst.

Det merkes godt på kroppen.
Stor og tung, full av vann, vondt både her og der og vesker som siver ut av de fleste hull i kroppen.

I tillegg er magen SPRENGT. Hun fyller den godt, den frøkena jeg har gått å grodd på i over 30 uker.
Jeg har nærkontakt med et annet menneske konstant.

Hun er der, hele tiden.

Når jeg skal sove, lage middag, gå på do, lese for barna, svare på en mail, spise, dusje så er hun der.
Igrunnen vet jeg det ikke vil bli store forskjellen når hun bestemmer seg for å komme ut heller.
Iallefall de første månedene.

Jeg er forberedt på det, for all del.

men det er noe jeg ikke kan noe for.

Jeg blir metta.

Metta på nærkontakt.

Metta, og jeg får hetta rett og slett.
Kosemoseoverdose får en ny betydning.

Jeg er jo omringet av mennesker jeg er glad i, så heldig som jeg er, er jeg det hver eneste dag.
Omringet av mennesker jeg elsker høyere enn alt, og jammen er ikke de temmelig glad i meg også.

Og i disse dager er jeg virkelig omringet.
Som en magnet er jeg.

Mamma har jo tross alt lillesøster i magen.

Mamma er ikke bare en å kose, hun er to.
Jeg får dobbelt opp.

Hele tiden.

Det er en ond sirkel.
Jeg er stor, tung og ubevegelig.
Jeg blir fanget og omringet.

Allerde fra jeg tusler inn på badet tidlig morgen er jeg mettet på nærkontakt.
Takket være en 3 kilos baby som fyller hele min mageregion.

De kommer stormende når jeg, treg og morgenkvalm kommer tuslende opp trappa, en klem til både meg og lillesøster. De geleider meg til stolen min, og sidemannen gir meg gjerne noen vellmente klapps iløpet av måltidet og en klem i det hun forlater bordet.

Hadekos gange to når de reiser til skole og barnehage og overfallende heldekkende kos når de kommer tilbake.

Iløpet av dagen er det mammakos, tvkos, lesekos, matkos, lekekos, jegskalbarepådokos, lengesidensistkos, gårdetbrakos og uendeliglangehardeogheldekkende koser.

Jeg er takknemlig, for all del, takknemlig hver eneste dag.

Men jeg er også veldig veldig metta.

Ikke ta på meg, ikke klem meg, ikke rør meg..

Bare la meg være litt ifred… iallefall for en liten stund.
En pittepitteliten stund.

SÅ er jeg klar igjen…for en ny runde med kos.

om litt…

 

Stakkars mannen min… <3

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg