Ingen småbarnshverdag uten – Booksox, elastisk bokbind.

Ok, det jeg skal fortelle deg om nå er rett og slett genialt.

Ikke bare genialt, men også enkelt, praktisk, raskt, kjekt, fantastisk og SMART!

Jeg fikk en mail ifra Trond, en hyggelig mann fra Skien som skulle vise seg å bidra til å gjøre min småbarnshverdag eeenda litt bedre. Han hadde nemlig kommet over et genialt produkt han mente flere burde vite om.

Nemlig Booksox, eller boksokken som jeg nå kaller den.

DSC09654

Konseptet er like enkelt som det er genialt, Et elastisk stoff som passer de fleste bøker som er enkelt å få på, kan vaskes og  brukes igjen og igjen, helt til de ikke holder ut lengre.

Boksokken taes på enkelt, om permen ikke er stiv anbefales det å putte inn en kartongplate for å stive av boken litt.

Stoffstykket er ikke store greiene, men jammen klarer det å jafse over en stor bok.

DSC09651
Man trer først trekket på den ene siden.
DSC09652

Så den andre.

DSC09661
Og vips, er du ferdig.
DSC09653

Jeg hadde min første skolejente i fjor, og jeg fikk meg et realt slag i trynet der jeg satt meg ned og skulle sette på bokbind, herregud, var det virkelig så vanskelig?? Så kom jeg på, mamma gjorde jo dette…

Jeg har tre barn, jeg kommer jo til å sitte i månedsvis jo!

Alle bøkene er forskjellige og når man finner en teknikk til den ene, funker den ikke på den neste.
Ei venninde gav meg tips om disse plastikk bokbindene, du vet, de som er gjennomsiktig slik at barnet ser hvilket bok.

Å gå å legg deg a! Jeg prøvde jeg og det er jo VÆRRE enn vanlig gråpapir. Ikke bare er det vanskelig å til riktig brett og stor nok lomme osv, men her sklir jo boken i tillegg!

Nei, boksokk gjør meg standhaftig til skolestart, jeg er klar. Og det aller beste.

Barna kan gjøre det selv så jeg kan igrunnen bare nyte kaffen og se på 😉


DSC09737

 

DSC09742

collage konkurranse

Vi ønsker å gratulere!

Ingrid Husby
Annicka Jacobsen
Solfrid Holte Johansen
Pål Knutsen
Kari- Mette Pedersen

Dere har vunnet gavekort verdi 200 kr fra booksox.no
Send oss epost til [email protected]

//Skrevet i samarbeid med booksox.no

53 kommentarer

Siste innlegg