Ingen småbarnshverdag uten – Lascal Trappegrind med konkurranse.

Akkurat ved  trappeoppgangen vår, er veggene på begge sider fulle av hull.
trappegrind
Hull etter utallige trappegrinder vi har hatt gjennom vår 7 års karriere som småbarnsforeldre.
Enten er de for vinglete, for vanskelige, for små, for lange, for slarkete og til syvende og sist for i veien.
Vi har en stor trappeåpning som få trappegrinder dekker og vi har hatt mange fancye løsninger kan man si, og ingen har igrunnen fungert 😉
Jeg vil ikke ha en trappegrin med ramme som står igjen når man åpner ved trappen, ser for meg knall og fall med grøss og gru.
En annen ting som har irritert meg grenseløst er hvor iveien den stoooore trappegrinden er når den ikke er lukket.
DSC09022
Men nå har vi ENDELIG funnet løsningen.
Og trappegrinden er så annerledes fra andre trappegrinder som man kan få det.
Lascal trappergrind fungerer som en stående rullegardin. En trygg rullegardin som tåler hele 100 kilo belastning.
trappegrind1
Enkel i bruk for en voksen hånd, enkel og pen i design, trygg og stabil og ikke minst, nesten borte når den ikke er i bruk.
trappegrind2
Her ser dere hvor enkel den er å åpne :


Nå begynner våre barn å bli så store at trappegrind behovet ikke er der lengre.
Men vi har både venner og familie med små barn, og da er det veldig praktisk å bare kunne ha den der, uten at den er i veien for oss i hverdagen.
collage1

Det er Norske Servicesystemer som er distributør for disse i Norge, og sammen med de
får jeg lov til å dele ut en til en leser av bloggen.

collagekonkt

Hvordan delta?
1. Fortell oss i kommentarfeltet hvilken
modell du ønsker å vinne. Utvalget finner du HER.

2. Del gjerne konkurransen med dine venner,
om du deler får du et ekstra lodd.
Husk å fortell oss om du har delt i kommentarfeltet.

Trappegrinden er å finne hos flere av de store barneustyrsbutikkene, på nett kan du blandt annet finne de HER hos helti100.no

 

207 kommentarer
    1. Jeg skulle gjerne vunnet den svarte modellen;) hadde passet perfekt til trappeoppgangen i huset!

    2. Den var lur! Ønsker meh en hvit altså! Smart for både hund og barn:-)

    3. Oii så smart!!! Sånn trenger vi som har et gammelt hus på 99år, med forskjellige mål på diverse trapper 🙂 Kunne nok tenke meg en sort en, som kanskje ikke viser alle små “spor” fra de 5 barna som bor her… 🙂 Greit å kunne prøvet ut en, før man går til innkjøp av fler 🙂 Da krysser vi alle fingre og tær, og håper vi er de heldige som vinner!

    4. Delt! 🙂 Kiddy Guatd Avant hvit hadde passet her hos oss 🙂

    5. Hei
      Jeg ønsker meg den hvite i 120 cm. 🙂
      Liker og deler på facebook.

    6. Likt og delt.
      Genial. Ønsker oss en svart en.
      Krysser alle fingre. 🙂

    7. Ønsker oss den kvite 🙂 vi bor i et gammelt hus, med minimal plass rundt trappa, så hadde vert genialt med ei sånn ei 🙂 i tillegg er lillegutt blitt veeeeldig glad i å krabbe i trappa.

    8. Har nettopp kjøpt hus der det er trapp i stuen! 😮 ønsker meget gjerne Kiddy Guard Avant Sort 😀 krysser fingrene!! 🙂

    9. Hadde vært supert her. Gammelt hus med bratte trapper og ei frøken som snart begynner å krype/krabbe. Kunne tenke meg den sorte. Har delt på facebook.

    10. Ønsker oss den hvite modellen. Deler posten også på Facebook, denne grinda var jo genial:)

    11. Vi ønsker den hvite modellen. Vi har ikke funnet noe som har fungert i vår trapp hvor rekkverket er i veien, men denne kan faktisk være løsningen. Så genialt!
      Skulle bare ønske at jeg hadde visst om denne for 7 år siden da vi startet jakten på den optimale trappegrid. En jakt som jeg trodde ville vare evig. Helt til nå 🙂

    12. Den svarte hadde passet bra. Blir snart behov for det her i huset 🙂

    13. Skulle veldig veldig gjerne ha vunnet den hvite modellen, hadde passet helt perfekt inn hos oss 🙂
      Likt og delt på Facebook 🙂

    14. Åå, så flott og smart løsning!
      Hadde gjort seg med en trappegrind til babyen vi venter om 3 uker 🙂
      Skulle gjerne hatt den hvite modellen 🙂

    15. Å, en hvit slik hadde passer perfekt i det nye huset vårt! Har delt bloggen din 🙂

    16. Jeg lider av akkurat samme problemet. 3 trappegrinder er oppbrukt og har sårt behov for en ny!! Som funker! Faktisk 2, og hvis jeg vinner en, kunne jeg sett om denne funker. Ønsker meg en hvit i 1m bredde.

    17. Smart løsning! likte spesielt godt at den ikke tar plass når den står åpen. Vi ønsker oss en hvit. Tvi, tvi 🙂

    18. Denne er jo bare genial 🙂
      Har hatt samme problemet med disse som tar uendelig stor plass å som vingler +++++ 🙂
      Hadde vært fantastisk med en slik den gang da 🙂
      Jeg er nå blitt farmor men jeg vet at den lille familien har det samme problemet som jeg den gang hadde 🙂 Så jeg prøver så absolutt lykken, hadde vært så moro og kunne overrasket dem med en slik Genial løsning som dette 🙂
      Om jeg hadde blitt den heldige så ønsker jeg den sorte 🙂
      Den tåler litt skitne barne fingre 🙂
      Krysser fingrene og deler samtidig med mine venner 🙂
      Ønsker dere en riktig God Helg å en videre flott sommer. 🙂
      Sommer hilsen fra Monica Karin

    19. Ønsker meg hvit kiddy avant. Utrolig lei andre trappegrinder som gjester ikke klarer å åpne eller som faller ned pga klossene som holder den oppe ikke er skrudd fast i veggen. Deler på Facebook og krysser fingre og tær

    20. Den så skikkelig smart ut! Har også litt rar størrelse ved trappa andre grinder passe dårlig. Den hvite hadde vært topp! Så slippe være redd for 1 åringen ved trappa.

    21. Så genialt! Vi har gitt opp de tradisjonelle trappegrindene, og løper nå konstant å plukker ned apekatten fra trappa opp i 2. Denne hadde gjort hverdagen vår mye enklere.
      Har delt for å tipse andre med nysgjerrige apekatter:-)

    22. Den vite hadde Vært super her i hus til to viltre tvilling gutter som er høyt og lavt

    23. Jeg kommenterte på facebook også, og delte med alle vennene mine innlegget!
      Jeg ønsker som en hvit jul Kiddy Guard Avant Hvit, – fin for småbarnsforeldre i moderne lyse hjem, og trygg grind for barna som gjør huset eller leiligheten trygg og god å leke i.

    24. En hvit trappegrind hadde vært kjekt med 2 barn under 2 år her i heimen og ei hjemmefiksa trappegrind som aldri blir ferdig og den andre velter hele tiden….

    25. Hvit hadde vært kjekt. Har innsett at jeg trenger trappegrind i 2. etg. Marerittet er at tulla skal klatre over sengekanten og prøve seg på trappa om natta.

    26. Jeg ønsker meg hvit trappegrind, kanskje ungene ikke klarer å åpne denne 🙂

    27. Her må jeg bli med. Krysser alt jeg har av fingre for at vi vinner..
      Her har vi trappegrind oppe som er ok, men nå leter vi desperat etter en vi kan sette nede.. Før jeg leste her nå ante jeg ikke at det fantes.
      Vi har nemlig en superaktiv lillebror på 1 1/2 år her som bare klatrer stille ut av alle slags senger (så å finne en han ikke kommer ut av har vi nesten gitt opp).. Jeg sover jo nesten ikke i frykt for at han plutselig skal lære seg å låse opp utgangsdøra eller noe, for han kommer ikke for å vekke oss heller.. Hvis han ikke finner noe spennede å leke med går han opp i stua. Har ikke lyst til at han skal gå alene i trappa mens vi sovet, så vi stenger trappa så godt vi kan, men han er både sterk og smart så klarer alltid å dra det vekk på et vis..
      Vanlige trappegrinder kan vi ikke fordi enten må den da være lukket hele døgnet ellers så stenger den rommene rundt trappa.. Tungvindt å ha den igjen med tanke på at vi har to små barn som beveger seg mellom etasjene flere gagner om dagen..
      Oi, det ble langt! Jaja..
      Krysser fingrene.. Og vinner vi ikke så tror jeg lillegutt får ønske seg en sånn til bursdagen sin :p
      Ønsker deg og dine en riktig god sommer..

    28. Glemte å skrive at vi ønsker oss hvit, men at farge er mindre viktig… Noe som funker er viktigst 🙂

    29. Vi kunne gjerne tenkt oss en hvit! Hadde vært helt super å vunne!
      Krysser fingrene

    30. Har ennå ikke funnet den rette grinden da stolpene ikke står rett ovenfor hverandre, men denne ville passet utmerket!
      Ønsker oss en i hvitt

    31. En Kiddy Guard Avany svart hadde passet helt perfekt, og vi har ei god stund igjen med grind!!

    32. Oi,for en genial grind, dette er den jeg ikke visste jeg lette etter når frøkna begynte krabbe. Og vi endte opp med en standard snublegrind. Hun som vakler litt ustø omkring ville blitt kjempeglad for en Kiddy Guard Avant Hvit!

    33. Hei. Jeg hadde blitt superglad for den hvite modellen, for også vi har en snublemodell som tar alt for mye plass når den ikke er lukket… Så jeg deler med flere – og håper jeg blir så heldig

    34. Jeg hadde blitt innmari glad for den hvite! Er igrunn på utkikk etter en lur trappegrind til øverst i trappen, så jenta mi på to år kan leke på rommet sitt uten at jeg trenger å sitte og vokte for trappa… Krysser fingrene her før jeg leter videre, denne var jo rett og slett genial! 🙂

    35. Åh genialt! Vi har superbratt trapp og bittrliten plass i gangen så denne hadde vært super! Skulle gjerne hatt en hvit 😀

    36. Er denne virkelig like stabil som “vanlig” trappegrind? I så fall så hadde det vært topp å vunnet en hvit 🙂

    37. Liker og deler. Hvit 120 cm er ønskelig. Har tre småttiser som bruker grindene våre som klatrestativ. Er såå frustrert over det 🙁 Driver å lager herjerom til de i kjelleren vegg i vegg med mitt syrom, så hadde vært supert å kunne se de samtidig som de leker og jeg jobber.

    38. Den sorte hadde passet perfekt. Vi er akkurat i ferd med å gjøre klar en etasje til på huset i forbindelse med at vi snart blir flere, så trappegrind må vi ha! 🙂

    39. Kiddy Guard Avant kvit, 120. Ser ut til å vere ei genial løysing. Har delt slik at fleire kan få sjå, har leita lenge etter ei god løysing, trur det er fleire som gjer det!

    40. Denne er helt perfekt i vår smale gang der vi har behov for to trappegrinder! De må lukkes for å gå fra det ene rommet til det andre.. En hvit hadde vært perfekt, så får jeg kjøpe den andre 😉

    41. Har over hundre trappetrinn inne og ute.. så ønsker meg veldig en hvit. Likt og delt.

    42. Har delt på fb og ønsker meg, dvs bestemor med verdens ekleste trapp og dårlig trappegrind, den hvite varianten.

    43. Vi ønsker oss veldig en hvit en 🙂 Disse ser bare helt supre ut !!!

    44. Noe så smart! Klart dette gjør en barnefamilies verden nye lettere! Ønsker meg denne i hvit og håper at jeg er den heldige. Har likt og delt 🙂

    45. Jeg trenger minimum 6 trappegrinder av ulike størrelser og vet fortsatt ikke hva jeg skal prøve. Denne så fin ut. Kunne veldig gjerne tenkt meg å prøve den hvite. Har likt og delt. 🙂

    46. Så praktisk!! 🙂 ønsker meg den hvite 🙂 Deler på facebook 🙂

    47. Ønsker oss veldig den svarte..har en liten frøken som er blitt veldig glad i trapper nå..

    48. Jeg ønsker meg veldig den hvite modellen! Så praktisk og i tillegg veldig fin!! Liker og deler:)

    49. Hadde vært perfekt, da det ikke er lenge siden vi flytta til rekkehus med trapp, og gutten snart fyker rundt på gulvet her og andre i familien også 🙂 vi ønsker oss hvit.

    50. En hvit hadde vært magisk – jeg hater den gamle vinglete vår som bare er i veien!

    51. Ønsker meg en hvit grind, har hus med to trapper innvendig og 1 meget skummel trapp ut til hagen. Vanskelig nå på sommeren å både passe barna, ha døren oppe for å få inn frisk sommerluft. Dessuten er begge gründer vi har innvendig skranglete.. Hvis denne funker så bra som info sier så burde man kanskje ha den overalt i huset.

    52. En hvit en hadde passet perfekt i vårt nye hus som har mye bratte trapper:)

    53. Den var kjekk. Ønsker hvit i 120. For her er også bredden utenom de “normale” målene for trappegrinder.
      Prøvd utallige grinder og ikke 100% fornøyd med noen av dem.

    54. Har selv en skrå trappeåpnning med et hjørne pga vinduskarm nede. Ikke noe har fungert til nå. Denne var genial. Om jeg vinner ville jeg hatt hvit 🙂

    55. Vi trodde at småbarnsperioden var over for 8 år siden, men der tok vi jammen feil gitt 🙂
      Nå har vi en aktiv 1-åring + en lillebror på vei i tillegg til 2 store gutter, så vi trenger sårt en trappegrind som er enkel i bruk for både voksne og storebrødre.
      Denne var utrolig fin!
      Jeg liker best den hvite – hvis om atte vi skulle vinne 😉

    56. Å ja… driver å bygger barnerom på loftet, da hadde det passet perfekt med en slik kiddy guard avant i hvit 😀 har også delt videre .. 😉

    57. En Kiddy Guard Avant Hvit ville vært himmelen! Sååååå lyst på en slik, mitt i blinken;-)

    58. Her hadde vi ville vunnet den hvite 😀 Den hadde passet fint i gangen og beskyttet lille gutt i å gå i trappa 🙂 likt og delt 😀

    59. Har akkurat flytta, og ser at vi virkelig trenge ei trappegrind til vår sønn som heile tiden vil gå opp trappen! Travelt og få på plass alle tingene samtidig som vi må passe på at han ikkje går opp aleina 😉 Ønsker oss veldig ein i svart :)) Deler konkurransen

    60. Denne ser genial ut, har samme problem med å finne noe som passer. Ønsker oss veldig den svarte i 120cm.

    61. den svarte ville vi gjerne hatt 🙂 med 2 små i hus på 22 mnd og 4 mnd vil vi få brukt for trappegrinder i lang tid 🙂 god sommer!

    62. Skulle jeg vinne, ønsker jeg meg en sort! Da skulle bestemor fått den i trappeåpningen på verandaen (som er for bred til tradisjonelle grinder) slik at barnebarn og hunder trygt kunne oppholdt seg der uten å stikke av eller ramle ned! 🙂 Deler på facebook!

    63. Genial! Vi er midt i oppussing av huset vi har kjøpt og har en utfordring med ei stor og vanskelig trapp. Jeg ønsker meg derfor den hvite. Likt og delt.

    64. Så genial! Hadde passet perfekt til trappa vår 🙂 vil gjerne vinne den hvite! Har delt 🙂

    65. Den hvite hadde passet perfekt hos oss, da vi har ei snuppe som blir 1 år om tre uker og finner ingen grind som passer 🙁 Delt!!;)

    66. Denne var midt i blinken for oss med mange små og hyppige besøk fra andres små. Den hvite modellen passer oss perfekt

    67. Her er jo løsningen på mitt trappedilemma!! Trappen vår er også for bred for andre grinder, så denne i hvit hadde vært heeelt perfekt!
      Deler innlegg i dette øyeblikk og krysser fingre og tær! 🙂

    68. ønsker oss virkelig den sorte trappegrinden fra lascal! har en smal bratt trapp ned til kjelleren som trenger sårt ny sikring

    69. Den svarte hadde passet perfekt hos oss. Med både unger som ikke skal gå i trapper og bikkjer som til tider trenger å skilles fra unger, så hadde en grind vært supert mellom gang/trapp:)

    70. Vi vil gjerne vinne den hvite trappegrinden! Supert for oss småbarnsforeldre som har farlige trapper og barn med høyt aktivitetsnivå og som er høyt og lavt overalt!

    71. Ja,takk! En slik skulle vi hatt i det nye huset, der trappa kommer opp midt i stuen

    72. Delt og likt og ønsker den sorte så jeg får en bedre trappegrind enn den vi har som jeg måttet feste med teip og buntbånd (ser styggt ut og er sånn passe funksjonelt) da det ikke er vegg at feste i uten kun tynne stolper i vår nye pene trapp 🙂 tre barn varav minste er ett år trenger stoppes fra at gå opp ned trappen når ikke jeg vill 😉

    73. En slik har vi sett etter lenge. Aktiv liten krabat på 9 måneder i huset og må sperre av mange steder
      Ønsker oss en hvit 120 cm

    74. Fantastisk! Praktisk og fin! Den hvite passer perfekt i vårt hjem. Likt og delt! Krysser fingre og tær.

    75. Smart! Ønsker oss den svarte modellen. Hittil ingen grind som har passet i vår trapp :/ frem til nå 🙂

    76. Den i kvit hadde passet perfekt til oss no når minste mann er begynt å krype overalt og så hadde den passet bra inn i nye huset som skal bygges.

    77. Kjempe smart og fint! Den svarte modell hadde passet oss best synes jeg, da blir lille jenta vår trygt når vi lage mat I kjøkkenet. Delt og likt

    78. Dette er akkurat hva jeg har lett etter! Finner den hverken hos Barnas hus eller Babyshop. Ønsker meg veldig en i hvit. Hadde passet perfekt hos oss, og trengs virkelig da småen på 9 mnd er over alt. 🙂
      Likt og delt. 🙂

    79. Lillegull på 5 måneder har akkurat begynt å rulle rundt på gulvet, så den hvite hadde passet perfekt i gangen her 🙂

    80. Lillegull på 5 måneder har akkurat begynt å rulle rundt på gulvet, så den hvite hadde passet perfekt i gangen her  🙂 delt og likt

    81. Hadde blitt super gla for en Kiddy guard avante sort : ) har også delt det med mine venner på facebook : D

    82. En slik i hvit hadde virkelig gjort seg i den nyoppussede trappen vår. Da slipper vi at lillefrøkna valser opp og ned hele tiden, og ikke minst for junior som kommer i oktober. Selvsagt deler jeg denne

    83. Håper å vinne den hvite modellen, den hadde vært super til vår bratte og trange trapp for å holde toåringen der han skal! 😉 Likt og delt! 🙂

    84. Jippi, passar perfekt i de nye huse med ei laaaang trapp og 2 born!
      Ja takk, tar ei kvit og satsar på at lukka er med meg!
      Delar på Facebook 🙂

    85. En kiddy guard avant sort hadde passet fint her i hus da jeg har en på 10 mnd som krabber til trappa ofte å kommer seg forbi hindringene jeg har satt opp. Tar han med en gang, men hadde vert toppers med en trappegrind som kiddy guard avant som han ikke greier å klatre på

    86. Kiddy Guard Avant Sort type hadde vært super å ha i hus. Blir småsprø av åpne grinder man må lirke seg rundt når de er åpne. 🙂

    87. Denne hadde passet ypperlig i den lille leiligheten, ikke bare er den liten i plass men ganske enkel og fin i designet!

    88. En hvit hadde vært heeeelt fantastisk!! Ønsker megvirkelig denne, så har delt og hååååper

    89. Jeg liker! Kiddy Guard Avant Hvit og om jeg vinner skal venninnen min Camilla få den for de har mange trapper å beskytte i huset sitt. Denne hadde vært lur i alle etasjene

    90. Skulle gjerne hatt en hvit.
      Vi kommer til å trenge trappegrind i minst 10 år til selv om ungene snart klarer seg uten – for å holde bikkja unna senga vår om natta!

    91. Likt og delt! Vil meget gjerne vinne en Kiddy Guard Avant Hvit! Vår nåværende trappegrind holder ikke en liten dytt fra ettåringen en gang før den risikerer å åpne seg..! Har en veldig upraktisk trappeåpning i andre etasje som ikke lar seg temme (hvis vi ikke bytter ut hele trappa for ca 40-50.000 kroner…)

    92. Jeg ønsker meg en hvit en, trenger det til det nye huset vi har bygd 🙂

    93. Den hvite hadde passer perfekt inn hos oss. Og lillebror begynner straks å dra seg bortover på gulvet, tenker nok at trappen er første mål 🙂

    94. Perfekt! Trappegrinda vår er ødelagt og vi trenger ny. Vi ønsker oss hvit, og har delt 🙂

    95. Den sorte eller hvite spiller ingen rolle.
      Det viktigste er at knøttet ikke kryper ned trappa når han begynner å krype

    96. Vi ønsker oss veldig masse den hvite modellen i innflyttergave!! 🙂 Flytter snart inn i nytt hus, med mange trapper og har to små… 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg