Ingen småbarnshverdag uten – Veggalmanakk

KONKURRANSEN ER AVSLUTTET.

Med tre unger og en mann er det MYE som skjer iløpet av en uke.
Aktiviteter, møter, treninger, annerledes skole og barnehagedager.
Hva må huskes når og når må hva gjøres.
Det er et evig virravarr i hode, jeg begynte å glemme ting som ikke burde glemmes. Jeg sendte frøkena i vanlig klær på skolen til turdag. Glemte maskene til de minste på karneval. Dobbeltbooket meg selv og rotet fælt.
Jeg måtte finne en løsning, som var synlig for alle.
Løsningen ble en Veggalamanakk fra personligalmanakk
veggal
veggal2
Den aller største fordelen med denne er at jeg kan skrive ting laaangt fram i tid også dukker de opp når vi blar oss nærmere.
Den kan designes akkurat slik en vil ha den og med bilde av hver enkelt almanakken gjelder.
veggal1
Jeg hadde ikke klart meg uten.
Og nå kan hele 5 av dere som leser bloggen vår vinne en veggalamanakk.
VINNERENE ER TRUKKET:
Ann-Kristin

Eli Aske Solberg
Inger Albrektsen
Sonja Helen
Renate Kjær
Gratulere alle sammen.
Vant du ikke? Veggalamankken kan bestiller HER.

Personligalamanakk er å finne på FACEBOOK, instagram  @Personligalamanakk og deres nettside

167 kommentarer
    1. Som det surrehue jeg er burde jeg vel skaffe meg en slik for jeg også glemmer turdag,tannlegetimer osv osv..har en tavle på kjøkkenet som jeg skriver på nå men her står ikke dato el dag så ender ofte med å skrive det opp på feil tidspunkt el feil dag:-D som sagt surrehue:-D

    2. Noterer ned ALT i “notater” og kalenderen på telefonen, så blir den ødelagt/stjålet er det kriiise!

    3. 1. Jeg glemmer mye…prøver å plugge inn alle avtaler på mobilen,men jammen ikke lett å få med alt likevel. Noen ganger glemmer jeg å gi mannen beskjed,så da hjelper det ikke at jeg har alt på min mobil. Vi er en familie på 6 + en hund og en katt så ganske hektisk og travelt kan man si. Hadde vært ypperlig m en vegg almanakk.

    4. Her går det i gule lapper, papirrester og konvolutter på kjøleskapet… :S
      Helt håpløs:p haha!

    5. Har ein kalender, litt det samme som den du har. Men på min er det aaaalt for liten plass å skrive på..!! Denne som du har ser genial ut:) For med 2 voksne og 3 ungar i heimen er det nok å passe på ja!;) Krysser fingrer og tær;)

    6. Nå prøver vi å holde oversikt med delte kalendere, som vises på ipad, pc og mob hos meg og mannen. Tenker at vi bør over på en mer vegg løsning, nå som ungene vokser til og skal være med å holde litt oversikt selv. Ønsker oss en kalendervu kan teste ut.

    7. Har en god gammeldags kalender som henger på kjøkkenet, der må alt skrives opp! 😉

    8. Jeg bruker tlf og kalender der, har rota bort noen gang når jeg har glemt å lagre men det går som regel bra,selv om det gjerne blir veldig stress der og da. Er rote hue delux, passer dårlig med stor familie å ta seg av 😛

    9. Vi har en kalender vi har fått av en bedrift, akkurat nok ruter til familien vår på 5, men det er altfor liten plass å skrive på hver enkelt dag, så det blir mye forkortninger som kun mamma forstår! Hadde vært greit m noe pappa kunne lest også, og litt mer oversiktlig!:)

    10. En slik hadde vært utrolig kjekk 🙂 Nå holder jeg styr på at med kalenderen min på mobilen og prøver å få far i huset til å huske det viktigste 😉

    11. Jeg prøver så godt jeg kan å holde orden på alle avtaler ved å skrive dem opp på vegglampe, men glemmer å se på huskelista så mye går i glemmeboka 😉 skulle virkelig hatt en sånn kalender, for med 4 barn i hus er det mye å huske på 😉

    12. Jeg roter fælt, har selv tre jobber for å få endene til og møtes… Og har to små i barnehage. Sist turdag ble det kjapp tur på Rimi for å handle niste… Med femåring som var lei seg for Rimi bærepose var ingen tursekk og bussen rakk vi ikke, så kjørte guttungen etter bussen der resten av barnehagen var… Når en i tillegg har mann som reiser mye i jobben, kunne vi trengt noe som hjelper oss i hverdagen. Hundre lapper på kjøleskapet er dagens system 🙂 den kalenderen så smartere ut!

    13. det blir mye glemt. absulutt, man sku ha hadd enn sånn her. alt går inn på mobiln, men glæmme jo fort å følge med der åsså sia den ikkje heng oppe! men ddet går jo på ett vis da 😀

    14. En god blanding av kalender på mobilen og min innbilte klisterhjerne! Dette fungerer selvfølgelig dårlig så vi dukker stadig opp på feil tidspunkt 😉 Derfor hadde jeg blitt veldig glad for å vinne en sånn planlegger 🙂 Supert tips!

    15. Jeg bruker mest mobil som huskelapp…men fortsatt bli det ting en glemmer….for min bedre halvdel får heller ikke lest dem. Så jobber jeg turnus og er borte 3 døgn på det meste-):-)så det beste har vært en å hengt på veggen:-)å veldig greit når størstemann leser selv så da blir det enklere for han også å huske ting 🙂 den så jo suuuper ut den dere har :-):-)

    16. Her blir alt som jeg husker å skrive ned, notert i kalenderen på telefonen, så når til slutt tar kvelden etter flere fall i bakken når vesla får tak i den, ja da ligger vi litt tynt an, så en sånn kalender trengs nok her ja!

    17. Vi er jo kun tre i familien noen uker til. Vårt system er å skrive inn viktige ting som besøk hos jordmor, lege, tannlege etc på en veggkalender. Vi får også aktivitetsplan fra barnehagen for hver måned som henger ved siden av veggkalenderen. Til sist har vi en whiteboard som er delt inn i ukens dager der vi skriver opp hver søndagskveld hva som skjer under uken mer i detalj, der kommer også ting som husk å ringe bestemor ang overnatting. Hadde vart bedre med alt samlet på et sted.

    18. Vanlig kalender, og almanakk;) men noe går i glemmeboka, likevel:(

    19. Her blir noe notert på en vanlig kalender, noe på mobilen, noe på lapper på en tavle, og noe i hodet, så ikke noe fornuftig system. Denne kalenderen hadde vært topp til å fått samlet alt på ett sted!

    20. Her går det i papirlapper på kjøleskap, korketavla på kjøkkenet eller magnettavla i gangen. Kombinert med kalender på telefon. Gleder meg til ammetåka kommer i apri 😮 hehe..

    21. Her noteres det i kalender, eller bak øret, men disse veggalmanakkene så veldig praktiske ut alstå! 🙂 Krysser fingrene 😉

    22. Jeg fører det opp i min almenakk, men da er det ikke så lett for pappaen i huset å holde tritt. Så når mor både går på skole og jobber 3 jobber, far jobber og holder følge med tippeligaens terminliste, storebror begynner på allidrett og lillemor etterhvert turn, trengs det en organisator for hele familien. Denne kalenderen hadde vært strålende.

    23. Akkurat hva jeg leter etter! Vi bruker kalenderen på mobil, men ønsker å synliggjøre planene våre mer for barna også. Ønskes!!

    24. Hjemmesnekra ark på kjøleskapet. Dårlig løsning som bare fungerer halvveis. Har også 14 dagersmeny der så den er noe kaos.

    25. Jeg skriver opp på kalenderen, så jeg kan nesten ikke se hvilken dato det er….dette hadde vært midt i blinken for oss!! 🙂

    26. Går stort sett på Mobil kalenderen min, problemet er alle gangene jeg glemmer å huke av for alarm på det som skal skje, sykehusbesøk, helsestasjon osv… 😉
      Hadde vært supert med en slik. 😀

    27. Per idag skriver jeg ned viktige ting i kalenderen på mobilen og har varsling i god tid før, så vi ikke glemmer det. F.eks er det turdag hver onsdag, så da har vi notert å huske 2 matpakker den dagen langt frem i tid!

    28. Her i huset er vi to voksne og tre barn, så det er mye å huske til tider. Hvilket barn har barselstreff når – og hvor, time på helsestasjon, foreldremøter og samtaler i skole og bhg, bursdager, osv osv… Kunne holdt på i det uendelige. Nå er alt lagret inne på min mobil, men påminnelse dagen før – problemet er jo da at det kun er jeg som har oversikten.. Hadde vært greit med en slik kalender sånn at far og ihvertfall størstemann kan holde litt oversikt sammen med meg 🙂
      Ønsker meg veeeeldig 🙂

    29. Lille jenta vår er ikke født helt enda så har ikke fått kommet i gang med noe sånt. Hadde vært toppers å vinne en sånn for da kunne vi øvd oss å lært oss hvordan vi skal Gjøre det 🙂 krysser fingrene ♡ den var kjempe fin 🙂

    30. Vi har en hvit tavle som vi skriver på med tusj. Funker greit, men ulempen er hvis barna uheldigvis får pussa ut noe.

    31. Jeg prøver å skrive det ned på telefonen, men kan ofte glemme å både skrive ned og sjekke det 😉

    32. Eg har ei magnet-tavle kor eg klistrer opp avtaler og viktige papirer litt vilkårleg, utan systematikk :-p

    33. Jeg bruker papir og linjal og skriver og tegner hver uke 🙂 drømmen hadde vært en slik almanakk 😉

    34. Vi bruker lapper som henges opp på oppslagstavlen eller kjøleskapet. Mens det aller viktigste noteres på mobilen. Ellers går mye på mors hode som nå begynner å bli forholdsvis fullt siden jeg har meg selv, mann og tre barn som skal huskes på.

    35. Prøver så godt som mulig ved å skrive i filofaksen min og henge opp på kjøleskapet!

    36. Jeg har familiens timeplan i hode siden vi bare er to. datteren min Nora og meg. Men til høsten blir jeg student på fulltid samtidig som jeg skal jobbe og være mamma alene så da må jeg ha timeplanen nøye planlagt lang tid i forveien… Alt går med bra planlegging :)))

    37. Vi bruker Google kalender på mobilene, men en sånn fra Personlig Almanakk står høyt oppe på ønskelista!

    38. Bruker mobilen, lapper på kjøleskapet, men likevel går ting i glemmeboka… Mykje pga ammetåka. Hadde familieplanlegger i fjor, men ikkje kjøpt ny for i år!!! Trenger virkelig!!!

    39. Her brukes kjøleskapet! Med 2 voksne og 3 barn ser ikke kjøleskapet ut! Lapper oppå lapper, ikke noe system. Ille 🙂 håper håper 🙂

    40. Vi bruker kjøleskapet, ei korktavle, mobilen, lapper… Med andre ord så trenger vi sårt en sånn kalender! 😉

    41. I en almanakk, men det fungerer dårlig – det blir jo liksom bare mitt forsøk på å ha oversikt, så vi trenger definitivt noe som kan være synlig og tilgjengelig for flest mulig i ffamilien 🙂

    42. Google kalender og en ukeskalender på kjøleskapet… Hadde vært helt gull å hatt noe alle kunne notert i langt frem i tid…. Vi er fem stykker som dere, og det krever litt planlegging 😉

    43. Her i huset bruker vi en vanlig kalender, men må nok avansere snart for det blir fort liten plass med 5 som skal holdes styr på 😉

    44. Denne hadde kommet godt med her i en familie med 3 barn og en gubbe (det største barnet) 😉 og meg da selvfølgelig. Har en liten kalender hengende på veggen men med liten plass på den blir det fort surr…

    45. Idag så bruker en hodet til å holde orden noe som fører til mye Flemming og dobbelsjekking, hadde virkelig hatt bruk for en .

    46. Fekk i år en kalender med god plass til å skrive, men blir fort for liten når vi er fire stykker:)

    47. Vi har en simplere variant kjøpt på bokhandel. 🙂 ellers går det i sms’er og mobilkalender!

    48. Systemet er i hodet mitt. Der går det litt i kryss og tvers noen ganger. Innkallinger til legetimer o.l blir hengende løse på en tavle. Kunne nok trengt en sånn en kalender nå som ungene begynner å gå i bursdager og fritidsaktiviteter etterhvert…

    49. Jeg bruker kalenderen på telefonen. Ser heilt klart fordelen med at ALLE i huset kan se hva som skjer 🙂

    50. Jeg bruker kalderen på mobilen men skule gjerne hatt en son slik at alle i familien kunne se hva som skjer. 😉

    51. Som regel er det telefonen som blir mest brukt. Men viktige beskjeder skrives på ei tavle som vi har på kjøkkenet:)

    52. Jeg føler vel nesten ikke at jeg har helt oversikten her i heimen jeg, hvis jeg skal være helt ærlig. Almanakk i bokform er prøvd, men blir kidnappet og lagt på rare steder, så den fungerte ikke. Post-it lapper fungerte ihvertfall ikke. Kalender på mobilen funker sikkert om man husker å synkronisere med de andre. Nei, men seks barn fra 18 til 2,5 år, tunge verv i skolekorpset på både meg og mannen og skiftjobb, diverse treninger, møter, legekontroller for minstemann med barneleddgikt og andre morsomheter, så trenger i virkelig en veggalmanakk slik at vi får stålkontroll på enhver liten happening i huset 🙂
      her er det bare å krysse fingrene 🙂

    53. Hei 🙂
      Jeg har prøvd å tegne opp ukedagene og navnene våre på en magnet tavle, der skriver jeg med witeboard tusj, men den er jo bare for en uke av gangen! Da er det dumt når jeg glemmer å oppdatere den 😛 Ønsker meg VELDIG en god kalender!
      illalis ***

    54. Skriver alle sine aktiviteter på en liten kalender, helt avhengig.

    55. Vi har en vanlig vegg kalender som fungerer ganske bra, så lenge man glemmer ikke skrive ned avtaler og glemmer ikke sjekke det en gang iblant :-). Vi er fire, ikke så veldig hektisk ennå, men det sikkert været ikke så lenge ….

    56. Vi bruker kalenderen på iPad, som synkroniseres mellom min mann og meg. Funker greit, men skulle gjerne hatt noe som hang på veggen slik at vi og den eldste ser det hele tiden… 🙂

    57. Dette hadde absolutt være noe for oss! 🙂
      Som en familie på 5 er det mye som skjer, jeg jobber som vikar og ikke noe særlig fast, samt minsta som ikke er i bhg.
      Det er mildt sagt mye å holde styr på! Skjedd mer enn en gang at vi har hatt for mye planer på en dag fodri vi voksne ikke har fått med oss hva dem andre skal.
      Nå bruker vi hver vår kalender på mobilen og tar en liten “up-date” innimellom. Funker dårlig! :p

    58. Vi bruker lapper på kjøleskap, kalender på telefonen og skriver inn i et word dokument. (men da er det un jeg som vet hva som skjer… :/

    59. Vi e tre stk,med en mann som har svært kortidshukommelse. Vi har kun en liten tavle,men på den er det kun plass å skrive hvordan jeg jobber siden jeg jobber turnus. Så han har oversikt på det. Men han får aldri med seg sine egne ting ,guttungen sine ting og ellers kurs,møter,treninger,sykehusavtaler,tannlege osv… Uten at jeg må både ringe og sende melding fra jobb når d nærmer seg. Utrolig slitsomt,så denne hadde virkelig kunne gjort hverdagen vår lettere:)

    60. Bruker den kjedelige fra kommunen. 2 voksne og 4 barn. Jupp litt kaos til tider ;p

    61. Orden? Jeg? Vi har en haug med papirer som vi febrilsk blar gjennom på jakt etter legeinnkallinger, bursdagsinvitasjoner, ukeplaner… Vi prøver å holde iphonekalendere synkroniserte. Det magiske ordet her er PRØVER, langt fra lykkes. Hverdagen går litt på lykke og fromme, i grunn. Kan godt tenke meg en slik familiekalender-kanskje det er løsningen for oss?

    62. Skriver det i kalenderen på telefonen, men skulle VELDIG gjerne hatt en jeg kunne hatt hengende fremme hele tiden!

    63. Den virker jo genial! Her i huset har vi ikke tavle eller almanakk. Viktige ting blir notert på lapper og vist jeg husker det legge jeg det også inn på telefonen. Så en slik veggalmanakk hadde kommet godt med her 🙂

    64. Har rett og slett ikke kontroll.. Skriver inn alarm på alt det viktige på kalenderen på telefonen, men det funker rett og slett veeldig dårlig!
      Fin blogg/side foresten! Følger nøye med. Mye morsomt og lærerikt 🙂

    65. Klistrer lapper inni kjøkkenskapdøren, resten prøver jeg å huske oppe i hodet mitt, noe som fungerer veldig dårlig! Så en veggalmanakk hadde vært perfekt

    66. Jeg bruker kalender på jobben og på telefonen for å holde orden. Dessverre fungerer ikke dette systemet særlig bra, så det hadde vært genialt å vinne en slik kalender. Jeg har en del tillitsverv, og derfor en del møter som det er vanskelig å holde styr på. Jeg trenger noe som kan hjelpe meg med dette. Det hadde vært en fin bursdagsgave til mannen 😛

    67. Her hjemme prøver jeg så godt jeg kan å holde orden på familiens avtaler ved hjelp av en bitteliten krittavle. Men med to voksne og tre små snupper på 6 mnd, 2 år og 5 år er det knapt nok plass til en persons avtaler (f.eks lege, fysio, turn, bursdager, middagsplaner osv). Er knapt leselig 😉 Må supplere må utallige post it lapper som havner overalt, og det blir veldig uoversiktlig. Frustrerende for en mor som liker å ha kontroll og oversikt over alt;) En slik tavle hadde passet perfekt for oss i en travel småbarnsfamiles hverdag! Håper veldig på å bli en av de heldige vinnerne 🙂

    68. Vi bruker Krittavle. Det er å skryte. Lin samboer bruker Krittavle. Synes hun hadde fortjent denne fine store oversiktlige tavlen;) Har 3 barn og meg selv å ta vare på.

    69. Bruker telefonen i dag. Har også en gratiskalender fra meny hengende på kjøkkenet, men liten plass å skrive på når 4personer skal forskjellige ting samme dag!!!:) en slik kalender hadde vært flott:)

    70. Bruker gratiskalender fra norsk gjenvinning (men d er dårlig plass:/)og kalenderen på tlf.

    71. Foreløpig klarer eg å huske det men har en kalender som henger i gangen i tillegg

    72. Har det meste på mobilen, men ikkje alltid det hjelper når eg glømmer å skru på alarm:-)
      å klara å hugsa alt har eg gitt opp. Ein sånn kalender såg heilt genial ut;-)

    73. Her er mobilens kalender i bruk. Av ogvtil piper en alarm…..uten at jg husker hva jg skal….! Kjøleskapet er fullt av lapper….innkallelser….ukeplan i bhg….. urk….ETT STORT SURR ♥

    74. Jeg bruker kalender på iPhonen min. Hadde vært fint å vinne en kalender, så kan alle passe på at alt blir husket 🙂

    75. Jeg har det meste i en 7. Sans. Det som ikke står der blir glemt! Hadde vært veldig greit med en på veggen slik at jeg kan holde lettere oversikt over hva alle 4 i familien skal og slik at mannen min også kan ha oversikt 🙂

    76. Jeg har lagd en egen “mal” som jeg har festet på baksiden av en glassplate fra Ikea som vi har på veggen. Her har vi plass til 6 uker og nåværende uke med middager og gjøremål. Også har vi handleliste nederst. Den fungerer bra nok, men skulle gjerne hatt en sånn allmanakk

    77. Mann,meg å to barn. Masse å holde styr på. Heldig vist jeg husker å se de gule lappene som ligger en eller annen plass 😉 ønsker meg super masse en flott kalender 🙂

    78. Vi pleier å ha planleghingsmøte om søndagskveldene og informere hverandre om hva som skjer ukene framover. Vi har hvert egen planleggingsbok, men der er mannen dårlig med å sjekke boka si iblant :p kanakje den vil hjelpe med å minne mannen min på ting istedenfor eg skal sende meld hver gang for å minne ham på noe 🙂

    79. Har lagd vekeplan i word som eg printer ut og henger på kjøleskapet. Noterer alle avtaler i almanakken min også.

    80. Her prøver jeg og ha alt i hodet. Ikke alltid like lett og noe blir glemt. Prøvde også å lage en ukeplan på pc, men det ble for stress og ta frem printeren for å skrive ut. Så en slik veggalmanakk hadde kommet godt med i vår hverdag:D

    81. Bruker kalenderen på tlf så langt det lar seg gjøre. Almanakken har en tendens til og finne et lurt
      gjemmested så den er ikke alltid der den burde være. Derfor hadde en veggalmanakk vært tingen 😀

    82. Her er alt på mobilen, men glemmer hele tiden å skru på alarmen, så i d siste har jeg begynt å skrive det opp på små post it lapper som henger på kjøleskapet,bade,å ytterdøra :’D

    83. Har en liten kalender i bokform der alt skrives opp, men hadde vært bedre med en veggkalender

    84. Bruker vanlig månedskalender, men trangt om plassen for familie på 4. Kombinerer med alarmer på tlf og barnehagens månedsplan 🙂 fungerer ikke helt optimalt nei…;)

    85. iPhone ! Her noteres alt. Men haddevært supert med en sånn kalender for alles åsyn:)

    86. Jeg forsøker holde styr på familien på fire ved å ha en månedskalender… Meeeeen jeg ser det blir litt snaut… I tillegg bruker jeg kalenderen på mobilen. Hadde vært enklere, mer oversiktlig og helt etter min ordenssans å hatt en ukeplanlegger! Og jeg liker at den kan gjøres så personlig!

    87. Undr legging, seinast i kveld satt eg og drøymde om denne, etter eg såg den innpå her i går! Her vert planar og avt. Lagra på tlf, og difor ikkje alltid så synkronisert med resten av familien!

    88. Har en som kommunen gir ut men der må man skrive navn selv og alt for liten plass å skrive på. Drm du viser er jo genial med go plass og bilder øverst

    89. Jeg prøver og skrive det opp avtaler for meg og barna i allmanakken min. Og henger opp ukeplan fra barnehagen på kjøleskapet, men det samboer har av planer glemmer jeg like fort som han forteller meg omtrent. Da hadde det vært fint med en sånn veggallmanakk.

    90. Akkurat nå har jeg ikke noe system, annet enn en lapp her og der, har ikke fått meg kalender enda…det resulterer jo i noe rot, som feks sist da vi klarte å komme 1 mnd for tidlig til en time på sykehuset med mellomstemann. Unødvendig mye fravær fra skole og jobb, da det er et stykke og kjøre. Trenger nok et system igjen nå ja, denne var kjekk

    91. Vi henger lapper på kjøleskapet. Men det er fort at lapper blir hengt oppå hverandre, så vaksiner og karneval i barnehagen blir fort glemt.

    92. Skriver opp ting i jobbkalenderen, men lite nyttig når jeg til tider glemmer den igjen på jobb

    93. Bruker google calender, telefon, epost, whiteboard .. Gjerne en ekstra kalender og.. skulle gjerne hatt en til alt..

    94. Nei til tider er det ganske kaos. Prøver holde orden på min og samboern turnus men ikke alltid like lett, her for en mnd tilbake var jeg på tidligvakt og han skulle på sen (jeg slutter 15.00 og han begynner 14.45) pg vi har ikke fått barnehageplass. Han trodde jeg hadde prata med foreldrene sine og jeg trodde han hadde prata med de, så når han skulle levere gutten vår før jobb kom han til låst dør. Total kaos. Så hadde trengt denne premien 🙂

    95. Vi har så langt brukt google kalender som begge voksne må huske å legge til aktiviteter på, samt bare “husket på” noen andre ting. Med flere aktiviteter så har vi sett behov for en kalender på veggen fordi da kan 4-åringen selv se når han skal noe..
      Vi hadde hatt god nytte av denne flotte vegg kalenderen!
      Takk for flott side forresten – gitt meg mange gode tips 🙂

    96. Nå bruker jeg kalenderen på mobilen, deler noe med mannen, men skulle gjerne hatt en god veggkalender med god plass å skrive på 🙂 såg veldig god og oversiktelig ut!

    97. Hos oss er det lekseplaner, post-it lapper, bursdagsinvitasjoner, handlelister og konvolutter på hele kjøleskapet.
      Med andre ord: totalk kaos 😛
      Ikke rart vi glemmer ting…
      Denne kalenderen hadde slett ikke vært dum, altså 😉

    98. Jeg skriver ned alt i almanakken min, og på diverse lapper- skikkelig listemenneske. Problemet er bare at jeg glemmer å sjekke almanakken fordi den blir liggende i jobbveska. Ute av syne- ute av sinnet 😉

    99. Bruker hele familiens aktivitetskalender fra hippo.. Skriver navn for hånd, og den er jo slett ikke med fine bilder og god plass til å skrive på som disse!

    100. Hmmmm,organisering???? Akkurat no er kjøleskap og hodet overfylt og venter vel egentlig på den dagen eg leverer i bhg på planleggingsdag…. For tiden i permisjon så klarer så vidt å holde hodet oppe, men skal snart tilbake i jobb, grøss…. Trenger sårt hjelp for å huske på alt 🙂

    101. post it lapper, gjerne i forskjellige farger. de havner som oftest i en bukselomme/jakkelomme, men prøver å få de etterhvert inn i kalenderboka- hvis jeg finner den/de og ikke har glemt i mellomtiden.

    102. Foreløpig lagres noe mentalt og det meste på telefonen, men må nok gjøre noen store endringer etterhvert! En veggkalender hadde nok vært tingen for oss.

    103. Vi er 2 voksne og 3 barn. Holder orden ved å henge opp månedsplan fra barnehagen, 2 ulike avdelinger. Også skriver vi alle andre planer inn på en vanlig månedskalender. Pluss at jeg har lommekalender 🙂

    104. Her prøver vi å få notert ned på veggkalenderen, ikke alltid like oversiktlig og lite plass!

    105. Har 3 barn i alder 3, 4 og 5 år, så det er mye som må huskes på. Bruker egentlig bare hodet mitt, som er ganske så fullt. Og noterer i filofax og på lapper. Skulle fått otden i det 🙂

    106. Bruker en vanlig kalender, men det er altfor lien plass å skrive på:( ser at det er virelig dette jeg skulle ha skaffet meg 🙂

    107. Likt:)
      Her går det i lappar og brev overalt! Hadde full kontroll med ei jenta i barnehage, men etter me fekk tvillingane og MASSE sjukehusbesøk, er all kontroll vekke! Hjelpe ikkje så mykje at eg er i ammetåka heller:P grue meg til å byrja på jobb igjen og med 3 born i barnehage! Hadde vore flott å fått ein slik til å halda styr på alt:)

    108. Jeg bruker mobilkalenderen min og en oppslagstavle for å holde orden 🙂 Mobilen piper jo et par timer før noe viktig skal skje, så synes den er fenomenal! Hadde dog vær veldig kjekt med en slik kalender, slik at jeg ikke måtte ta til mobilen de gangene det skal skje noe (siden man skal holde seg mer unna mobilen når ens barn er våkne og til stedet) 🙂

    109. Jeg har ikke hatt noen problem med å holde styr på hverdagen tidligere for da hadde vi bare et barn, men nå har vi i tillegg fått tvillinger og da blir det brått litt mer å holde styr på.. Hvertfall siden det er litt mer sjekk og avtaler med tvillingene i tillegg til ting storebror er med på..
      Hadde virkelig trengt en almanakk.. Krysser alt jeg har!!! 😀 😀

    110. Vi har en gratis-kalender fra Statoil.Den har altfor små ruter til å fylle inn for familien så det blir post-it lapper i tillegg. Det er ikke alltid så praktisk da lappene lever sitt eget liv i skuffen og alt som må huskes på blir glemt.

    111. Her er noe på kalenderen på telefon, noe på kjøleskapet og noe i filofaksen. Surrehue uten like….. å egentlig hadde det vært greit å ha en oversikt på veggen der mannen kunne skrevet seg på og sett når jeg har planer….. min mann har en egen måte å planlegge på…. kunne tenkt meg å fått ham “inn” i planene…….

    112. Foreløpig klarer vi oss med kalender på mobilen! Men hadde vært kjekt å få på veggen også 🙂

    113. En slik tror æ vi har kjempe bruk for , for her går det i litt lapper på kjøkeskapet, og så prøv å huske noe som fort blir glemt, skikkelig rote mor for å si det sånn

    114. Her har vi alle lappene festet paa kjøleskapet…. Det gaar som oftest bra, med noen faa unntak 🙁

    115. Bruker en vi får i posten fra kommunen. Med 5 barn/ungdom og 2 voksne må det til. Ønsker meg denne her gitt. ♡

    116. Kalenderen på telefonen, men så er det bare meg og dattera mi på 4 så det burde ikke være vanskelig å holde ovesikten, men jeg er meget distrè…

    117. Bruker systemet i hodet mitt jeg og håper hukommelsen rekker til;) desverre gjør den ikke alltid det så det hender vi glemmer et par ting ja..;(
      Denne hadde jo vært super;)
      Klem Charlotte Klepsvik og marcus 😉

    118. Idag bruker vi en veggkalender… Men skulle gjerne hatt mer skriveplass, da en liten rute for alle 4 blir i det minste lage’!!

    119. Foreløpig klarer vi ikke å holde helt orden på hverdagen… Og hvordan det skal bli når lillegutt blir eldre og skal være med på ting og med en samboer som jobber skift, ser det blir en utfordring…

    120. Lappar på kjøleskapet og varsel på telefonen. Fungerer sånn passe med tre små… 🙂

    121. Jeg skriver d opp i lommeboka. Litt liten plass da vi er 5 stk i familien. Men alt går 😉 Er det noe veldig viktig så henger vi det opp på kjøleskapet 🙂

    122. Pr idag, så går begge ungene på samme avdeling i bhg, og vi har kalender derfra med alt som skjer. Men ifra høsten av blir det verre. Da begynner eldste på skolen, så vi har en på skole og en i bhg. Da blir det en utfordring og holde styr på avtaler og beskjeder. Også med tanke på at det er mannen som leverer, og henterfor det meste. Og med mannfolk flest, blir beskjeder og avtaler som oftest glemt. Derfor trenger vi en slik kalender for å holde styr på alt.

    123. Denne ønsker vi oss veldig. Her går det i ukesplaner fra skolen, månedsplan fra barnehagen på kjøleskapet og andre beskjeder tapes på veggen og halvparten les: ting jeg burde huske blir gjerne glemt.

    124. Gule lapper på korktavle, og hukommelse.. Funker dårlig, blurnok verre når eldste begynner på skole til høsten.. Så hadde trengt en sånn 🙂

    125. Rosa lapper og avtalebok,og enda funker det litt dårlig.Trenger en slik 🙂

    126. Holde orden ja, har en ymse kalender, ellers blir det lapper og lister for , kunne vært fint og vunnet en slik kunne gjort det lettere og holde orden.

    127. Har en tavle fra ikea jeg skriver på. Alle familiemedlemmene har hver sin farge. Det fungerte fint helt til 3åringen fant ut at han dra bortover stolen sin og hviske ut og tegne selv.. Så nå må jeg dobbeltføre i tilfelle han hvisker ut viktige ting jeg må huske.

    128. jeg bruker kalenderen på mobilen og “legger til” gubben så han også får varslinger på når ting skjer 😉

    129. Jeg hadde mer enn gjerne trengt å vinne en av de her…
      Vi er en familie på 6, har 4 aktive barn mellom 3 og 9år.
      Per dags dato fører jeg inn alt av planer i en kalender jeg har kjøpt på claes olson. Problemet er bare at den har for liten plass, og alt kommer ikke med. Dermed er det post it lapper oppå der igjen :p

    130. Jeg bruker Google kalender og 7de sans fra Fagforbundet, men dette har ikke mann og barn oversikt over, så kan fort bli rot. Hadde derfor vært perfekt med en slik veggkalender så mann og eldstedatter i huset også kan ha oversikt over hva som skjer framover. 😉

    131. Har en slitt white board tavle som har blitt mye brukt men denne virket mye lettere å holde orden med..

    132. Har en almanakk jeg noterer i og så bruker jeg kalenderen på mobilen i tillegg. Problemet er å huske å sjekke almanakken..

    133. Vi bruker kalender på mobilene, samt gule og rosa lapper i hytt og pine… om det fungerer..? …vel… 😉

    134. Jeg har ikke skikkelig orden. Prøver vanlig familiekalender og google-kalender men syns ikke det blir særlig bra.
      Håper på å vinne denne kalenderen:-D

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg