Ja men det liker jeg ikke…

Kl er 17.
Stemninga i stua er både høyt og lavt på samme tid.
Det er stor kontrast fra å være hjemme, helt alene med minstemor. Eneste lyden vi har i bakgrunnen er varmepumpen.
Nå, klarer jeg ikke engang høre pumpen om jeg konsentrerer meg en gang.
Minstemann kjører tog høylytt, de to i midten hopper i sofaen(jepp det er lov hos oss.. innimellom… når jeg ikke orker å si ifra) og danser til Markus og Martinius, Minstemor lager gurgler med iver og lyst i lekegrinden og eldstemor facetimer med en venninne.
Hva er det til middag?
Plutselig stopper alt opp. Toget slutter å kjøre, musikken stanser og vi hører varmepumpen igjen.
Eldstemann har brutt støyen og nå har jeg plutselig 4 sett stirrende øyne på meg.
Ehhh,
Middag svarer jeg.
Åhhhh ! svarer alle oppgitt og slår ut med armene.
Det er Adam som har bestemt, følger jeg opp med og nærmest gjemmer meg bak matkassen.
Det er fiskekaker, halvparten jubler, halvparten rynker på nesa.

Resultatet: alle spiste.
Vi er seks (snart sju) ulike smaksløker som setter oss rundt middagsbordet hver eneste dag. Det er nesten et håpløst prosjekt å finne noe vi alle liker. Og vi kjører oss lett inn i et mønster hvor vi kjører de safe rettene. Greit for en periode, men så blir man lei, veldig lei.
Som dere vet, har vi matkasser av og til. Både for å få mer inspirasjon, smake noe nytt, slippe å handle inn og ikke minst planlegge.

Men av og til opplever vi selvfølgelig at det kommer retter her få av oss liker.
Selvfølgelig kan vi ikke treffe alle alltid, men vi har alle enkelte ting vi ikke spiser.
 

 
Denne uka har vi flere dager hvor vi ikke er fulltallige rundt middagsbordet, noe som åpnet opp for at vi kunne teste denne kassen. Adams velg og vrak. (denne kan du teste til halvpris med rabattkode: BLOGG_SMABARN

Her kunne vi velge å vrake mellom ulike retter tilpasset hva våre smaksløker foretrekker, i allefall flertallet av oss.
Adams Matkasse kan så absolutt anbefales for variasjon og inspirasjon. Og med velg og vrak er dere sikret å få noe dere vet dere liker også. (kan også nevnes at jeg flere ganger har laget middager fra kassen jeg har vært skråsikker på ikke har blitt godt mottatt, men kjelene har blitt skrapet) Flere retter har blitt vår favoritt, blant annet pasta bolognes.


Og om dere vil teste, har jeg gleden av å tilby dere halv pris på første kasse uansett hvilken du velger)
Rabattkode: BLOGG_SMABARN
og som en bonus får dere med en gratis fruktkasse!
Du finner de ulike kassene HER
 
 

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg