Ja men… du er jo så liten.

Til Jonatan stod det på konvolutten.
Men i alle dager, hvem er det som sender han brev?
Jeg går en rask runde rundt i hjernebarken for å tenke meg til, er det kontroll på helsestasjonen kanskje?
Konvolutten er tynn,ikke noen avhandling der inne.
Jeg river den opp og røsker ut det jeg finner der inne.
VELKOMMEN.
Det kiler i magen i det jeg leser det.
Et godt ord, som allikevel gjør litt vondt.
Velkommen til barnehagen.
Vår minstemann, lillebror og nybakte storebror er barnehageklar.
Det stikker litt i magen bare jeg skriver det.
Barnehagegutt.
Han har fått ekstra god tid hjemme, nesten 2 år er han i det han trasker inn igjennom porten.
Nesten 2 år, fy søren så fort tiden har gått.
Han ble jo født i går?

Så liten, så hjelpesløs og sårbar.
Nå står han på egne ben og skal tilbringe hverdagene sammen med andre.
Jeg vet det, det blir fint.
3 storesøsken har opplevd gleden av å være barnehagebarn før han.

Vi har sett hvor mye det gir. Glede, lærdom og også trygghet.
Trygghet i at man kan stole på andre.
Om en måned, begynner vi.
jeg både gruer meg og gleder meg.
Flere med ferske barnehagebarn denne høsten?

19 kommentarer
    1. Vi har en barnehagegutt fra høsten, han begynner når han er litt over ett år. Vi både gruer og gleder oss ?

    2. Vi har ei som skal på skolegruppa i barnehagen,det skremmer meg mye. Særlig når det føles som i går at hun ble født.

    3. Åh, ja! Minstemor begynner i slutten av august, og rekker ikke fyllet året en gang før hun begynner. DET er skremmende. De to eldre søstrene fikk bli nesten to år før de begynte, men jeg går på skole nå, så da blir det tidlig for minstemor. Gruer meg. Men veldig glad for at jeg kjenner barnehagen fra før. Vet at de er utrolig dyktige, spesielt med disse små, så jeg vet heldigvis at jeg overlater henne til kjente, kompetente og omsorgsfulle hender. Det hjelper mye. Men uansett rart å tenke på at veslemor skal ut i verden uten meg. Blir vel helst jeg som kommer til å lide av separasjonsangst, tenker jeg..

    4. Ja. Her er det barnehagestart for førstemann? han starter litt seinere,i september-starten av oktober. Men han blir 1 år og 2 mnd. Å synes han er så liten. Huff. Startee å jobbe igjen om 3 uker, å gruer skikkelig til det også. Har så lyst tilå være mer sammen med godgutte ??

    5. Jeg har ei lita frøken som skal begynne i barnehage i august. Hun kommer til å være rett under året når hun starter, og jeg har litt blandede følelser.

    6. Frøkna vår startet i mai alt og trives storslått. Vi hadde to uker ferie på slutten av juni og så fikk ho ei uke i bhg før den stengte for sommeren nå i starten av juli -trives som bare rakkern med gode, trygge voksne og kule barn.
      1.august starter tre stk fra barselgruppa og nabogutten på avdelinga, så det blir nok stas.
      Vi for forsøke å underholde ho som best mulig inntil nytt bhg år starter – nå med mammaen i samme barnehage også (jeg starter i ny jobb 31.juli) – så i og for seg er det jeg som er barnehagestarteren i vår familie denne høsten ?

    7. Barnehagegutt i august. Blir 1 år i september. Skulle ønske jeg kunne vært hjemme lenger med han?
      Men vet han får det fint, slik som storesøsknene hadde det?

    8. Minste frøkna rekker å bli 20 mnd før bhg start i august.
      Hun er klar, men er mamma. Både ja og nei. Jeg ser jo at hun har godt av å være sammen med flere enn bare mamma og mamma har nok godt av å tre inn i voksen livet og jobbe igjen. Men synes allikevel hun er liten.

    9. Jepp, minstemann som ble 1 år i mai starter i august? Storebror har gått der og storesøster har siste året i samme bhg, heldigvis?? Blir spennende.

    10. Åh lykke til 🙂 Mi lille skal være hjemme til februar når hun har fylt 2år, storebror var også over 2. Det var en perfekt alder for barnehagestart for oss. Også så godt å få den ekstra tiden hjemme med de <3

    11. Know The feeling, Nina! Men ser frem til at minsten min får flere lekekamerater:)

    12. Uff, skjønner hva du mener med at de ble født i går! Lilletuppa vår begynner i august hun og, 17 mnd gammel, babyen min!? Hun er første barnet vårt, så vi er veldig spente, kan du si! Lykke til med bhg-starten for dere??

    13. Min tid som barnehagemamma er dessverre over, men om en måned står jeg klar og skal ønske 12 nye 1- og 2 åringer velkommen til barnehagen? De er jeg heldig som ffår følge til skolestart? Det er den mest givende jobben av alle jobber, vil takke dere foreldre som gir oss den enorme tilliten ?

    14. Han ble storebror for 1 mnd siden og får lov å bli 1 år og 9 mnd når han begynner i barnehagen 1. August. Gruer meg men må også prøve å ha tillitt til barnehagen om at de ønsker mitt barns beste 🙂 Lykke til alle sammen!

    15. Min minste må starte i barnehagen i oktober og da er han bare 9 1/2 mnd 🙁 Morshjerte har vondt bare av tanken, men d går vel fint etter hvert når jeg har blitt vant til tanken 🙂

    16. Eldste starter på skolen og yngste i barnehagen. Jeg er ikke klart for noen av delene. Heldigvis er mellomste i barnehage der også og alt på ett sted så han kan passe på søstrene sine litt.

    17. Væææ har den samme følelsen her… Bare at minsta skal ikke begynne i bhg, men hun skal begynne på sfo 1 august og i 1 klasse 21 august… ? 2 uker igjen i bhg ??… Hvor ble den tiden av ?

    18. Lille jenta vår skjell i bhg. Hun er 15 mnd når hun begynner. Vi tror, når tilvenningen er gjort og hun er teig at hun blir/ er en skikkelig “barnehageunge”. Vi tror hun kommer til å elske det. Selv om jeg gruer meg litt til å la hun tilbringe så mye tid med andre så gleder jeg meg til å se hvor moro hun vil få det.

    19. Spent på barnehagestart for lillesøster her i midten av august også… da er hun straks 17 mnd og virker veldig klar, men uansett veldig spennende 🙂 heldigvis skal hun begynne på samme avdeling som storesøster 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg