Jeg er SÅ stolt over å fortelle dette!

Jeg har vurdert dette lenge, frem og tilbake.

Har hatt lyst å bidra, men vært fryktelig usikker da jeg i grunnen har slitt med å mestre selv.

Men, selv om jeg har slitt, hele fire ganger faktisk. Så har jeg endt opp med å mestre, hele fire ganger.
Og hver eneste gang, er det takket være en ammehjelper!

Det er amming jeg snakker om her og det jeg har vurdert frem og tilbake er om jeg skulle og ikke minst kunne bidra som ammehjelper.

Ulike ammehjelpere har hjulpet meg hver eneste barseltid.
Støttet, heiet og kommet med gode råd når man sliter med å se klart selv.

Hadde det vært mulig hadde jeg gitt de alle en heftig nuss!

Som profilert, i allefall litt offentlig mamma, opplever jeg titt og ofte å bli kontaktet av mødre ang nettopp amming.
Og fryktelig fryktelig mange opplever at ammingen er mye mer utfordrende enn de hadde trodd.

Fryktelig mange må gjennom en heftig ammekneik, den samme jeg har kjempet meg gjennom fire ganger og vet så alt for godt hvor vondt, slitsomt, frustrerende og ikke minst sjokkerende det er.

Amming er et sårbart tema, plutselig har man tråkket noen på tærne uten at man mente noe som helst.
Plutselig sitter man ovenfor en mamma som kanskje måtte ta et valg om å ikke amme, eller ikke kunne gjennomføre.


Ikke alle mestrer ammingen og la meg først få si, at det har jeg full forståelse for. Slik er det.
MEN dessverre er det også slik at mange mødre enten gir opp eller avslutter ammingen pga mangefull rådgivning, feil informasjon eller basert på myter fra gammelt av.

Jeg har selv sett og nesten opplevd det selv.

Jeg har nesten gitt opp, men takket være en ammehjelper har jeg holdt ut.
Og det er nettopp derfor jeg bestemte meg.

DETTE ønsker jeg å bidra med selv.
Jeg ønsker å kunne gi en annen mamma den samme følelsen en ammehjelper har gitt meg.

Den mestringsfølelsen er unik.
Og det å oppleve å få den støtten og forståelsen i en fortvilet stund er rett og slett fantastisk.

Jeg tok steget, i det jeg fant ut at jeg ventet femte barn tok jeg valget.

Jeg vil bli ammehjelper.

Og vet dere hva?

Jeg klarte det!
Testen er bestått, svarene mine godkjent.

JEG ER OFFISIELT EN AMMEHJELPER!

Hurra!


Og her kommer mitt første ammehjelper råd!

I anledning Ammehjelpens landstreff inviteres det
til pop-up ammekafe i Oslo 2. april.
Denne helgen samles over 60 ammehjelpere fra hele landet i Oslo, og vi avslutter landstreffet med å invitere til ammekafè!

Kafeen er for deg som ammer, pumper, er gravid eller er hjemme i permisjon. Kom å bli med på en trivelig stund med oss!

Dette er en gylden mulighet til å få svar på spørsmål om amming, hjelp med utfordringer og praktisk ammeveiledning. Kanskje tenker du på å bli ammehjelper, og har spørsmål rundt dette?

Kafeen er gratis, og inkluderer enkel servering.

Sted: Quality Hotel 33 på Økern.
Ta T-bane linje 5 til Risløkka, eller buss nr 67 til Risløkkalléen

 

En perfekt anledning om du har noe du lurer på ang amming! Er du førstegangs gravid anbefaler jeg virkelig å ta seg en tur.

Du finner arrangementet på facebook 

 

Jeg er så stolt, rett og slett 🙂
Skikkelig stolt

3 kommentarer
    1. Gratulerer med et så viktig valg. Respekt! Dette er superbra! Har selv bekjente som jeg har hjulpet igang som var nære på å gi opp. Tommel opp ?

    2. Så fantastisk?
      Og riktig stolt skal du være. Søkte mye råd selv her og der da jeg var i fortvilende ammesituasjoner.
      Dere ammehjelpere er uunværlige??

      ??

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg