Jeg gleder meg til du blir stor

Kjære lillebror,

Jeg gleder meg til du blir stor.
Selv om jeg elsker at du graver nesa inn i halsgropen min mens du lager deilige gryntelyder.

Jeg gleder meg til du blir stor
Selv om ingenting gjør meg så glad som ditt lysende smil.

Jeg gleder meg til du blir stor,
selv om jeg ikke får nok av de deilige lubne kinna dine og for ikke snakke om de deilige valkene på låra og den herlige bleiepompen.

 

Jeg gleder meg til du blir stor,
Selv om ingenting varmer hjerte mer enn dine deilige gurglelyder

 

Jeg gleder meg til du blir stor,
Selv om enkelte netter er fylt med magi, når det er bare deg og meg, og huset sover.
Hvor vi ligger tett i tett, kroppen min gir din kropp næring og alt vi kan høre er snøen som faller ute.

Jeg gleder meg til du blir stor,
selv om det gjør noe med oss som familie med deg som midtpunkt, tempo sakkes ned, det er enklere å holde fokus på det som er viktig, og ingen gir oss latterkrampe som deg og dine herlige utrykk.

 

Jeg gleder meg til du blir stor,
eller kanskje større blir mer riktig å si.

For ingenting er mer magisk enn å få følge en liten kropp på sin reise i å finne seg selv.
Selv om jeg nyter nå, gleder jeg meg til det som kommer.

Til å se, utforske og oppleve verden sammen med deg.
Til å se deg fylle din plass, og vise oss hvem du er og skal bli.

Det er ingenting som er som småbarnstiden.
Som babytiden, som barseltiden.

Det er trolig ei heller ingenting som er så altoppslukende, krevende og utmattende.
Et lite menneske som trenger deg som ingen andre.
Et lite menneske som er deg avhengig, som synes verden er stor, kald og litt skummel men også fryktelig spennende.

 

Jeg er sliten, lillebror, sliten og lykkelig.
Og det er kanskje rart, men det føles godt å si,

at jeg gleder meg til du blir stor, lillebror.

Gjør du?

1 kommentar
    1. ❤️ Nydelig skrevet, har også en liten hjerteknuser som er min stolthet og glede ❤️ *morgensola mi*❤️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg