Jeg har tatt julevasken uten å løfte en finger.

//Annonse

Nå skal ikke dette bli et innlegg hvor jeg klager over alt stress og mas jula bringer med seg.
For når sant skal sies så er jeg VELDIG glad i denne tiden og elsker igrunnen stresset og maset som følger med. Det er rett og slett en del av sjarmen.

Men ting har vært hektisk her hjemme, fryktelig hektisk.

Busy woman doing many things at the same time

Jeg har igrunnen haltet etter meg selv etter vi dristet oss til å flytte midt på tykkeste vinteren med tre større og en pitteliten nyfødt.Helt barnefri har vi hatt 1 gang på 12 mnd, og med 2 bedrifter som har gått hakket bedre enn vi har sett for oss har det vært temmelig hektisk her i perioder.

Jeg har fortsatt pappesker stående urørt på soverommet.

En av mine favoritt dager er fredager, eller det var iallefall. For da pleide jeg å gå over hele huset, skifte sengetøy, støvsuge og vaske gulv, skrubbe dusj og do. Jeg var alene hjemme og gjorde huset fredagsklart for resten av familien.

Slik jeg alltid ser ut når jeg vasker....
Slik jeg alltid ser ut når jeg vasker….

Og det er nesten ingen følelse som kan måle seg, når man kommer hjem etter å ha hentet unger både her og der, lagt en fin  (eller ikke fult så fin) uke bak seg og man er klare for å nyte helg.
og i det man slår opp døren venter en ryddig gang (iallefall i tre sekunder) og en stue med god stemning.

Vesla kan ta seg en dusj i et rent dusjkabinett og når kvelden kommer kan jeg synke ned i sofaen med GOD samvittighet.

Men nå, er ikke fredagene slik, det vil si jeg prøver… prøver iherdig å ta igjen ukas rot og møkk, og kommer som regel halveis. Forskjellen er at jeg har både jobb og baby i uka og når fredagen kommer, så har jeg vask og baby på slep og en i magen.

Trenger jeg å si jeg er sliten?
Trenger jeg si at jeg savner fredagsfølelsen?

Huset er litt på halv tolv…(kremt.. les: helt på halv tolv) Men for all del fint har vi det.
Og jeg sitter å blar i kalender, hver uke er full, når skal jeg få tid.. til å gjøre huset juleklart.

Jeg vil ikke feire jul i denne møkka her.
Julevasken MÅ taes.

Og la meg få det klart., når jeg sier julevask, så mener jeg ikke tømming av skuffer og skap, skrubbing av vegger og tak og tørking av støv på alle lister.

Jeg ønsker den fredagsfølelsen, MED julepyntet stue.

Nytt sengetøy på alle sengene og et friskt bad og en ren stue som er klar til å bli julepyntet. Det ønsker jeg meg.. helst uten å løfte en finger.

Så når telefonen ringte, og jeg fikk forespørsel om jeg ville teste tjenstene til Freska.no, så nølte jeg IKKE et sekund, det er klart jeg vil.

woman doing housekeeping

For Freska, tilbyr nettopp dette. Som de selv sier, så ønsker de å gi kundene sine hotellfølelsen når de kommer hjem. Man kan bestille vask på timesbasis (slik som de gjør hos meg) eller du kan bestille abonnement og gjøre en fast avtale og fordelen er at du har alltid samme rengjører.

Det er klart, det føltes skummelt å slippe en vilt fremmed inn i huset, som ikke bare skal luske rundt over alt, men også ordne opp i møkka vår. Men jeg følte meg trygg, dette er profesjonelle mennesker.
En blid og hyggelig dame møtte opp presis.

Jeg viste henne rommene jeg ønsket vasket.
Skal jeg skifte sengetøy også spurte hun i det jeg viste henne rommet til Jonatan.
Å kjære deg, det lød som en himmelsk sang.

Etter en omvisning kledde jeg på Jonatan for å gi henne arbeidsro, og innen vi var ute av døren luktet det allerede friskt og godt fra badet.

Jeg var så spent, når jeg kom hjem noen timer senere, jeg hadde aldri gjort dette før. Selv ikke min egen mor har vasket hos meg. Men noe så vanvittig deilig!

Og det beste av alt.. JEG FIKK FREDAGSFØLELSEN! Nei nå juger jeg, jeg fikk verdens beste fredagsfølelse, et flunkende rent hjem UTEN å ha vasket selv,

15133682_10157735640195641_1083758495_o

Rengjørerene fra Freska, krever ikke at du rydder før de kommer, faktisk så kan de også bidra med dette om du ønsker. Selv om jeg tok et raskt rydde sveip over de fleste steder, så jeg hun hadde vasket godt hvor det ikke var ryddet også. Det var vidunderlig å komme hjem, og nå står den her min rene stue og bare venter på å bli julepyntet, for jepp da folkens. JEG begynner NÅ! Rettelse, jeg har begynt.

freska2

Vaskedagen ble brukt sammen med barna på et nyvasket gulv.. jeg IKKE hadde brukt en millimeter med energi å vaske.

Freska operer med faste priser, 399 for timen hvor ALT er inkludert, ingen ekstraavgifter for kjøring og utstyrsbruk, og bruker du rabattkode TEST30 får du hele 300 kr i rabatt på vasken, nesten en helt time gratis altså. Hva som er inkludert ser du HER.

Og skulle du gjøre en fast avtale får du også 30% på første vask når du velger abbonement ved rabattkode Tid30. Vask booker du HER.

Vaskehjelp gav absolutt mersmak. Det er en god investering til mere tid med barna i en ellers travel hverdag. Kanskje kan man kalle det å kjøpe husfred?

Hva er din tanke rundt vaskehjelp?

 

14 kommentarer
    1. Ja! Jeg skulle hatt det samme om det hadde vært tilgjengelig her, og vi hadde hatt økonomi. Jeg studerer nå, så det blir nok først når jeg er ferdig utdannet:)
      Dessuten er husvask noe som gjerne blir et irritasjonsmoment i heimen…
      Nyt rent hus, og gjør det igjen! Tenk så deilige fredager du kan få!

    2. Så utrolig koselig det fatet med alle husene og lysholdere på var:) kan jeg spørre hvor det er kjøpt? :0)

    3. Vi vurderte vaskehjelp, men fant ut at vi ville prøve robotstøvsuger først. Man må jo rydde opp leker/klær etc fra gulvet.. men det er helt fantastisk å ha det støvsuget på stue/kjøkken/gang hver dag. I tillegg er det jo kjedelig å rydde på rommene til ungene, men ettersom man da bare setter inn en robotstøvsuger og lukker døra før man går til neste rom, så tar det kort tid… Så nå har vi et forholdsvis ryddig og rent hus HELE uka!

    4. Syns det er helt tipp topp å ha muligheten til å få vaskehjelp!!
      Her skal vi etter ett år med dobbelutgifter pga hus som ikke lot seg selge, feire det endelige salget med å få oss vaskehjelp fra nyåret!

      Synd dem du har testet ikke dekker området her vi bor.

    5. Å hørtes fantastisk ut… Kunne helt klart å nytt ett rent gulv som noen andre hadde vaska for meg 😉
      Kan eg spørre kor mange tima dei då brukte på å ta heile huset dekas?

    6. Vi har et 300 kvm hus og bestilte GRUNDIG vask.. det trengtes for å si det sånn ha ha.
      5 timer ca så var huset skinnende rent.

    7. Tusen takk 🙂 Alt er kjøpt fra Skeidar bortsett fra Trærne fra Kahler, de er fra multitrend.no tror jeg.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg