Jeg kløøøøøør.

Mange av dere har ettspurt lesestoff fra meg i ferien, og tro du meg jeg skulle så inderlig ha skrevet mye mye mer enn hva jeg har gjort.
men her har det vært kløe, og da er det ikke skrivekløe jeg snakker om, men vannkopper.
hele 4 små har hatt heller har vannkopper løpet av de siste tre ukene.
Og jeg merker jeg både ser dobbelt og i kryss.
Det er klart, disse små blir preget av å få kroppene fulle av kløende prikker som sprekker opp og blir sår.
Og det er klart søvnen blir humpete når hele kroppen klør
og det er klart humøret blir dalende når hodepinen står i pannen og matlysten er på bånn.

Og det er klart at vi voksne blir ufattelig slitne av å stadig være i sykepleier uniform.
Iallfall når fire små får prikker på rappen.
Derfor har det vært superdeilig å hatt litt assistanse den uka som har vært.
Storfint besøk fra trøndelagen med bestefar og tante som virkelig har tatt i et tak.

For jeg skal ikke legge skjul på at det merkes ufattelig godt å ha to sett voksenhender ekstra når vi er vant med å sjonglere ungeflokken på 6 alene.
plutselig har vi noen som kan hjelpe til både lek og stell.
Rydding og for ikke snakke om matlaging.
Jeg og mannen har benyttet muligheten til å ta med oss minstemann litt ut på luftetur og latt de andre fem storkose seg med bestefar og tante.
Nå er det en uke igjen av ferien til de minste, før vi sniker oss halvveis tilbake til hverdagen.
Skolebarna har tross alt noen uker igjen til ferie.
Sommerferie er ikke så ille som jeg trodde..
jeg skal ærlig innrømme at jeg grudde meg ørlitt.
Med seks små i hus og null planer er det ingen tvil om at det kan bli lange dager.
Men med bassenget og alt vi har ordnet der har det rett og slett bare vært skikkelig deilig å ikke ha tid og sted å forholde seg til.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg