Jeg lærer jo aldri…

Nei da ta det med deg du..
Du kan få den med resten av det du kjøper.

Jeg skal ikke ha noe for den, godt å bli kvitt litt i huset med det rare i.

Hun som står i døråningen nøler.
Men er du sikker på at du ikke får bruk for dette senere?

Klart ikke, dette er vi ferdig med nå.

Hun plukker opp posen med babytøy, babynestet og bilstolen og går ut.
Med kul på magen og en rugetid som snart er over.

Hun hadde gjort et realt kupp hos meg, hun var strålende fornøyd.

Jeg var temmelig fornøyd selv. Med så mange i huset var det godt å bli kvitt litt.

Selv etter flytting og containere med søppel synes jeg huset var fult av stæsj, ting og tang.
Ting jeg føler vi aldri bruker men som bare ligger der, er i veien, tar opp plass og lager rot.

 

Så å bytte de inn i litt penger i sparebøssen og bedre plass var helt kurant.
Jeg hadde jo ikke bruk for det….trodde jeg.

Ikke bare en , men TRE gange har jeg gjort dette.

Så skråsikker i min sak, flere unger skulle det ikke bli i dette huset.

Og hver eneste gang, jeg tuller ikke.
Har jeg vært gravid i gjerningsøyeblikket uten å vite om det.

Kjekt å selge litt babyustyr og spare penger, for de kommer jeg jo ALDRI til å få bruk for igjen…..

4-5 uker på vei var jeg nå sist.
Formen hadde hanglet en uke pluss og jeg var IRRITABEL.
Alt rotet, alle tingene og alt unødvendig irriterte meg noe vanvittig.

Jeg arrangerte garasjesalg.
Kvittet meg med alt som hørte babytiden til.

Klærne, soveplasser, utstyr man kun bruker de første månedene.
Noen av de kunne jeg ikke klart meg uten. De gjorde virkelig hverdagen enklere.
Og nå skulle en annen vordende mamma få bruke de.

Det dukket opp mange, og en etter en forsvant de med noe under armen.
Strålende fornøyd.

Vugge, seng, vognposer, bæreseler, masse masse babytøy, mammatøy, bilstoler.

Svosj. For en slikk og ingenting gikk de i arv videre til neste voksende familie.

Lite visste jeg, at jeg stod der og vokste selv.

Jeg har slått meg mange ganger i panna, HARDT.
At det går an!

Meeeeen… det positive oppi alt?

Jeg får SHOPPE!
Det er jo SÅ mye gøy der ute.
Så mye moro, nydelige, praktisk og genialt.

Og jeg EEEELSKER å teste.

Så, jeg trenger ingen unskyldninger, ingen gode forklaringer eller overtalelser til pappan.
For fakta er….. at vi trenger jo det!

Okey, så er det kanskje ikke ALT vi TRENGER, men… kjekt å ha… rigth?

Så… med under 100 dager igjen til termin, rundt 70 dager til vi er inne i “nå kan det skje når som helst” perioden, så er det på tide med en real redebygging igjen.

Hva trenger vi?
Hva ønsker jeg meg?
Og hva sikler jeg på.

ååååå jeg gleder meg 😀
Og du… har du et godt tips om et produkt du ELSKER.
Del del del del i kommentarfeltet.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg