Jeg liker sommeren… sånn egentlig.

Jeg føler meg som et spøkelse.
Iallfall i forhold til resten av flokken.

Sommerbrune, håret er blitt lysere i tuppa og masse fregner, både på skuldrene og nesa.

Sommerfreshe alle sammen.

Jeg?

Mer blåhvit.

For all del, jeg er ikke den som blir den bruneste i gjengen, men litt farge og fregner er jeg også velsignet med.
Men ikke nå.

Nå ser det knapt ut som jeg har flyttet ut av vinteren.
Blåhvit hud, i selskap med blå ringer under øya og tunge øyelokk.
Deigmage, såre pupper, og værkende skuldre.

Gulp på skuldra og en sovende baby på brystet

Vi sitter inne, ute er resten av gjengen og plasker i bassenget.

ute er det 30 grader, inne er det kjøligere.
Aircondition står på, men ikke for mye selvsagt.
Du er jo så fersk og jeg vet ikke hva den kalde luften gjør med deg.

Du er varm, det er jeg og.
Jeg synes sommervarmen gjør godt,
Det gjør ikke du.

Selv i bare bleia er du utilpass.

I bleia, inne, i kjøling.

Jeg lengter etter sol og varme og fregner på nesa.

Jeg tror du lengter etter magehula.
Hvor temperaturen var jevn. Konstant.

Du spiser, ofte.
Varmen gjør deg tørst.
Varmen gjør det frustrert.
Varmen gjør deg stressa.

Og alt dette,gjør meg stressa.

Så vi prøver, så godt vi kan.
Å skjerme deg fra varmen.

Selv om jeg lengter etter å duppe tærne i bassenget.

Du slumrer kun, sover sjeldent.
Det er det for varmt til.
Jeg gruer meg til natten, spørs om det blir noe søvn på noen av oss.

Men det går, på et vis.

For selv om ikke du vet, vet jeg at det blir bedre.
Når du blir større.

Da vil du også plaske i vannet med dine søsken, løpe sommerkledd og barfot og nyte hvor lett det er å bevege seg.

Få fregner på nesa og skuldrene og blir sommerbrun og fin.

Jeg liker sommeren, sånn egentlig.
Bare ikke når jeg er babymamma.

16 kommentarer
    1. Da har jeg et lite som. hvorfor må man sitte inne som babymamma? Jeg har også baby men vi er ute fra morgen til kveld. Kan ikke skjønne hun tar noe skade av å være ute. 😅🤷‍♀️

    2. Jeg aner ikke om det vil fungere, men kunne en kjølematte hjulpet Tobias? De er vel beregnet på hunder, men kanskje de kan hjelpe babyer også?

    3. Ingen tar skade av å være ute, men når babyen er tydelig utilpass pga temperaturen velger jeg å være inne.
      30 grader er nok i varmeste laget for denne ferske karen.

    4. Som om jeg skulle sagt det selv! Har en baby på 4 uker som har sovet en time fra 1500 til 2100 i to dager nå. Sover dog som en helt om natten, men er så utilpass på ettermiddag/kveld. Stakkars liten.

    5. Frøkna mi på straks 3 måneder er helt lik.. Vi er kun inne, ellers blir det ukoselig i heimen. Hun er fryktelig utilpass i varmen.

    6. Dette traff meg midt i hjertet ❤🙏 Har en krabat som blir 2 uker i dag, vår første lille. Mye å lære seg fra før av, og med varmen i tillegg er det noe utfordrende både for liten og stor. Så godt skrevet! ❤

    7. Her går det faktisk over all forventning. Jeg er super svett og litt bekymra når hu sover så godt i denne varmen og når hu snart ikke hadde spist på 3 timer, sier mannen rolig: -Husk at hu er vant til 37° inni deg da.
      Hmm, sant det er jo “bare” 27°😅 Hun er straks 2 uker.

    8. Jeg føler SÅ med deg, og forstår dette veldig godt. Jeg syns og somrene med baby var nokså pyton, for å være helt ærlig. “Alle andre” har det så gøy og nyter bading og sol… Så sitter man inne alene, fordi det faktisk er det beste alternativet. Det er vidunderlig når ting letter, for det blir bedre ❤ Du gjør en fantastisk jobb, din baby er velsignet! Masse lykke og styrke sendes din vei – måtte det bli mer søvn fremover☺🌼

    9. Kjenner meg igjen i den, min sønn ble født i midten av juni 2018. Den varmeste sommeren hvert fall Østfold hadde hatt på veldig lenge. Det ble ikke mye ute tid på oss. Kjente også på at jeg mista den sjansen med å trille turer og nyte de første mnd. Var rett umenneskelig å bevege seg ut.

    10. Kjenner meg sååå igjen! Med en baby på straks 3.5 mnd som er grinete og utilpass pga varmen, har vi ikke stort anna valg enn å sitte inne. Så her sitter jeg da, med mine blåhvite legger og savner Tynsetkulda 🙈😅😳

    11. Så sant.. Hver eneste tur ut bortifra huset er mer stress en jeg hadde tenkt, hver solstråle føles ut som en laser som skal skade babyen, å aaalt for varmt for stakkars liten.. Alt for lite sønn gjør ikke humøret noe bedre for stakkaren 😬 blir nok lettere til neste år 😅

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg