Jeg skulle hatt ett kamera.

Lillebror kaster hode bakover mens latteren triller.
Ved siden av sitter minste storesøster med håret rett til værs.
I hver sin balje ved siden av hverandre sitter de i hvert sitt lille skumbad. Storesøster tuller og han ler.
Ler så han må gispe litt etter pust innimellom.
Jeg skulle hatt et kamera tenker jeg og spretter opp.
I det jeg snur ryggen til setter begge i et latterkor, jeg må snu meg og der sitter de begge med den en badepiggsveis full av skum.
Jeg må sette meg ned igjen.
Jeg skulle så inderlig hatt et kamera, men dette vil jeg ikke gå glipp av et sekund.
De enser knapt at jeg er der, de ser bare hverandre.
Snakker nærmest sitt eget språk.
Badevannet plasker rundt de, de nærmest hopper rundt i hver sin balje.
Usjenert av nakne kropper leker de som det er den naturligste ting.
Hun gjør først, han hermer etter.
Med beundrende øyne speiler han hennes bevegelser og lyder.
Hun er et av hans store forbilder, og endelig har hun tid, tid til bare han.
Jeg må le med når begge står med skum til knærne og vrikker på rumpa.
De synger en Fantorangensang mens de tar sats og plasker ned i balja igjen så vannet skvulper over.
Latteren triller igjen, de ser på hverandre og latteren fortsetter.
Utenfor står verden stille, alt de tenker på nå er skvulpende badevann og skumsveis.
Hun begynner å bli stor, jeg ser det godt når de står ved siden av hverandre.
Lang i forhold til sin lillebror, ansvarsfull og full av omsorg for han som litt mindre er.
Hun hopper og hopper og han hopper med, og vips så sklir beina unna og han faller ukontrollert på rompa.
Latteren stopper brått.
Storesøster, skjønner alvoret og hopper ut av balja.
Skal jeg blåse sier hun.
Jaaaa sier han mens tårene triller.
blobbblobbblbobbblobbb
Hun blåser ned i vannet så det bobler
Vips så forsvinner tårene og latteren er tilbake.
Hun rufser han litt i håret slik jeg pleier å gjøre før hun tusler tilbake igjen til balja si.
Leken blir roligere nå.
Minstemann gnir seg i øynene,
Nå er det på tide med litt kvelds.
Jeg så tusen øyeblikk i løpet av de små minuttene det hele varte.
Gyldne Kodak øyeblikk.
men tro du meg, de er enda vakrere, lagret både i hodet og i hjerte.
Fy søren så heldig jeg er.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg