Jeg var igrunnen livredd…

I går gråt jeg, flere ganger…

Ukontrolert triller tårene mine rett som det var.
Ingen vonde, bare gode.

Jeg var igrunnen livredd, i går, da vi åpnet hjertene våre og delte den store nyheten med dere.

Jeg var livredd for at den fine hemmeligheten vi hadde båret på et par måneder, den som vi hadde vent oss til med både hode og hjerte og blitt fortrolig med. Hemmeligheten som gikk ifra å være et lite skrekkeslagent sjokk til å bli vår koseligste hemmelighet, en skatt. Jeg var livredd for at den skulle bli noe annet, når vi delte.

Jeg var redd dere skulle male den sort, eller gjøre den til et sirkus.

Det er jo ikke normalt, det er ikke A4, å ha fem barn mener jeg.
Men så har jeg aldri hverken ønsket eller prøvd å være A4.

Men så har jeg også erfart at A3 fort kan bli både skummelt, merkelig, og rart for en som selv er A4 (eller tror den er det)

Det er ikke godt, å grue seg til å dele en nyhet som i utgangspunktet er så uendelig hyggelig. Jeg husker godt med første frøken, allerede timer, ja kanskje minutter etter positiv test kjente jeg på et ønske om å ROPE det ut til verden.

Silhouette of pregnant woman with seamless baby background

Denne gangen, visste jeg ikke om vi ville dele i det heletatt.
Hvorfor? Fordi jeg er redd for å høre hva andre mener om valgene vi selv har tatt.

Men så kom dagen i går, å holde deg for seg selv, vente på å dele var en større pine enn frykten.
Nå måtte vi bare hoppe i det.

Og det er lenge siden tårene har trillet så mye… så lenge…og så lettet.

Dere altså.

Dere!

Gratulasjoner på gratulasjoner strømmet inn, på facebook, direktemeldinger, bloggen, instagram og de FANTASTISKE hilsningene på snap.

Videosnutter hvor dere jubler og danser, sender slengkyss og digitale klemmer.
Det er mødre med partyhatter, bilder av nyfødte og erfaringer ifra mennesker som selv har vokst opp i en stor søskenflokk. Fine bilder av nydelige mammaer som oppriktig gleder seg med oss.

Jeg har ikke ord, vi har ikke ord.. men tårene som trillet i går sa mer enn nok.

Tusen takk…

Rett og slett tusen takk.

Female hands giving red heart

 

Følg gjerne min hverdag på snapchat: idebankmamma

 

14 kommentarer
    1. Jeg vet så utrolig godt hvordan du følte det, hadde det slik da vi ventet nr4 som nå er 7 mnd ❤️ Nyt den voksende magen! Klem

    2. Gratulerer med et lite mirakel på vei❤️ Så heldige dere er❤️

    3. Gratulera så masse! Vi er ein søskenflokk på 5, og det er heilt strålande ? Kos deg med voksende beibimage <3 klemklem

    4. Så fantastisk! Gratulerer så mye <3 Den lille i magen er utrolig heldig som får komme inn i deres fine familie 🙂

    5. Gratulerer så mye! Er mamma til 3 og ønsker meg enda fler skatter…. men mannen sier nei nok er nok. Så jeg er ganske så misunnelig <3 så utrolig heldige dere er!

    6. Kjenner litt igjen den følelsen, men hurra, ALLE gleder seg jo❣️❣️

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg