Jeg vet hva Jonatan skal bli når han blir stor.

Vi sitter samlet rundt kjøkkenbordet hele gjengen.
Det er ofte vi gjør det, men ikke til kvelds.

Kveldsmaten spises gjerne litt nå og da ettersom vi legger oss til forskjellige tider.
Men ikke i kveld, alle sammen samlet, en sliten gjeng etter en innholdsrik dag.

Det overraskende stille, og de fleste er opptatt med knekkebrød tygging og stirre i stearinlyset som minsta har malet på.

skjermbilde-2016-10-18-kl-20-31-23

Jeg vet hva Jonatan skal bli når han blir stor.
Sier plutselig vesla og bryter stillheten.

Å jasså vet du det, sier jeg og må innrømme jeg er litt spent.

Jah, det vet jeg vel… han skal bli kokk!
Kokk? Den hadde jeg virkelig ikke ventet.
Ja, han er så glad i mat og nye smaker, så han kommer sikkert til å lage god mat.
shutterstock_68744230
Jeg blir sittende å tygge litt, hun har kanskje rett tenker jeg.
Han er jo vårt lille matvrak og ivrig smaker.

Nehei, sier storebroren i det han får tygd ferdig.
Jonatan skal bli snekker

Snekker?

depositphotos_82777200_m-2015

Ja?  Han finner alltid hammeren til pappa, overalt.

Hmmm sier mer om pappan og orden på verktøyet det sier jeg og smiler lurt bort på pappan.

Han rister bare og ruller med øya, snekker er ikke så dumt sier han, vi trenger noen nevenyttige.

Jeg tror at Jonatan blir sykepleier eller no sånt sier eldste som har fått tenke en stund.
Sykepleier, hvorfor det?

Adorable girl with clothes of doctor isolated on white

Jo fordi han er så glad i kose, og når man er glad i å kose bryr man seg om andre, og det må en sykepleier.

Hun har jo helt rett, ingen av de andre små har vært så glad i kose, han har gitt ordet kosemose en definisjon 😉

Kveldsmaten er snart over, en etter en av de små magene blir akkurat passe mett til en passelig lang (forhåpentligvis) natt.
Minstemann har kanskje kost seg mest, det er klart, alle har jo snakket om han.

Alle har sett på han, studert han, gjort drømmer for fremtiden hans.
Alle vil de han godt, hans beste. Jammen er han heldig.

adamsjonatan

Han er bare knappe 10,5 mnd.Alikevell har han vist mye av seg selv, selv små ting som han små men større søsken har fanget opp.
Hver av de har de bemerket seg ulike egenskaper. Alle stemmer de, alle er det tydelige egenskaper som er en del av hans personlighet.

Hvem vet, kanskje Jonatan blir snekker, sykepleier eller kokk
Det jeg vet,er at jeg skal gjøre mitt beste for at han følger drømmen sin.
Follow your dream! Bear super hero illustration in vector.

 

Følg gjerne vår hverdag på snapchat: Idebankmamma eller instagram: @smabarnsforeldre

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg