Jentekveld -Krøller av våtservietter

Mamma… jeg har så lyst på krøøøllleeeer….
Det er sååå fiiint med krøøøleeeeerrr..mammaaaaa..jeg vil ha krøøøllleeeer.
Er det ikke rart? Hvordan vi jenter er eksperter på å ønske oss det vi ikke har.
Min frøken har rett tykt hår og hun har som dere ser over såååå lyst på krøøøølller 😉
Hun har det tykkeste håret en syvåring kan ha, tungt og strekker seg ut sekundet etter krølltangen har vært der.
Jeg googlet og finner ut at man vist nok kan bruke våtservietter for å lage krøller,
What? Ja ja hvorfor ikke prøve.
Så, man starter med å rulle våtserviettene.
våtserviett
 
Viktig at våtserviettene er litt fuktig, men ikke for våte.
Så tar man et stykk hår:
våtserviett2
 
Også tar man rett og slett å tvinner håret rundt en våtserviett, og knyter på toppen .
våtserviett3
 
Og slik holder man på,
våtserviett4
 
Helt til alt håret er rullet opp:
våtserviett5
Så går man rundt å ser som en puddel en hel kveld, og sover med de.
Neste morgen kjenner man om våtserviettene har blitt tørre, har de det.. kan man bare åpne knutene og dra ut våtserviettene. Og da får man slike:
våtservi6ett
 
Våtserviettene tar vi vare på og bruker flere ganger, bare fukter de lett igjen.

2 kommentarer
    1. Så lurt 🙂
      Jeg lærte trikset som ung, men da med tørkepapir og fuktig hår. Vasket håret, tørket det, rullet det opp på tørkepapir (får kjøpt papilotter i skumgummi også 😉 ) , tok tørkle rundt og sov med det. Krøllene ble kjempefine 🙂
      Om du tvinner håret når du ruller det opp kan du få korketrekkere 🙂

    2. Hehehehe, får vel prøve det på snuppa mi før hun får håret mitt og hater meg for livet…. For det er nettopp slik at jeg vil ha rett hår, men jeg har veldig dumme krøller da 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg