Jonatan blir barnehagegutt

Det gjør nesten vondt å skrive, samtidig veldig godt.
Tenk at han har blitt så stor at han skal tasse inn i barnehagen og tilbringe dagene sammen med andre barn og voksne.
Han kommer til å få det så fint. Så sosial denne karen er.
Om to uker er altså dagen her.
Første barnehagedag. Han selv er nesten 21 måneder og har fått masse god tid hjemme.
Jeg gjør klart, som barnehagegutt er det jo litt som skal på plass.
Hva trenger han:
Til og fra:
Vi er veldig glad i smartpacken vår,

den gir god oversikt både for oss og barnehageansatte på hva han har av skiftetøy. Men til og fra barnehagen vil han bruke en mindre sekk.Vi er veldig glade i sekken fra Beckmann, Matilde fikk i fjor og det kommer Jonatan også til å bruke.Plass til mye, behagelig for barnet å bære og stor åpning som gir god oversikt i sekken.

Mat og drikke:
I barnehagen han skal gå i må de ha med seg egen frokost. Vår erfaring er at de ofte får en roligere start i barnehagen ved å få spise litt og observere alt som skjer rundt seg. En god matboks for oss har flere rom, er enkel å rengjøre og lett å håndtere av barnehender.
Min favoritt så langt er en fra Blafre.

Den er riktig nok litt stor, men perfekt til en sprett yoghurt, tre rom og enkel å lukke, åpne og rengjøre
Drikke er det ingen som slår wowkoppen for vår del.
Enkel å rengjøre og ikke minst veldig praktisk.

Klær:
Bevegelsesfrihet er stikkordet. Barnehageklær skal være gode å leke i og tåle lek ikke minst. Jeg handler mye basic tøy hos knertenogkaroline.no benytter meg av rabattkodene jeg deler ut hver måned til dere. Et ekstra sett av alt, og både tykk og tynn ull/fleece i barnehagen til en hver tid.
Har også god erfaring med nameit og hust&clair ulla som man får kjøpt hos Knerten og Karoline.

De er mye ute, softshelldress fra name it (også knerten og karoline) brukes høst og vår og vinterdress fra Reima, samme med votter og luer, for oss er det ingen over eller ved siden der. Ofte gjør jeg noen reale kupp på outleten til reima på nett (affiliatelink)
Sove:
Han sover enda på dagtid. Vi bruker reflex lun i vogna på vinteren, En god pose for vær og vind.

Han kommer mest sannsynlig til å sove i danskevogna vår (stor bag på 98 cm)
 
 
Følg meg gjerne på snap: Idebankmamma

2 kommentarer
    1. Hei!
      Bare lurer, synes du det har blitt lettere å sende barna i barnehagen for hvert barn, er følelsen den samme eller motsatt? Neste uke begynner min nr. to i barnehagen, og synes det er mye verre denne gang! På en måte lettere selvsagt for man vet hva man går til, men har likevel større kvaler. Kanskje fordi det er sistemann, kanskje fordi hun er yndigere og ikke fullt så aktiv som broren var (han trengte virkelig å komme i bhg og få rast fra seg litt hehe), eller at hun er litt yngre enn han var da han begynte. Eller det bare er meg som ikke husker hvordan det egentlig var sist, muligens jeg følte akkurat det samme :p

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg