Julegavetips – Wisepets

La meg først få si at begrenset skjermtid er noe vi har.
Barna har ikke fri tilgang til skjermene når de vil og selv om eldste på sju år har en egen ipad, må hun spørre hver gang hun skal bruke den.

Men, jeg legger heller ikke skjul på at disse herlige små duppedingsene med skjerm har reddet mange hverdager og annerledesdager hos oss. Vi bruker skjermen som barnevakt og jeg ELSKER at den stiller opp akkurat når vi trenger det.

Eksempel: når fem stk skal pynte seg før selskap og 2 små må hjelpes og mamma selv må fikse seg. En etter en er de klare og når alle er klare, ja da er det mammas tur..og da… vil alle aller helst snakke, kose, klemme og henge på mamma.

En populær film, en runde med et spill da, gir meg 10 min i fred, HURRA!

Eller, vi kjører 50 mil for å besøke bestefar. Små lopper i blodet gjør det ufattelig vanskelig å synes at 7 timer i bilen er gøy.
En film eller to på veien, gir mamma og pappa underholdsningpause og det blir stille i baksete. LYKKE 😉

Eller en alt for tidlig morgen, hvor mellomstemann mener alle burde stå opp kl 06, da er det deilig å slå på en runde med biler eller to å slumre videre.

Men det kan gå hardt utover disse skjermene når de blir behandlet av små barnehender. Jeg har lett en stund etter en praktisk og god beskyttelse som gjør at barna kan håndtere de, og vips kommer jeg over Wisepets.

DSC_0542
De finnes både til de store nettbrettene og små telefoner.
Med de følger også en egen app, som gjør Wisepeten “levende”. Hvor den hermer etter deg når du snakker, viser barnevennlige snutter (og kun det) på youtube, og har små enkle “pekepå” spill.


DSC_0556

Flere av modellene er formet slik at står av seg selv, og de største følger det med stropp så de kan festes i bilen på sete foran.
DSC_0552
Barna DIGGER disse, og vi vet at brettene tåler litt røffere håndtering.
I tillegg er det kjekt å vite hvordan man barnesikrer IPADen slik at hjemknappen ikke fungerer.

Wisepets er blandt annet å få tak i hos barnombord.no og hos utvalgte Briobutikker.

Hva tror du om Wisepet? Hadde det vært noe for dine barn?

9 kommentarer

Siste innlegg