Julekalender på NRK 2014

Julekalenderen på NRK er for mange familier et samlingspunkt i en hektisk desember.

Vi pleier å legge ifra oss alt vi har i hendene, krype opp i sofaen og se julekalenderen sammen.
Koser oss gjerne med litt godt å spise eller drikke og har en skikkelig hyggestund på slutten av dagen.

I år er julekalender på NRK JUL PÅ MÅNETOPPEN.

 

manetoppen1T¨

Jul på månetoppen er produsert av NRK og ble vist på skjermen første gang i 2002. Jul på Månetoppen er oppfølgeren til Jul i blåfjell og Amalies jul. I jul på Månetoppen møtes blånisser og rødnisser og blir etterhvert venner.

NRK-advent-620x350_tcm48-130578

Jeg husker selv serien fra når jeg var barn og synes den var både spennende og morsom. Likte spesielt godt musikken.

Faktisk så er avsluttningssangen en av nattasangene jeg nå synger til mine tre barn.

 

Mange barn ønsker seg både rød og blå nisseluer når disse seriene går. Jeg kan dessverre ikke strikke, men har googlet litt og fant en gratis oppskrift på lue, trykk på bildet og du kommer rett til den. Du finner sikkert flere om du søker selv, men begrenset hva jeg har lov til å dele på bloggen 😉

tykk og tynn

Om du ønsker å kjøpe orginale strikkeoppskrifter, så er de så absolutt å finne rundt om kring allerede. Fant de under hos Annesgarn
mnetoppen-0

 

Vi gleder oss til Jul i Månetoppen i år, gjør dere?

Vil også tipse dere om denne kalenderpakken man kan få hos Barnas egen bokklubb nå
Sjekk det ut HER eller ved å trykke på bildet under

Screenshot 2014-10-14 23.02.03

6 kommentarer
    1. Det blir koselig! Nå er endelig snuppa mi så gammel at hun kanskje har Roa og finner glede i en kosestund i sofaen før nattadags

    2. Ja, den tiden synes jeg er veldig koselig. Gjør ekstra stas ut av den, tenn lys, ta en pepperkake eller noe deilig frukt og kos dere.

    3. Hei.
      Jo månetoppen er koselig den, men jeg skulle ønske de kunne sende “jul i skomakergata m/henki kolstad” god gml julekalender fra jeg var liten

    4. Det gjør vi! Jeg tror det var mammaen her i huset som jublet høyest;) Det blir koselig. Her slippes også alt vi har i hendene, for en koselig tv stund:)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg